Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowa filia Gefco w Dubaju

 

 

Grupa Gefco wzmacnia swoją obecność w regionie Azji Środkowej i Wschodniej, tworząc Gefco Middle East Fze, z siedzibą w strefie wolnego handlu Jebel Ali (Jafza) w Dubaju. Spółka jest zarządzana przez Stefano Pollottiego, którego zadaniem jest rozwój aktywności overseas (transport morski i lotniczy) i automotive w tym regionie.

Dzięki swojej centralnej lokalizacji, która czyni z niego ważny węzeł komunikacyjny, oraz dzięki swoim zaawansowanym infrastrukturom logistycznym, Dubaj jest idealnym miejscem dla rozwoju wymian handlowych z regionem Środkowego Wschodu, zarówno drogą morską, powietrzną, jak i lądową. Miasto oferuje największy sztuczny port na świecie oraz bogatą ofertę spedycji lotniczej z połączeniami do ponad 120 miejsc na świecie. Ponadto, dzięki rozbudowanej sieci dróg Dubaj jest świetnie połączony ze wszystkimi krajami regionu (Turcją, Arabią Saudyjską, Irakiem, Iranem, Omanem, Katarem, Kuwejtem i innymi). W 2011 r. sam sektor samochodowy odnotował 20 proc. wzrost. Pozostałe sektory: energetyczny oparty na surowcach gazu i ropy, produkcji przemysłowej oraz FMCG również bardzo dynamicznie się rozwijają.
Niezwykły wzrost ekonomiczny, który przeżywa region Środkowego Wschodu, zapewnia filii Gefco w Dubaju bardzo dobre perspektywy. Sektor samochodowy rozwija się tam z roku na rok coraz intensywniej, podczas gdy wciąż brakuje mu operatorów specjalizujących się w transporcie pojazdów gotowych, które dostarczane są do portu w Dubaju, a stamtąd dystrybuowane do ich miejsc przeznaczenia w Iraku czy w innych krajach Rady Współpracy Zatoki Perskiej lub w samych Emiratach Arabskich. Na tamtejszym rynku widoczne jest także zapotrzebowanie na operatora, który będzie w stanie zapewnić wysokiej jakości usługi logistyczne łączące rozwiązania transportowe drogą morską, lotniczą (Overseas) i lądową (Overland), które obsłużą przepływy towarów w całym regionie, zarówno w imporcie (84 proc.), jak i eksporcie (16 proc.).
Istniejące już bardzo aktywne relacje handlowe Gefco z Turcją, Iranem i Irakiem również mogą zostać wykorzystane w celu zaoferowania optymalnych czasów dostaw, a także obniżenia kosztów transportu, handlingu i magazynowania.
Ponadto, Gefco oferuje także świadczenie spersonalizowanych usług reprezentacji celno-podatkowej w celu odciążenia swoich klientów w dopełnianiu formalności celnych, pozwalając im tym samym skupić się na swojej głównej działalności biznesowej.
- Rynek Bliskiego Wschodu jest niezwykle dynamiczny, a wzrost gospodarczy jest tam o wiele większy niż w państwach zachodnich. W związku z tym mamy idealną sytuację, aby zaoferować szerokiemu gronu klientów nasze doświadczenie w logistyce i w świadczeniu kompleksowych usług dla branży samochodowej, produkcji przemysłowej, technologicznej, FMCG, energetycznej i aeronautycznej. Spodziewamy się szybkiego rozwoju naszej działalności w tym regionie - wyjaśnia Stefano Pollotti.
Priorytetem Gefco w Dubaju są również obecni klienci firmy rozwijający swoją działalność w tym obszarze świata. W większości są to firmy z branży motoryzacyjnej. Obecnie są to, między innymi: Michelin, Volvo, Mercedes-Benz oraz PSA. Dla tej ostatniej GEFCO już planuje otworzyć magazyn części zamiennych.

Biuro w Dubaju zostało otwarte pod koniec 2012 r., ale pełną działalność rozwinie w roku 2013. Otwarcie filii to niejako podsumowanie dotychczasowej działalności firmy w regionie, ponieważ grupa była już wcześniej obecna w Iranie i Iraku za pośrednictwem lokalnych przedstawicielstw handlowych utworzonych w 2011 r. Ich głównym zadaniem były wymiana handlowa z Chinami, Indiami oraz Europą Wschodnią. Dyrektorem Generalnym Gefco Middle East jest Stefano Pollotti, który całe swoje życie zawodowe związał z logistyką. Na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich pracuje od 2008 r., czyli od momentu, w którym zamieszkał w Dubaju i podjął się zarządzania różnymi aktywnościami logistycznymi na Bliskim Wschodzie. Po uruchomieniu filii w Dubaju, Gefco rozważa również możliwość otwarcia kolejnych biur w Arabii Saudyjskiej i Omanie, a także utworzenia przedstawicielstwa w Katarze.

(źr. Gefco)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.