Konto pracodawcy


Boom e-commerce trwa, to dobre prognozy dla rynku KEP

 

 

Wielka Brytania - liczba internetowych detalistów podwoiła się w ciągu 5 lat
Ogólnokrajowe badanie dotyczące internetowych detalistów wykazało, że liczba tego typu sklepów w Wielkiej Brytanii wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu minionych 5 lat z poziomu 6,7 tys. w 2008 roku do  tys. firm obecnych na rynku w 2012 roku. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Royal Mail, powstające w sektorze e-commerce start-upy zaoferowały około 15 tysięcy nowych miejsc pracy. Dzięki temu blisko 72 tys. mieszkańców Wysp jest obecnie zatrudnionych właśnie w tej branży. Internetowy handel detaliczny wygenerował PKB na poziomie 2,2 mld funtów, nominalnie o 4,7 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Wystarczy porównać te wskaźniki do wzrostu całego sektora handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii – o 1,2 proc. czy brytyjskiej gospodarki, której dynamika wyniosła tylko 1,6 proc. rok do roku.

W pierwszym kwartale 2013 roku w Wielkiej Brytanii odnotowano znaczący wzrost poziomu sprzedaży mobilnej. Jak wynika z danych publikowanych przez IMRG i Capgemini, 1 na 5 transakcji (20 proc.) dokonywanych na internetowym rynku detalicznym była zrealizowana za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Już w poprzednim kwartale sprzedaż mobilna stanowiła 15,4 proc. wszystkich transakcji e-commerce na Wyspach, a wyraźne zwiększenie liczby użytkowników tabletów jest wynikiem imponującego poziomu sprzedaży tych urządzeń w okresie świąt Bożego Narodzenia. Gwałtownie wzrósł także udział odwiedzin w sklepach internetowych dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Obecnie 1 na 3 użytkowników (30 proc.) przegląda ofertę e-sklepów właśnie tą drogą (w porównaniu do 24 proc. odnotowanych w poprzednim kwartale). Sprzedaż mobilna już od jakiegoś czasu uważana jest za kluczowy element strategii w handlu detalicznym, jednak tempo wzrostu tej formy dokonywania transakcji nadal zadziwia. W 2010 roku stanowiła ona 0,9 proc. całkowitej sprzedaży na rynku e-commerce, w 2011 współczynnik ten wzrósł do 4 proc., a w 2012 osiągnął poziom 12 proc.. Z kolei liczba wizyt na stronach internetowych e-sklepów za pomocą urządzeń mobilnych zwiększyła się z 2,6 proc. w 2010 roku do 8,2 proc. w 2011 roku, a na koniec 2012 roku osiągnęła rekordowy udział na poziomie 21,3 proc. wszystkich odsłon w sektorze e-commerce na Wyspach.

Już ponad 50 proc. Australijczyków kupuje w sieci
Odsetek Australijczyków kupujących w sieci przekroczył po raz pierwszy 50 proc. – donosi Roy Morgan Research. Badania wykazały, że w ciągu 12 miesięcy – do marca 2013 roku – Australijczycy wydali w na zakupy w internecie 24,3 mln dolarów. Roczna dynamika wyniosła 11,9 proc., podczas gdy sprzedaż detaliczna ogółem w tym samym okresie wzrosła zaledwie o 3,4 proc.. Przeciętny internauta co cztery tygodnie wydaje w sieci 285 dolarów. Wśród kupujących największą popularnością cieszą się takie kategorie jak: podróże, rozrywka i rekreacja, elektronika, moda, a także artykuły spożywcze. Już 23 proc. konsumentów rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne niż internetowe – w 2003 roku takie deklaracje składało tylko 10 proc.

