Dodaj ogłoszenie o pracy


Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczęła już działalność

Powstała Izba Gospodarki Elektronicznej – założona przez podmioty branży internetowej - sklepy internetowe, platformy e-commerce, operatorów płatności online, firmy świadczące usługi społeczeństwa informacyjnego oraz udostępniające w sieci treści cyfrowe.
e-Izba powstała w styczniu bieżącego roku z inicjatywy 34 podmiotów. W krótkim czasie poparcie dla niej wyraziło 110 członków założycieli – wśród sygnatariuszy statutu e-Izby znajdują się zarówno duże firmy – liderzy rynku e-commerce, mali i średni przedsiębiorcy, a także start-upy.
 
 
Według szacunków Komisji Europejskiej gospodarka internetowa stanowi prawie 6 proc. polskiego PKB i stale rośnie. Izba Gospodarki Elektronicznej jest podmiotem, który chce reprezentować branżę e-commerce. Jej celem jest rozwój polskiego rynku usług świadczonych drogą elektroniczną, poprzez identyfikację potrzeb, edukację i wymianę know-how, ale również przez skuteczne reprezentowanie wspólnych interesów branży przed administracją rządową. Organizacja ta przyczyni się do jeszcze lepszego wykorzystania potencjału Internetu do dynamicznego rozwoju różnych gałęzi polskiej gospodarki.
 
 
W ramach e-Izby operacyjnie od stycznia 2013 roku działa e-Commerce Polska. W tym czasie z sukcesem zrealizowała kilka projektów. Powstała Szkoła e-Commerce Polska, w ramach której przeprowadzono serię szkoleń edukacyjnych dla branży. Podjęta została współpraca z uczelniami wyższymi, efektem czego są nowe kierunki studiów z zakresu handlu elektronicznego. Przypomnijmy, że e-Commerce Polska jako dziesiąty członek dołączyło do Ecommerce Europe, organizacji działającej na skalę międzynarodową w obszarze e-handlu.
 
 
Z kolei e-Commerce Polska jest inicjatywą 33 polskich największych firm działających w handlu elektronicznym online (Komitet założycielski) oraz Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej. Obecnie zrzesza prawie stu członków, a poprzez Klub e-gospodarki dociera do kolejnych 600 podmiotów kształtujących branże e-commerce. Kluczowe działania organizacji skupiają się na wypracowaniu wspólnego stanowiska branży w kwestiach legislacyjnych oraz wymianie know-how za pośrednictwem grup merytorycznych powołanych wewnątrz e-Commerce Polska, konferencji branżowych, szkoleń i studiów przy współpracy Szkoły e-Commerce Polska z uczelniami wyższymi.
Przy współpracy z ośrodkiem badawczym Gemius opracowany został raport „e-commerce w Polsce 2012 – Gemius dla e-Commerce Polska”. W ramach prac grup merytorycznych przygotowano branżowe standardy, w tym „Przepis na ciasteczka” oraz stanowisko Izby dotyczące Zielonej Księgi. Podejmowano także działania na rzecz konsumenta - tworząc „Dekalog Bezpiecznych Zakupów Online”, który stał się preludium do kampanii „Kupuję w Internecie”.
 
 
- Dzięki obranej formule izby gospodarczej branża internetowa zyskała reprezentatywną organizację do uczestniczenia w procesach legislacyjnych. Oficjalnie powołana do życia Izba Gospodarki Elektronicznej dodatkowo daje w pełni demokratyczny wpływ firmom członkowskim na organizację, której priorytetami jest dbanie o rozwiązania korzystne dla przedsiębiorców internetowych oraz edukacja rynku
– tłumaczy Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej, która skoordynowała cały proces powstania e-Izby.
 
(źr. za inf. IZG)
 
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.