Dodaj ogłoszenie o pracy


Zarządzanie przez smartfony - czyli jak polski manager wykorzystuje urządzenia mobilne

Z badań „Raport Generation Mobile 2012” przeprowadzonych przez PBI wynika, że aż 84,3 proc. ankietowanej kadry menedżerskiej tj. kierowników, menedżerów i samodzielnych specjalistów są użytkownikami smartfonów. Aż 26,2 proc. respondentów przyznało, że zdarzyło im się korzystać ze smartfona podczas spotkania biznesowego, 24,1 proc. podczas służbowego obiadu, a 54,7 proc. w ... toalecie.

W przeciwieństwie do tradycyjnych telefonów komórkowych, znacznie częściej są one wykorzystywane do innych czynności, niż jedynie komunikacja. Smartfony służą przede wszystkim ich właścicielom do korzysta z serwisów informacyjnych (54,4 proc. wskazań), słuchania muzyki (54,2 proc.), a także do robienia zakupów (63,2 proc.). Nawet 29,6 proc. użytkowników szuka za pośrednictwem swojego gadżetu informacji na temat produktów i ich ceny. Coraz częściej wspierają to aplikacje na urządzenia mobilne, z których korzysta 96,5 proc. użytkowników smartfonów. Istotne są również zmiany we współczesnym modelu pracy. Pracownicy coraz częściej muszą być mobilni, a funkcję przenośnego biura pełni smartfon, tablet lub laptop. W dobie, gdy 77 proc. Polaków posiada dostęp do Internetu (wg. Consumer Barometer with Google), konsumenci oczekują, że pełna informacja na temat oferty firmy będzie dostępna on-line. Według agencji Fortune Cookie mobilne aplikacje wykorzystuje do promocji nawet jedna czwarta europejskich firm, a co piąta z nich posiada mobilną wersję swojej witryny internetowej. Także w Polsce w stronę nowoczesnych technologii podąża wiele branż. Największą dynamikę wzrostu aplikacji mobilnych odnotowała w ostatnim czasie bankowość. Możliwość sprawdzenia stanu własnego konta lub kursu giełdy w smartfonie czy zapłacenie za zakupy smsem nikogo już nie dziwią.

Mobilna logistyka
Konieczność dostosowania się do potrzeb mobilnego konsumenta wymusza na przedsiębiorstwach zastosowanie narzędzi, które będą kompatybilne z urządzeniami mobilnymi. Tak jest w przypadku firm kurierskich. Udostępniają one platformy on-line, za pośrednictwem których można monitorować trasę przesyłki czy zamówić kuriera. Także oferta producentów sprzętu magazynowego udostępniana jest w postaci mobilnej aplikacji. Nawet sterowanie wózkiem widłowym może odbywać się za pomocą iPoda lub iPada. – Aplikacja przekazuje dyspozycje dotyczące trasy i konkretnych ustawień do oprogramowania sterującego w wózku widłowym, co pozwala na samodzielną pracę pojazdu. System jest intuicyjny w obsłudze i nie wymaga pomocy ekspertów przy jego wdrożeniu – wyjaśnia Paweł Włuka z firmy STILL Polska. Same informacje na temat floty, która jest na wyposażeniu firmy, coraz częściej przechowywane są w chmurze. W takim przypadku wystarczy przeglądarka internetowa, aby na bieżąco monitorować stan wózków widłowych, podliczyć koszty czy optymalizować logistykę wewnętrzną. Podobnie ma to miejsce w przypadku zarządzania flotą samochodów firmowych. Dzięki systemom nawigacyjnym pracodawca może kontrolować trasy przejazdów ciężarówek, czas podróży przedstawicieli handlowych, a także ustrzec się przed kradzieżą paliwa.

(red.)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.