Dodaj ogłoszenie o pracy


Rozmowa z Grzegorzem Lichocikiem prezesem zarządu Dachser Sp. z o.o - Samo wykształcenie logistyczne nie daje gwarancji zatrudnienia w branży

 
Czy to nie wynika z poziomu rozwoju rynku i wysokości zarobków?
Grzegorz Lichocik - Raczej nie, gdyż firmy dają sprzedawcom możliwości zarobku nawet większe niż mają ich przełożeni. Problemem jest kreowanie świetlanej przyszłości przed młodymi ludźmi przez uczelnie, które w ten sposób chcą zdobyć jak największą liczbę studentów na swoje kierunki. Należy zdać sobie sprawę z tego, że nie wszyscy są w stanie osiągnąć ten sam poziom wiedzy oraz predyspozycji osobowych, aby móc zostać managerem. Trzeba to jasno komunikować młodym osobom, które zaczynają jakiekolwiek studia, a zwłaszcza logistyczne.
 
Informatyzacja czy kompetencje we współczesnych łańcuchach dostaw, co będzie liczyć się bardziej?
Grzegorz Lichocik - Informatyzacja ma pomagać w realizowaniu celów. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj firmę w logistyce, która nie działała w sposób mocno zinformatyzowany. Z kolei automatyzacja jest potrzebna tam, gdzie są prace powtarzalne i nie wymagają myślenia abstrakcyjnego. Trudno sobie jednak wyobrazić obsługę klienta odartą z relacji interpersonalnych i kontaktu z drugim człowiekiem. Tutaj informatyzacja, czy automatyzacja nigdy nie zastąpi człowieka. Na pewno w ciągu najbliższych kilkunastu lat kompetencje miękkie będą odgrywały nadal znaczącą rolę w logistyce, zarówno tej magazynowej jak i dystrybucyjnej.
 
Dziękuję za rozmowę,
Beata Trochymiak
Pracujwlogistyce.pl
 

 

3 strona z 3
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.