Dodaj ogłoszenie o pracy


Multimodalna obsługa Dacia przez Gefco

 

Firma Gefco stworzyło multimodalne rozwiązanie logistyczne dla Dacia, łączące w sobie transport drogowy i kolejowy. Z fabryki w Pitesti (Rumunia), wysyłane są gotowe pojazdy na rynki rumuński i włoski. Począwszy od tego roku, pojazdy są dystrybuowane/rozprowadzane we Włoszech przez Gruppo Mercurio, w której GEFCO nabyło 70proc. udziałów.


Gefco było pierwszą firmą/spółką, która stworzyła rozwiązanie logistyczne z wykorzystaniem kolei dla departamentu logistyki Dacia w Rumunii w roku 2008. Firma obsługuje obecnie dostawy do fabryk, włączając w to odbiór podzespołów z różnych państw europejskich, takich jak Niemcy i Belgia oraz ich dostarczanie do Ośrodka CKD w Pitesti (Rumunia), skąd są dalej transportowane/ w celu ich dalszego transportu do fabryki montażowej Dacia. Natomiast z Pitesti, obsługuje przesyłki drogowe i kolejowe gotowych pojazdów do parku przemysłowego Parma, celem ich dystrybucji na terenie Włoch. W 2011 roku średnio był to jeden pociąg tygodniowo.


Ponadto Gefco zapewnia transport dla Dacia, organizując niestandardowe przesyłki morskie do różnych portów włoskich podczas szczytów produkcyjnych. Multimodalny transport kolejowy i drogowy jest stosowany do wysyłki pojazdów do portu w Konstancji, celem ich eksportu na Bliski Wschód, w region Zatoki Perskiej i do Afryki, w liczbie 5 do 6 pociągów tygodniowo. Średnio rocznie frima wysyła 100.000 pojazdów koncernu Dacia. W październiku 2011 przetransportowano 9.800 pojazdów. Współpraca między Gefco a Mercurio, przyczyniła się do odnowienia umowy z Dacia na dystrybucję jej pojazdów we Włoszech, z Centrum Motoryzacji
w Parmie. W ramach współpracy z Dacia Gefco realizuje politykę zrównoważonego rozwoju i dbałości o ekologię. Wolumen przetransportowanych koleją gotowych pojazdów Dacia między Pitesti, a Konstancją wyniósł w 2010 roku 64.920 ton, co oznaczało 8.431 mniej ciężarówek na drogach.
(źr. Gefco)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.