Royal Mail uruchamia sieć „Click and Collect”
Royal Mail  – będący operatorem pocztowym na największym rynku e-commerce w Europie - planuje uruchomienie w swoich placówkach pocztowych największej w Wielkiej Brytanii sieci „Click and Collect”, która obejmie 10,5 tys. punktów. Tym samym brytyjski operator pocztowy chce umocnić swoją pozycję w dynamicznie rosnącym sektorze handlu internetowego. Z kolei sprzedaż online na Wyspach wzrosła w 2012 roku o 14,9% – do 31 mld funtów i osiągnęła już poziom 10,6 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej. The Verdict UK Retail Review i Sector Forecasts szacują, że w 2017 roku udział ten wzrośnie do 15 proc. i osiągnie wartość 50 mld funtów.

Australijski TZ Limited rozwija sieć paczkomatów
TZ Limited – firma z branży technologicznej z siedzibą w Sydney – rozwija swoją sieć paczkomatów i planuje rozszerzyć działalność poza granice Australii. W maju 2013 roku TZ Limited zawarła umowę z TNT Express na dzierżawę paczkomatów na okres 12 miesięcy, a także sfinalizowała kontrakt z firmą kurierską Fastway Couriers na sieć paczkomatów A.D.A.M. (Automated Delivery Asset Manager).

Wysoka efektywność paczkomatów w Chile
Chilijskie przedsiębiorstwa oraz konsumenci wydają się być bardzo zadowoleni z posiadania możliwości wysyłania i odbierania przesyłek za pomocą paczkomatów. Badania przeprowadzone wśród osób korzystających z automatów paczkowych wykazały 93 proc. poziom satysfakcji z usługi. Carreos de Chile, narodowy operator pocztowy, w maju 2012 roku w ramach programu pilotażowego zainstalował 10 urządzeń na obszarach miejskich o dużym natężeniu ruchu drogowego. Chilijskie Paczkomaty dostarczyła firma InPost, która ostatnio swoje usługi uruchomiła również w Wielkiej Brytanii.

Europejski rynek e-commerce - 312 miliardów Euro w 2012
Rynek e-commerce w Europie przeżywa prawdziwy boom. Jak wynika z raportu E-commerce Europe, organizacji zrzeszającej sprzedawców online, handel internetowy w Europie wzrósł w 2012 roku o 19 proc., do poziomu 311,6 miliarda Euro. Natomiast wartość tego rynku w 28 krajach Unii Europejskiej (wliczając Chorwację, która przystąpi do wspólnoty 1 lipca 2013 roku) osiągnęła poziom 276,6 miliarda Euro, czyli aż 88,7 proc. sprzedaży w całej Europie, co oznacza wzrost o 18,1 proc. Prezentowane dane zostały opracowane we współpracy z licznymi stowarzyszeniami handlu internetowego w całej Europie oraz z instytutem badawczym GfK. Europejski segment e-commerce jest wyraźnie zdominowany przez trzy kraje, które mają najwyższe wskaźniki handlu internetowego: Wielką Brytanię (96 miliardów Euro), Niemcy (50 miliardów Euro) i Francję (45 miliardów Euro). Łączna suma przychodów z tych trzech krajów to 191 miliardów Euro, co reprezentuje 61 proc. totalnego europejskiego rynku B2C e-commerce i 69 proc. rynku Unii Europejskiej.

Francja - 14 procentowy wzrost sprzedaży online w pierwszym kwartale 2013
E-Commerce and Distance Selling Federation (Fevad) doniosła o rekordowej sprzedaży online we Francji w pierwszym kwartale 2013 roku. Dane te zostały oparte na wynikach kwartalnej ankiety przeprowadzonej wśród 120 tys. sklepów internetowych. Od początku 2013 roku na zakupy w internecie we Francji wydano 12 mld euro – o 14 proc. więcej w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, a liczba transakcji wzrosła aż o 20 proc. Dalszy dynamiczny przyrost liczby transakcji online będzie systematycznie napędzany przez rosnące popyt i podaż.

(źr. za inf. InPost/Integer.pl)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Grupa Fracht otwiera nowe oddziały w Afryce
Nowi właściciele i nowe plany rozwoju DCT Gdańsk
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC