Strona 3 z 3
Czy to nie wynika z poziomu rozwoju rynku i wysokości zarobków?
Grzegorz Lichocik - Raczej nie, gdyż firmy dają sprzedawcom możliwości zarobku nawet większe niż mają ich przełożeni. Problemem jest kreowanie świetlanej przyszłości przed młodymi ludźmi przez uczelnie, które w ten sposób chcą zdobyć jak największą liczbę studentów na swoje kierunki. Należy zdać sobie sprawę z tego, że nie wszyscy są w stanie osiągnąć ten sam poziom wiedzy oraz predyspozycji osobowych, aby móc zostać managerem. Trzeba to jasno komunikować młodym osobom, które zaczynają jakiekolwiek studia, a zwłaszcza logistyczne.
Informatyzacja czy kompetencje we współczesnych łańcuchach dostaw, co będzie liczyć się bardziej?
Grzegorz Lichocik - Informatyzacja ma pomagać w realizowaniu celów. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj firmę w logistyce, która nie działała w sposób mocno zinformatyzowany. Z kolei automatyzacja jest potrzebna tam, gdzie są prace powtarzalne i nie wymagają myślenia abstrakcyjnego. Trudno sobie jednak wyobrazić obsługę klienta odartą z relacji interpersonalnych i kontaktu z drugim człowiekiem. Tutaj informatyzacja, czy automatyzacja nigdy nie zastąpi człowieka. Na pewno w ciągu najbliższych kilkunastu lat kompetencje miękkie będą odgrywały nadal znaczącą rolę w logistyce, zarówno tej magazynowej jak i dystrybucyjnej.
Dziękuję za rozmowę,
Beata Trochymiak
Pracujwlogistyce.pl