Dodaj ogłoszenie o pracy


Aktualności z rynku KEP - InPost donosi, że ...

Royal Mail zostanie wprowadzony na Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych. Zapowiedział to Vince Cable Sekretarz Stanu podczas obrad Parlamentu Wielkiej Brytanii. Pierwsza oferta publiczna odbędzie się jeszcze w tym roku budżetowym. Na rynek trafi większościowy pakiet akcji Royal Mail, jednak rząd nie podjął jeszcze decyzji, jak duża część walorów spółki zostanie zaoferowana inwestorom. Pakiet akcji w ofercie publicznej zależeć będzie od zainteresowania inwestorów. Vince Cable zapowiedział, że prywatyzacja Royal Mail umożliwi bardziej korporacyjne zarządzanie spółką i skuteczne funkcjonowanie na wartym 75 mld funtów brytyjskim rynku e-commerce.
Tymczasem w kraju tym trwa też kampania „prawo wyboru” na rzecz powrotu do papierowych rachunków i oświadczeń. Grupa działających w porozumieniu operatorów pocztowych, fundacji oraz organizacji ds. obrony praw konsumentów z Wielkiej Brytanii rozpoczęła kampanię medialną na rzecz zaprzestania przez banki, firmy usługowe i telekomunikacyjne polityki wymuszającej na klientach przechodzenie na faktury elektroniczne. Kampania „Keep Me Posted” powstała z inicjatywy trzech największych operatorów pocztowych w Zjednoczonym Królestwie: Royal Mail, TNT Post i UK Mail Group. Za jej założeniami opowiedział się także Post Office Ltd. Głównym celem akcji jest uświadomienie, że przejście na e-rachunki i e-umowy oraz dostarczania oświadczeń tylko w formie elektronicznej, nie zawsze jest korzystne dla konsumentów. Firmy wprowadzają je natomiast, by w łatwy sposób zaoszczędzić na kosztach. Tezy kampanii mają odzwierciedlać dane zebrane z ośrodków badawczych. ONS wskazuje, że aż 81 proc. Brytyjczyków uznało, że będą oni mieli większą szansę na zapoznanie się z oferowanymi dokumentami, gdy firmy umożliwią im dostęp do ich treści zarówno w formie elektronicznej, jak i tradycyjnej. Z kolei z badania Opinium wynika, że 40 proc. osób uważa, że całkowite zlikwidowanie papierowych rachunków, umów i wyciągów może „poważnie” wpłynąć na finanse osobiste, zwiększając prawdopodobieństwo pominięcia niektórych z płatności.

Australia Post i New Zealand Post podpisały 3-letnią umowę
Australia Post i New Zealand Post podpisały 3-letnie umowę, która otworzy obu podmiotom dostęp do rynku po obu stronach Morza Tasmańskiego. Narodowi operatorzy będą wspólnie pracować nad poprawą dostępu do usług pocztowo-kurierskich świadczonych w obu krajach. Sojusz powinien pomóc nowozelandzkim e-detalistom w dotarciu do dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce w Australii. New Zealand Post określiła porozumienie jako „wielkie zwycięstwo” i olbrzymią szansę dla świadczonych przez nią ekspresowych usług pocztowych i kurierskich.

- Rozwój e-commerce nie tylko w Europie przynosi rezultaty w postaci współpracy poczt narodowych, o czym świadczy informacja z drugiego końca globu. Jestem przekonany, że Paczkomaty używane przez Australian Post będą wykorzystywane również w tym przypadku – jako doskonały kanał dystrybucji paczek cross-border – mówi Rafał Brzoska prezes zarządu InPost.

E-commerce w Polsce coraz bardziej popularny
Według raportu Cushman&Wakefield, Polska znalazła się na 28. miejscu wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie. Sprzedaż internetowa to obecnie 5 mld zł rocznie, czyli 5 proc. ogólnej sprzedaży w naszym kraju. Eksperci podkreślają, że szybki rozwój e-handlu w Polsce jest konsekwencją wysokiego poziomu penetracji Internetu.

- Jak wynika z raportu Cushman&Wakefield, e-commerce w Polsce cały czas się rozwija. W tej chwili w naszym kraju zakupy online stanowią już około 5 proc. całości sprzedaży, a w krajach Europy Zachodniej wskaźnik ten przekracza 10 proc. Potencjał wzrostu jest więc ogromny, dlatego systematycznie rozbudowujemy sieć Paczkomatów w Polsce – obecnie obejmuje ona już 750 maszyn. Sami obserwujemy również wzrost liczby paczek dostarczanych do naszych Paczkomatów – podsumowuje Rafał Brzoska.

(opr. BT za inf. InPost)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.