Dodaj ogłoszenie o pracy


Najnowsze dane z rynku e-commerce i KEP

Austrian Post przejmuje 25 proc. udziałów w tureckiej firmie kurierskiej Aras Kargo. Wartość tej inwestycji ma sięgąć 49 mln euro (125 mln lirów tureckich) za 25 proc. akcji Aras Kargo. Dotychczas 80 proc. tureckiego kuriera należało do rodziny Aras, a pozostałe 20 proc. znajdowało się w posiadaniu stambulskiego funduszu IS Private Equity, który w listopadzie 2011 roku zainwestował w Aras Kargo 9,8 mln dolarów. Austrian Post przejmuje 20 proc. akcji od IS Private Equity oraz 5 proc. walorów większościowego udziałowca. Aras Kargo to licząca się firma kurierska w Turcji, kontrolująca około 25 proc. tamtejszego rynku.

Chiny stają się największym na świecie rynkiem e-commerce
Chiński rynek e-commerce osiągnął wartość około 300 mld dolarów w 2013 roku – może to oznaczać przełomowy moment. Chiny mają szansę przebić USA i stać się największym rynkiem e-commerce na świecie. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla obu krajów przez Forrester Research oraz iResearch, chińscy internauci na e-zakupy wydadzą około 296 mld dolarów do końca 2013 roku, podczas gdy wydatki w USA szacuje się na 252 mld dolarów. Wyniki te są efektem dynamicznego rozwoju chińskiej gospodarki, a liczba użytkowników na rynku e-commerce w Chinach ma szansę w niedługim czasie przekroczyć całkowitą populację USA! Jak wskazuje raport, poziom penetracji e-handlu w Chinach osiągnął wartość 42 proc. w 2012 roku – co oznacza, że liczba kupujących w sieci wyniosła 242 mln – podczas gdy cała populacja USA to 314 milionów.

Transgraniczna współpraca Estonian Post i Deutsche Post
Firmy Deutsche Post i Estonian Post uzgodniły warunki współpracy w zakresie rozwoju nowych transgranicznych usług kurierskich. Niemieccy i estońscy narodowi operatorzy pocztowi skoncentrują się na promowaniu i wspieraniu transgranicznej działalności e-commerce. Operatorzy podpisali memorandum o porozumieniu z tytułu znacznego wzrostu liczby przesyłek zamawianych przez Estończyków z niemieckich stron internetowych. Niemcy znajdują się w czołówce zagranicznych rynków, gdzie Estończycy najczęściej dokonują zakupów online. Wśród najpopularniejszych przedmiotów zamawianych z niemieckich stron internetowych znalazły się odzież, książki, kosmetyki, artykuły sportowe, produkty dla dzieci oraz przedmioty sezonowe.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży na brytyjskim rynku e-commerce w maju
Według danych opublikowanych przez IMRG, sprzedaż na brytyjskim rynku e-commerce w maju wzrosła o imponujące 16 proc.. Badania brytyjskiego biura statystycznego (Office for National Statistics – ONS) są nieco bardziej konserwatywne i zakładają wzrost sprzedaży e-handlu na poziomie 10,6 proc. Majowy biuletyn ONS podał informację, że zakupy online stanowiły 9,7 proc. wartości całego handlu detalicznego w ciągu miesiąca. Oznacza to, że średnio w każdym tygodniu maja wydatki na rynku e-handlu wynosiły 582 mln funtów. Wzrost wydatków odnotowano także na całym rynku detalicznym w Wielkiej Brytanii – wielkość sprzedaży zwiększyła się w maju o 1,9 proc., a poziom środków przeznaczonych przez klientów na dokonywanie zakupów wzrósł o 3,1 proc., osiągając rekordowy poziom. Z informacji uzyskanych przez analityków ONS od internetowych detalistów wynika, że wzrost sprzedaży jest konsekwencją letnich promocji oferowanych przez e-sklepy.

W 2012 roku w Europie 3,5 miliarda paczek wysłano do 250 milionów osób
W 2012 roku wartość europejskiego rynku e-commerce B2C – włączając w to zakupy różnego rodzaju dóbr powszechnego użycia, takich jak bilety, wycieczki oraz pobrania plików online – wzrosła o 19 proc. do poziomu 311,6 miliarda euro. Według raportu „Europe B2C Ecommerce 2013”, liczba przesyłek B2C wysłanych przez firmy do klientów w kraju i za granicą wyniosła 3,5 miliarda w skali rocznej. Liczba ta powinna dalej rosnąć, zgodnie z prognozowanym rozwojem rynku B2C e-commerce w Europie. Tempo wzrostu gospodarczego w krajach rozwiniętych – Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji i Norwegii – zmniejszyło się do ok. 10-15 proc., podczas gdy w Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii nadal jest bardzo wysokie – sięga aż 20-25 proc. (i więcej). Wynik ten jest stymulowany wciąż zwiększającą się liczbą użytkowników Internetu oraz osób dokonujących zakupów w sieci. Najszybciej rozwijające się rynki to te z Europy Wschodniej i Południowo-Wschodniej – Rosja, Polska, Ukraina, Turcja i Grecja. Szacuje się, że roczne stopy wzrostu sektora e-commerce w tych krajach, w ciągu następnych kilku lat powinny osiągnąć poziom 30-40 proc., a nawet więcej. W czołówce krajów najbardziej rozwiniętych pod względem handlu online plasują się: Wielka Brytania, Niemcy i Francja – stanowiąc 61 proc. całości sprzedaży e-commerce w Europie.

(opr. BT za inf. InPost)
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.