Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO wchodzi na rynek meksykański

Grupa GEFCO, rozbudowuje swoją międzynarodową sieć i umacnia pozycję w Ameryce Łacińskiej - wchodząc na rynek meksykański, zamierza wykorzystać jego ogromny potencjał przemysłowy, aby nawiązać partnerskie stosunki z największymi producentami samochodów oraz dostawcami z branży motoryzacyjnej w tamtym regionie. Grupa dąży do objęcia pozycji lidera w dziedzinie rozwiązań global sourcing.

W marcu 2013 roku firma otworzyła swoją najnowszą filię w samym sercu meksykańskiej stolicy. Grupa GEFCO, która już wcześniej była obecna w Argentynie, Brazylii i Chile, umacnia tym samym swoją pozycję w Ameryce Łacińskiej.
- Meksyk to miejsce o szczególnym znaczeniu gospodarczym, zwłaszcza dla branży motoryzacyjnej — potwierdza Gilles Cudia, dyrektor generalny GEFCO Meksyk. — Nasze rozbudowane struktury w Ameryce Łacińskiej, które integrują 3 główne ośrodki gospodarcze regionu (Argentynę, Brazylię i Meksyk),  pozwalają, w połączeniu z ofertą Overseas, zaproponować klientom  przemysłowym unikatowe, zintegrowane rozwiązania logistyczne door-to-door.

Oferta GEFCO Meksyk obejmować będzie szeroki wachlarz usług logistycznych, takich jak fracht morski i lotniczy, logistyka motoryzacyjna, magazynowanie, transport lądowy, dystrybucja lokalna i obsługa celna. Meksyk zajmuje obecnie 14. pozycję w światowym rankingu gospodarczym, a 3 miliony produkowanych corocznie w tym kraju samochodów zapewniają mu 9. miejsce w branży motoryzacyjnej. Wszyscy kluczowi producenci przemysłu samochodowego — zarówno pojazdów, jak i wyposażenia — mają w Meksyku co najmniej jeden zakład produkcyjny. GEFCO Meksyk ma ambicję stać się czołowym operatorem logistyki motoryzacyjnej i przemysłowej w Ameryce Łacińskiej, współpracującym z najważniejszymi producentami i dostawcami w tych sektorach.

Logistyka Overseas i global sourcing
Długa linia brzegowa i łatwo dostępne porty, wykorzystywane na szeroką skalę w imporcie i eksporcie, dają Meksykowi strategiczną pozycję na rynku usług Overseas oraz tworzą wyjątkowe możliwości wprowadzania rozwiązań global sourcing. GEFCO realizuje obecnie projekt przejęcia obsługi międzynarodowej platformy logistycznej w Toluca (niedaleko miasta Meksyk) obsługującej operacje global sourcing i zarządzającej dostawami zakupionych w Meksyku części samochodowych do zakładów PSA w Porto Real (Brazylia) i w Palomar (Argentyna). Międzynarodowa platforma logistyczna gwarantuje globalną standaryzację jakości usług oraz jednolity i zintegrowany proces logistyczny. Stanowi ona część globalnej sieci łączącej międzynarodowe platformy zarządzane przez GEFCO, jak na przykład platforma w Hawrze we Francji, Trnawie na Słowacji, Szanghaju w Chinach czy Miluzie-Sausheim do obsługi przepływów między Francją a Rosją (Kaługa).

Duże inwestycje na rynkach wschodzących
W roku 2013 GEFCO planuje otwarcie kolejnych filii, a meksykańska placówka, utworzona wkrótce po oddziałach w Dubaju i w Republice Południowej Afryki, jest pierwszą z nich. Obecnie Grupa GEFCO to 36 filii i 70 partnerów na 5 kontynentach. Zespół w Meksyku przyjął proaktywną strategię handlową, stawiając sobie dwa cele: wzmocnienie relacji z obecnymi klientami i dotarcie do jak największej liczby nowych klientów, charakteryzujących się dużym potencjałem. Konsekwentne wdrażanie przyjętej strategii pozwoliło na zawarcie w krótkim czasie kilku umów w zakresie transportu Overseas, zarówno z producentami sprzętu samochodowego, jak i z producentami samochodów, a także z innymi klientami przemysłowymi. Prowadzone są także rozmowy z najważniejszymi dostawcami; ich tematem jest obsługa importu z Chin i Europy.

Na czele GEFCO Meksyk stoi Gilles Cudia, który dołączył do Grupy w 2003 roku. Początkowo pracował w centrali firmy, w Dziale Sprzedaży i Marketingu. W 2008 roku objął stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu w strefie Azji Środkowej, Europy Środkowej i Wschodniej oraz Bliskiego Wschodu. Pełnił tą funkcję do chwili powołania na stanowisko Dyrektora Generalnego GEFCO Meksyk, czyli do lutego 2013 roku.
(źr. GEFCO)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.