
W marcu 2013 roku firma otworzyła swoją najnowszą filię w samym sercu meksykańskiej stolicy. Grupa GEFCO, która już wcześniej była obecna w Argentynie, Brazylii i Chile, umacnia tym samym swoją pozycję w Ameryce Łacińskiej.
- Meksyk to miejsce o szczególnym znaczeniu gospodarczym, zwłaszcza dla branży motoryzacyjnej — potwierdza Gilles Cudia, dyrektor generalny GEFCO Meksyk. — Nasze rozbudowane struktury w Ameryce Łacińskiej, które integrują 3 główne ośrodki gospodarcze regionu (Argentynę, Brazylię i Meksyk), pozwalają, w połączeniu z ofertą Overseas, zaproponować klientom przemysłowym unikatowe, zintegrowane rozwiązania logistyczne door-to-door.
Oferta GEFCO Meksyk obejmować będzie szeroki wachlarz usług logistycznych, takich jak fracht morski i lotniczy, logistyka motoryzacyjna, magazynowanie, transport lądowy, dystrybucja lokalna i obsługa celna. Meksyk zajmuje obecnie 14. pozycję w światowym rankingu gospodarczym, a 3 miliony produkowanych corocznie w tym kraju samochodów zapewniają mu 9. miejsce w branży motoryzacyjnej. Wszyscy kluczowi producenci przemysłu samochodowego — zarówno pojazdów, jak i wyposażenia — mają w Meksyku co najmniej jeden zakład produkcyjny. GEFCO Meksyk ma ambicję stać się czołowym operatorem logistyki motoryzacyjnej i przemysłowej w Ameryce Łacińskiej, współpracującym z najważniejszymi producentami i dostawcami w tych sektorach.
Logistyka Overseas i global sourcing
Długa linia brzegowa i łatwo dostępne porty, wykorzystywane na szeroką skalę w imporcie i eksporcie, dają Meksykowi strategiczną pozycję na rynku usług Overseas oraz tworzą wyjątkowe możliwości wprowadzania rozwiązań global sourcing. GEFCO realizuje obecnie projekt przejęcia obsługi międzynarodowej platformy logistycznej w Toluca (niedaleko miasta Meksyk) obsługującej operacje global sourcing i zarządzającej dostawami zakupionych w Meksyku części samochodowych do zakładów PSA w Porto Real (Brazylia) i w Palomar (Argentyna). Międzynarodowa platforma logistyczna gwarantuje globalną standaryzację jakości usług oraz jednolity i zintegrowany proces logistyczny. Stanowi ona część globalnej sieci łączącej międzynarodowe platformy zarządzane przez GEFCO, jak na przykład platforma w Hawrze we Francji, Trnawie na Słowacji, Szanghaju w Chinach czy Miluzie-Sausheim do obsługi przepływów między Francją a Rosją (Kaługa).
Duże inwestycje na rynkach wschodzących
W roku 2013 GEFCO planuje otwarcie kolejnych filii, a meksykańska placówka, utworzona wkrótce po oddziałach w Dubaju i w Republice Południowej Afryki, jest pierwszą z nich. Obecnie Grupa GEFCO to 36 filii i 70 partnerów na 5 kontynentach. Zespół w Meksyku przyjął proaktywną strategię handlową, stawiając sobie dwa cele: wzmocnienie relacji z obecnymi klientami i dotarcie do jak największej liczby nowych klientów, charakteryzujących się dużym potencjałem. Konsekwentne wdrażanie przyjętej strategii pozwoliło na zawarcie w krótkim czasie kilku umów w zakresie transportu Overseas, zarówno z producentami sprzętu samochodowego, jak i z producentami samochodów, a także z innymi klientami przemysłowymi. Prowadzone są także rozmowy z najważniejszymi dostawcami; ich tematem jest obsługa importu z Chin i Europy.
Na czele GEFCO Meksyk stoi Gilles Cudia, który dołączył do Grupy w 2003 roku. Początkowo pracował w centrali firmy, w Dziale Sprzedaży i Marketingu. W 2008 roku objął stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu w strefie Azji Środkowej, Europy Środkowej i Wschodniej oraz Bliskiego Wschodu. Pełnił tą funkcję do chwili powołania na stanowisko Dyrektora Generalnego GEFCO Meksyk, czyli do lutego 2013 roku.
(źr. GEFCO)