Dodaj ogłoszenie o pracy


Specjalizacja i obsługa e-commerce - tak rozwijał się Rhenus Logistics w 2012 r.

 

Nowe oddziały i centrum dystrybucyjne, znaczący wzrost przychodów, specjalizacja oferty, ponad 200 nowych miejsc pracy oraz rozwój krajowej i międzynarodowej sieci drobnicowej - tak można podsumować działalność Rhenus Logistics S.A. w 2012 roku. Wzrostowi przychodów towarzyszą rekordowe wzrosty wolumenu przesyłek – w ruchu krajowym o 30 proc., a międzynarodowym o 15 proc. Były to najlepsze wyniki w historii polskiej filii Rhenus, co daje zielone światło dla kolejnych inwestycji.

 

2012 rok we wszystkich obszarach gospodarki, również w branży logistycznej, upłynął  pod znakiem recesji. Na rynku zauważalne były tendencje, które miały pomóc firmom w przetrwaniu tego okresu, takie jak konsolidacje, czy poszukiwanie oszczędności poprzez outsourcing usług, redukcję zatrudnienia lub zmianę charakteru sprzedaży. W wymagającej sytuacji ekonomicznej, Rhenus Logistics przyjął strategię rozwoju usług wyróżniających firmę na tle konkurencji. Dzięki konsekwentnym inwestycjom w logistykę kontraktową, obsługę branży e-commerce oraz usługę Home Delivery firma stworzyła kompleksową ofertę, odpowiadającą precyzyjnie na potrzeby klientów, a także budującą trwałe relacje biznesowe. Tegoroczny wzrost przychodów na poziomie 30 proc., przy zachowaniu dynamicznego tempa budowania zasięgu firmy potwierdza skuteczność podjętych działań.

 

- W ciągu ostatnich 12 miesięcy skoncentrowaliśmy się na wybranych dziedzinach. Na przełomie 2012 i 2013 roku zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy firmy na Rhenus Logistics S.A., podkreślając spójność i komplementarność naszej strategii. Dzięki specjalizacji, konsekwencji oraz wysokiej jakości serwisu naszych usług, pomimo kryzysu ekonomicznego, zanotowaliśmy rekordowe wzrosty. W Goleniowie, pod Szczecinem otworzyliśmy jedno z najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych. Jest to projekt w całości dedykowany klientowi z sektora e-commerce, obsługujący rynek polski i kilka europejskich. Kolejny projekt o podobnym zasięgu obsługi klientów indywidualnych został wdrożony pod Poznaniem dla jednego z międzynarodowych wydawców. Natomiast wzrost wolumenu w dystrybucji krajowej o 30 proc. zaowocował otwarciem 3 nowych lokalizacji - w Łodzi, Krakowie i Bydgoszczy – powiedział Marcin Bartosz, dyrektor generalny Rhenus Logistics w Polsce.

 

W przypadku konkretnych rozwiązań oferowanych przez Rhenus Logistics, rekordowe wzrosty zanotowała w 2012 roku usługa Home Delivery, której tempo sprzedaży zwiększyło się o 23 proc. Serwis polegający na dostawie sprzętu RTV, AGD i mebli wraz z ich wniesieniem i montażem zapewnia finalnemu konsumentowi również możliwość zwrotu oraz utylizacji zużytego sprzętu w sposób bezpieczny dla środowiska.

 

- Przez dekadę realizacji w Polsce usługi Home Delivery wypracowaliśmy kompleksowy system logistyczny, łączący w sobie usługę transportową i montażową. Jak pokazują liczne badania, coraz więcej Polaków robi zakupy sprzętu RTV i AGD przez internet, co z kolei generuje zapotrzebowanie na tego typu usługi.  My staramy się jak najpełniej dopasować naszą ofertę do ich oczekiwań. Konsekwentne inwestycje w podnoszenie jakości pozwoliły nam cieszyć się rekordowymi wynikami – dodał Marcin Bartosz.

 

W ostatnim roku firma Rhenus Logistics prowadziła aktywne działania w obszarze dystrybucji międzynarodowej, które w 2012 roku poprawiły jej obsługiwany wolumen o kolejne 15 proc.. Firma uruchomiła nowe połączenia drobnicowe, zintensyfikowała również połączenia drobnicowe z Rosją. Stale rozszerza się obszar spedycji lotniczej. Wzrost zanotowano również w obszarze przewozów całopojazdowych i częściowych (FTL / LTL), szczególnie w zakresie sektora przemysłowego. Firma planuje dalsze inwestycje w rozbudowę swojej sieci, zarówno na poziomie  krajowym jak i międzynarodowym.

 

- Tegoroczne rezultaty to dla nas wiatr w żagle, napędzający do działania. Chcemy, by duże znaczenie w portfolio usług stanowiły produkty dedykowane sektorowi e-commerce oraz innowacyjne, specjalistyczne rozwiązania dla logistyki kontraktowej. Zamierzamy rozwijać je w oparciu o europejskie i polskie doświadczenie, zarówno w 2013 roku jak i kolejnych latach. Z kolei, w zakresie usług logistyki frachtowej planujemy rozwój sieci krajowej Rhenus oraz połączeń międzynarodowych, szczególnie drobnicowych w oparciu
o międzynarodową sieć Rhenus. Mając na uwadze coraz większy udział handlu internetowego i zmianę oczekiwań konsumentów, naszą uwagę kierujemy również w stronę sukcesywnego udoskonalania usługi Home Delivery – podsumował Marcin Bartosz.

(źr. Rhenus Logistics)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.