
Ogólnokrajowe badanie dotyczące internetowych detalistów wykazało, że liczba tego typu sklepów w Wielkiej Brytanii wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu minionych 5 lat z poziomu 6,7 tys. w 2008 roku do tys. firm obecnych na rynku w 2012 roku. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Royal Mail, powstające w sektorze e-commerce start-upy zaoferowały około 15 tysięcy nowych miejsc pracy. Dzięki temu blisko 72 tys. mieszkańców Wysp jest obecnie zatrudnionych właśnie w tej branży. Internetowy handel detaliczny wygenerował PKB na poziomie 2,2 mld funtów, nominalnie o 4,7 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Wystarczy porównać te wskaźniki do wzrostu całego sektora handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii – o 1,2 proc. czy brytyjskiej gospodarki, której dynamika wyniosła tylko 1,6 proc. rok do roku.
W pierwszym kwartale 2013 roku w Wielkiej Brytanii odnotowano znaczący wzrost poziomu sprzedaży mobilnej. Jak wynika z danych publikowanych przez IMRG i Capgemini, 1 na 5 transakcji (20 proc.) dokonywanych na internetowym rynku detalicznym była zrealizowana za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Już w poprzednim kwartale sprzedaż mobilna stanowiła 15,4 proc. wszystkich transakcji e-commerce na Wyspach, a wyraźne zwiększenie liczby użytkowników tabletów jest wynikiem imponującego poziomu sprzedaży tych urządzeń w okresie świąt Bożego Narodzenia. Gwałtownie wzrósł także udział odwiedzin w sklepach internetowych dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Obecnie 1 na 3 użytkowników (30 proc.) przegląda ofertę e-sklepów właśnie tą drogą (w porównaniu do 24 proc. odnotowanych w poprzednim kwartale). Sprzedaż mobilna już od jakiegoś czasu uważana jest za kluczowy element strategii w handlu detalicznym, jednak tempo wzrostu tej formy dokonywania transakcji nadal zadziwia. W 2010 roku stanowiła ona 0,9 proc. całkowitej sprzedaży na rynku e-commerce, w 2011 współczynnik ten wzrósł do 4 proc., a w 2012 osiągnął poziom 12 proc.. Z kolei liczba wizyt na stronach internetowych e-sklepów za pomocą urządzeń mobilnych zwiększyła się z 2,6 proc. w 2010 roku do 8,2 proc. w 2011 roku, a na koniec 2012 roku osiągnęła rekordowy udział na poziomie 21,3 proc. wszystkich odsłon w sektorze e-commerce na Wyspach.
Już ponad 50 proc. Australijczyków kupuje w sieci
Odsetek Australijczyków kupujących w sieci przekroczył po raz pierwszy 50 proc. – donosi Roy Morgan Research. Badania wykazały, że w ciągu 12 miesięcy – do marca 2013 roku – Australijczycy wydali w na zakupy w internecie 24,3 mln dolarów. Roczna dynamika wyniosła 11,9 proc., podczas gdy sprzedaż detaliczna ogółem w tym samym okresie wzrosła zaledwie o 3,4 proc.. Przeciętny internauta co cztery tygodnie wydaje w sieci 285 dolarów. Wśród kupujących największą popularnością cieszą się takie kategorie jak: podróże, rozrywka i rekreacja, elektronika, moda, a także artykuły spożywcze. Już 23 proc. konsumentów rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne niż internetowe – w 2003 roku takie deklaracje składało tylko 10 proc.
Royal Mail uruchamia sieć „Click and Collect”
Royal Mail – będący operatorem pocztowym na największym rynku e-commerce w Europie - planuje uruchomienie w swoich placówkach pocztowych największej w Wielkiej Brytanii sieci „Click and Collect”, która obejmie 10,5 tys. punktów. Tym samym brytyjski operator pocztowy chce umocnić swoją pozycję w dynamicznie rosnącym sektorze handlu internetowego. Z kolei sprzedaż online na Wyspach wzrosła w 2012 roku o 14,9% – do 31 mld funtów i osiągnęła już poziom 10,6 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej. The Verdict UK Retail Review i Sector Forecasts szacują, że w 2017 roku udział ten wzrośnie do 15 proc. i osiągnie wartość 50 mld funtów.
Australijski TZ Limited rozwija sieć paczkomatów
TZ Limited – firma z branży technologicznej z siedzibą w Sydney – rozwija swoją sieć paczkomatów i planuje rozszerzyć działalność poza granice Australii. W maju 2013 roku TZ Limited zawarła umowę z TNT Express na dzierżawę paczkomatów na okres 12 miesięcy, a także sfinalizowała kontrakt z firmą kurierską Fastway Couriers na sieć paczkomatów A.D.A.M. (Automated Delivery Asset Manager).
Wysoka efektywność paczkomatów w Chile
Chilijskie przedsiębiorstwa oraz konsumenci wydają się być bardzo zadowoleni z posiadania możliwości wysyłania i odbierania przesyłek za pomocą paczkomatów. Badania przeprowadzone wśród osób korzystających z automatów paczkowych wykazały 93 proc. poziom satysfakcji z usługi. Carreos de Chile, narodowy operator pocztowy, w maju 2012 roku w ramach programu pilotażowego zainstalował 10 urządzeń na obszarach miejskich o dużym natężeniu ruchu drogowego. Chilijskie Paczkomaty dostarczyła firma InPost, która ostatnio swoje usługi uruchomiła również w Wielkiej Brytanii.
Europejski rynek e-commerce - 312 miliardów Euro w 2012
Rynek e-commerce w Europie przeżywa prawdziwy boom. Jak wynika z raportu E-commerce Europe, organizacji zrzeszającej sprzedawców online, handel internetowy w Europie wzrósł w 2012 roku o 19 proc., do poziomu 311,6 miliarda Euro. Natomiast wartość tego rynku w 28 krajach Unii Europejskiej (wliczając Chorwację, która przystąpi do wspólnoty 1 lipca 2013 roku) osiągnęła poziom 276,6 miliarda Euro, czyli aż 88,7 proc. sprzedaży w całej Europie, co oznacza wzrost o 18,1 proc. Prezentowane dane zostały opracowane we współpracy z licznymi stowarzyszeniami handlu internetowego w całej Europie oraz z instytutem badawczym GfK. Europejski segment e-commerce jest wyraźnie zdominowany przez trzy kraje, które mają najwyższe wskaźniki handlu internetowego: Wielką Brytanię (96 miliardów Euro), Niemcy (50 miliardów Euro) i Francję (45 miliardów Euro). Łączna suma przychodów z tych trzech krajów to 191 miliardów Euro, co reprezentuje 61 proc. totalnego europejskiego rynku B2C e-commerce i 69 proc. rynku Unii Europejskiej.
Francja - 14 procentowy wzrost sprzedaży online w pierwszym kwartale 2013
E-Commerce and Distance Selling Federation (Fevad) doniosła o rekordowej sprzedaży online we Francji w pierwszym kwartale 2013 roku. Dane te zostały oparte na wynikach kwartalnej ankiety przeprowadzonej wśród 120 tys. sklepów internetowych. Od początku 2013 roku na zakupy w internecie we Francji wydano 12 mld euro – o 14 proc. więcej w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, a liczba transakcji wzrosła aż o 20 proc. Dalszy dynamiczny przyrost liczby transakcji online będzie systematycznie napędzany przez rosnące popyt i podaż.
(źr. za inf. InPost/Integer.pl)