Brytyjski Hermes UK wprowadza paczkomaty
Brytyjski kurier Hermes uruchomił nową usługę paczkomatową dla użytkowników internetowej platformy wysyłkowej myHermes.co.uk. Dzięki umowie partnerskiej z operatorem paczkomatów ByBox, klienci serwisu myHermes otrzymają dostęp do swoich paczek oraz serwisu zwrotów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tym samym konsumenci oraz sklepy internetowe – poza standardową usługą kurierską Hermesa oraz możliwością nadania i odbioru paczek w punktach obsługi ‘ParcelShops’ – będą mogli korzystać z automatycznych terminali paczkowych ByBox, zlokalizowanych w supermarketach, na stacjach benzynowych czy w centrach handlowych. Na początek sieć obejmie 100 maszyn zlokalizowanych w ‘strategicznych punktach’ na terenie Wielkiej Brytanii, zaś do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 250.
Swiss Post zakupi 40 paczkomatów firmy KEBA
Szwajcarski publiczny operator pocztowy Swiss Post – po zakończeniu testów wewnętrznych – złożył zamówienie na 40 terminali pocztowych produkcji austriackiej firmy KEBA. Rozlokowywanie wszystkich 40 maszyn w ramach nowo utworzonej sieci „My Post 24” na terenie całej Szwajcarii rozpocznie się jesienią i potrwa do końca 2014 roku. Dzięki wdrożeniu systemu opartego o paczkomaty operator udostępni swoim klientom możliwość odbierania i nadawania paczek przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tym samym dostęp do usług pocztowych – w tym obsługa zamówień e-commerce – wydłuży się ponad standardowe godziny pracy. Pierwsze maszyny sieci „My Post 24” mają pojawić się jeszcze jesienią bieżącego roku w kantonach Zurych i Berno.
Waitrose testuje paczkomaty do odbioru artykułów spożywczych
Brytyjska sieć supermarketów Waitrose planuje wprowadzić paczkomaty do odbioru artykułów spożywczych w ramach rozwoju swojej oferty ‘click&collect’. Sieć paczkomatów pozwoli dotrzeć do konsumentów z ograniczonym dostępem do sklepów. Waitrose testuje terminale w głównej siedzibie firmy w Bracknell i zamierza wdrożyć je komercyjnie w 2014 roku. Kluczową zaletą maszyn jest możliwość regulacji temperatury. Klienci sieci supermarketów będą mogli złożyć zamówienie na stronie internetowej Waitrose.com, a następnie otrzymają wiadomość z numerem PIN. Pozostanie już tylko podjechanie do paczkomatu, wprowadzenie kodu za pomocą zintegrowanego z urządzeniem ekranu dotykowego i odebranie zakupów. Zamówienie złożone do 11.45 oznacza, że produkty będą do odebrania następnego dnia. Usługa będzie darmowa, jeżeli klient dokona zakupów za więcej niż 50 funtów.
- Kolejnym etapem automatyzacji dostawy przesyłek jest potencjał oferowania świeżych produktów. To duże wyzwanie, ale InPost pracuje już nad takim rozwiązaniem i wkrótce planujemy jego wdrożenie. Co ważne, będzie ono znacznie bardziej zaawansowane technologicznie, niż te testowe uruchamiane przez Waitrose – mówi Rafał Brzoska prezes zarządu InPost.
Boom na rynku e-commerce B2C w Rosji
W najnowszej edycji badań „Russia B2C E-commerce and Online Payment Report 2013”, przeprowadzonych przez firmę badawczą yStats.com z siedzibą w Hamburgu, podano informacje na temat sektora e-commerce B2C oraz kierunku zmian w obszarze internetowych i mobilnych transakcji zakupowych w Rosji. W kraju o największej liczbie użytkowników Internetu na świecie, sektor e-commerce B2C rozwija się wyjątkowo szybko. Jest to skutkiem dynamicznego wzrostu liczby osób korzystających z usług e-sklepów. Nasilająca się konkurencja nie zniechęca kolejnych przedsiębiorców do zakładania swoich biznesów w sieci, a nowy podmiot pojawia się w Rosji każdego dnia. Główną metodą płatności na rosyjskim rynku e-handlu w 2012 roku wciąż była gotówka, należy jednak podkreślić wzrost świadomości wykorzystywania płatności online. Osiągnęły one już dwucyfrowy udział we wszystkich transakcjach.
Turcja też przeżywa swój e-commerce'owy boom
Turcja notuje gwałtowny wzrost rodzimego rynku e-commerce. Zgodnie z wynikami badań nad tureckim sektorem marketingu cyfrowego, przeprowadzonymi przez Sina Afrę, współzałożyciela, prezesa i dyrektora generalnego firmy Markafoni, już 36 milionów Turków korzysta z Internetu, co plasuje Turcję na liście 20 najlepiej rozwiniętych cyfrowo krajów na świecie. Ponadto Turcja jest 11 krajem świata pod względem penetracji Internetu (46 proc. populacji) oraz 9 najatrakcyjniejszym rynkiem świata w ogólnej klasyfikacji. Według badań BKM oraz Sina Afry aż 10 milionów użytkowników Internetu kupuje w sieci - w 2012 roku obroty z e-handlu wyniosły ponad 8,6 miliarda dolarów, z czego 5 miliardów pochodziło z e-commerce B2C. Szacuje się, że do 2016 roku Turcja będzie miała już 48 milionów użytkowników Internetu, z czego 37 milionów kupujących online wyda średnio 209 euro. Spośród czynników stymulujących wzrost najbardziej znaczącymi są: wysoki wskaźnik transakcji kartami kredytowymi, rozwinięta infrastruktura logistyczna, wysoki poziom korzystania z Internetu w telefonach komórkowych oraz silny wpływ młodego pokolenia, rozwiniętego społecznościowo i pozostającego pod dużym wpływem marketingu wirusowego.
- Turcja zaskakuje świat nieustannie pod wieloma względami, a wskaźniki rozwoju rynku e-commerce są tu imponujące. InPost prowadzi już rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi w tym kraju i przygotowuje strategię wejścia na ten rynek. W ciągu kilku lat będzie tam 37 milionów kupujących online – to ogromny rynek, w którym Paczkomaty InPost mogą mieć swój znaczący udział – podsumowuje Rafał Brzoska.
(opr. BT za inf. InPost)