Dodaj ogłoszenie o pracy


Co nowego na europejskim rynku KEP?

Brytyjski Hermes UK wprowadza paczkomaty
Brytyjski kurier Hermes uruchomił nową usługę paczkomatową dla użytkowników internetowej platformy wysyłkowej myHermes.co.uk. Dzięki umowie partnerskiej z operatorem paczkomatów ByBox, klienci serwisu myHermes otrzymają dostęp do swoich paczek oraz serwisu zwrotów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tym samym konsumenci oraz sklepy internetowe – poza standardową usługą kurierską Hermesa oraz możliwością nadania i odbioru paczek w punktach obsługi ‘ParcelShops’ – będą mogli korzystać z automatycznych terminali paczkowych ByBox, zlokalizowanych w supermarketach, na stacjach benzynowych czy w centrach handlowych. Na początek sieć obejmie 100 maszyn zlokalizowanych w ‘strategicznych punktach’ na terenie Wielkiej Brytanii, zaś do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 250.

Swiss Post zakupi 40 paczkomatów firmy KEBA
Szwajcarski publiczny operator pocztowy Swiss Post – po zakończeniu testów wewnętrznych – złożył zamówienie na 40 terminali pocztowych produkcji austriackiej firmy KEBA. Rozlokowywanie wszystkich 40 maszyn w ramach nowo utworzonej sieci „My Post 24” na terenie całej Szwajcarii rozpocznie się jesienią i potrwa do końca 2014 roku. Dzięki wdrożeniu systemu opartego o paczkomaty operator udostępni swoim klientom możliwość odbierania i nadawania paczek przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tym samym dostęp do usług pocztowych – w tym obsługa zamówień e-commerce – wydłuży się ponad standardowe godziny pracy. Pierwsze maszyny sieci „My Post 24” mają pojawić się jeszcze jesienią bieżącego roku w kantonach Zurych i Berno.

Waitrose testuje paczkomaty do odbioru artykułów spożywczych
Brytyjska sieć supermarketów Waitrose planuje wprowadzić paczkomaty do odbioru artykułów spożywczych w ramach rozwoju swojej oferty ‘click&collect’. Sieć paczkomatów pozwoli dotrzeć do konsumentów z ograniczonym dostępem do sklepów. Waitrose testuje terminale w głównej siedzibie firmy w Bracknell i zamierza wdrożyć je komercyjnie w 2014 roku. Kluczową zaletą maszyn jest możliwość regulacji temperatury. Klienci sieci supermarketów będą mogli złożyć zamówienie na stronie internetowej Waitrose.com, a następnie otrzymają wiadomość z numerem PIN. Pozostanie już tylko podjechanie do paczkomatu, wprowadzenie kodu za pomocą zintegrowanego z urządzeniem ekranu dotykowego i odebranie zakupów. Zamówienie złożone do 11.45 oznacza, że produkty będą do odebrania następnego dnia. Usługa będzie darmowa, jeżeli klient dokona zakupów za więcej niż 50 funtów.

- Kolejnym etapem automatyzacji dostawy przesyłek jest potencjał oferowania świeżych produktów. To duże wyzwanie, ale InPost pracuje już nad takim rozwiązaniem i wkrótce planujemy jego wdrożenie. Co ważne, będzie ono znacznie bardziej zaawansowane technologicznie, niż te testowe uruchamiane przez Waitrose – mówi Rafał Brzoska prezes zarządu InPost.

Boom na rynku e-commerce B2C w Rosji
W najnowszej edycji badań „Russia B2C E-commerce and Online Payment Report 2013”, przeprowadzonych przez firmę badawczą yStats.com z siedzibą w Hamburgu, podano informacje na temat sektora e-commerce B2C oraz kierunku zmian w obszarze internetowych i mobilnych transakcji zakupowych w Rosji. W kraju o największej liczbie użytkowników Internetu na świecie, sektor e-commerce B2C rozwija się wyjątkowo szybko. Jest to skutkiem dynamicznego wzrostu liczby osób korzystających z usług e-sklepów. Nasilająca się konkurencja nie zniechęca kolejnych przedsiębiorców do zakładania swoich biznesów w sieci, a nowy podmiot pojawia się w Rosji każdego dnia. Główną metodą płatności na rosyjskim rynku e-handlu w 2012 roku wciąż była gotówka, należy jednak podkreślić wzrost świadomości wykorzystywania płatności online. Osiągnęły one już dwucyfrowy udział we wszystkich transakcjach.

Turcja też przeżywa swój e-commerce'owy boom
Turcja notuje gwałtowny wzrost rodzimego rynku e-commerce. Zgodnie z wynikami badań nad tureckim sektorem marketingu cyfrowego, przeprowadzonymi przez Sina Afrę, współzałożyciela, prezesa i dyrektora generalnego firmy Markafoni, już 36 milionów Turków korzysta z Internetu, co plasuje Turcję na liście 20 najlepiej rozwiniętych cyfrowo krajów na świecie. Ponadto Turcja jest 11 krajem świata pod względem penetracji Internetu (46 proc. populacji) oraz 9 najatrakcyjniejszym rynkiem świata w ogólnej klasyfikacji. Według badań BKM oraz Sina Afry aż 10 milionów użytkowników Internetu kupuje w sieci - w 2012 roku obroty z e-handlu wyniosły ponad 8,6 miliarda dolarów, z czego 5 miliardów pochodziło z e-commerce B2C. Szacuje się, że do 2016 roku Turcja będzie miała już 48 milionów użytkowników Internetu, z czego 37 milionów kupujących online wyda średnio 209 euro. Spośród czynników stymulujących wzrost najbardziej znaczącymi są: wysoki wskaźnik transakcji kartami kredytowymi, rozwinięta infrastruktura logistyczna, wysoki poziom korzystania z Internetu w telefonach komórkowych oraz silny wpływ młodego pokolenia, rozwiniętego społecznościowo i pozostającego pod dużym wpływem marketingu wirusowego.

- Turcja zaskakuje świat nieustannie pod wieloma względami, a wskaźniki rozwoju rynku e-commerce są tu imponujące. InPost prowadzi już rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi w tym kraju i przygotowuje strategię wejścia na ten rynek. W ciągu kilku lat będzie tam 37 milionów kupujących online – to ogromny rynek, w którym Paczkomaty InPost mogą mieć swój znaczący udział – podsumowuje Rafał Brzoska.

(opr. BT za inf. InPost)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.