Dodaj ogłoszenie o pracy


W tym roku globalna sprzedaż e-commerce przekroczy 1,2 mld USD

Globalny handel online wzrośnie w 2013 roku aż o 17 proc. osiągając tym samym wartość 1,2 miliarda dolarów - wynika z badania eMarketer. Zapowiadany wzrost będzie wynikiem prognozowanej eksplozji na azjatyckim rynku e-commerce. Indonezja i Chiny są liderami rozwoju tego rynku – dynamika wzrostu handlu online osiągnęła najwyższy globalny wskaźnik w Indonezji – aż 71,3 proc., zaś Chiny podwoiły już i tak wysokie obroty. W samym regionie Azji i Pacyfiku szacuje się, że sprzedaż przez Internet wzrośnie do 338,8 miliardów dolarów i w 2014 roku będzie największym regionem na świecie pod względem e-commerce. Liderem wielkości rynku pozostanie Ameryka Północna, z obrotem na poziomie 419 miliarda dolarów, ale spodziewany wzrost wyniesie tam jedynie 12,5 proc. – ponieważ rynek jest już dojrzały. Podobnie w Europie Zachodniej spodziewany wzrost e-commerce ma wynieść średnio 14 proc. Szybki rozwój handlu internetowego będzie dotyczył też Bliskiego Wschodu i Afryki, gdzie przychody w tym segmencie mogą się nawet potroić, jednak wielkość rynku jest wciąż najmniejsza i osiąga jedynie 27 miliardów dolarów.

- Rynek e-commerce jeszcze przez co najmniej 5-10 lat będzie motorem dla gospodarek na wszystkich kontynentach. Niewiele sektorów notuje wzrosty na poziomie dwucyfrowym każdego roku – i to w krajach już dojrzałych. Dynamika rynków wschodzących jest liczona natomiast w setkach procent. Nie mamy wątpliwości, że inwestycja w międzynarodową sieć Paczkomatów InPost to biznes perspektywiczny, zwłaszcza biorąc pod uwagę nasze plany wejścia do krajów obu Ameryk oraz azjatyckich – prognozuje Rafał Brzoska prezes zarządu InPost.

20 tys. punktów odbioru paczek w Niemczech
Deutsche Post DHL ogłosiła, że w ciągu najbliższych dwóch lat uruchomi 20 tys. punktów odbioru paczek w Niemczech. Dostawca powszechnych usług pocztowych od ponad dekady korzysta z paczkomatów Packstation w celu zapewnienia swoim klientom alternatywnych punktów odbioru przesyłek. Prowadzi także stacjonarną sieć urzędów pocztowych. Przedsiębiorstwo posiada obecnie 13 tys. punktów, w których świadczy usługi pocztowe oraz 2,5 tys. 24-godzinnych Packstations dla klientów, którzy nie są w stanie odbierać swoich przesyłek w domu za pośrednictwem kuriera. Deutsche Post DHL planuje dalszą ekspansję sieci Packstation - w tym roku rozstawi 150 maszyn w nowych lokalizacjach. W samym 2013 roku w Niemczech sam DHL otworzy 10 tys. nowych „PacketShops”. Podwojenie sieci ma natomiast nastąpić w przyszłym roku.

Hermes spodziewa się 15 proc. wzrostu
W tym roku brytyjski przewoźnik Hermes spodziewa się 15 proc. wzrostu liczby przesyłek, dzięki dynamicznemu rozwojowi rynku e-commerce. W 2012 roku firma obsłużyła aż 163 miliony przesyłek i oświadczyła, że spodziewa się osiągnąć 187 milionów w 2013 roku. Hermes inwestuje znaczące środki w swoją infrastrukturę, by utrzymać tempo rozwoju, planuje też otwarcie kolejnych dwóch hubów przeładunkowych. Trzeci nowy hub – w Tamworth – zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku. Firma przygotowuje też nowy ośrodek, który zastąpi centralny hub w Warrington – jego inauguracja planowana jest w 2014 roku. Sieć myHermes ParcelShops – oferująca klientom alternatywny system punktów dostawy paczek i obsługi zwrotów – obejmuje obecnie 2.000 punktów i jeszcze w tym roku ma wzrosnąć do 3 tys.
Fińska Itella Group stawia na e-commerce
Fiński narodowy operator Itella powołał specjalną jednostkę biznesową odpowiedzialną za rozwój e-commerce. Nowy podmiot rozpoczął działalność 1 lipca, a jego głównym zadaniem będzie rozwój usług skierowanych do klientów na rynku e-handlu. W ramach inicjatywy świadczone będą usługi z zakresu marketingu, transmisji danych i oprogramowania. Podmiot zajmie się również magazynowaniem i obsługą logistyczną, a także dostarczaniem produktów do osób dokonujących zakupów przez Internet. Dyrektor, który będzie kierował działaniami nowej jednostki biznesowej, został wybrany spośród pracowników jednej z trzech grup biznesowych firmy – Itella Mail Communications. Finowie wydają każdego roku na internetowe zakupy ponad 10 mld euro, z czego 87 proc. transakcji odbywa się za pośrednictwem krajowych e-sklepów. Pozostałe 13 proc. handlu internetowego jest realizowane przy udziale zagranicznych portali. Finlandia charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem penetracji Internetu. Około 90 proc. Finów w wieku od 16 do 74 lat aktywnie funkcjonuje w sieci, a aż 2/3 wszystkich mieszkańców Finlandii dokonało zakupów online w 2011 roku.

(źr. za inf. InPost)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.