Firma Gefco stworzyło multimodalne rozwiązanie logistyczne dla Dacia, łączące w sobie transport drogowy i kolejowy. Z fabryki w Pitesti (Rumunia), wysyłane są gotowe pojazdy na rynki rumuński i włoski. Począwszy od tego roku, pojazdy są dystrybuowane/rozprowadzane we Włoszech przez Gruppo Mercurio, w której GEFCO nabyło 70proc. udziałów.
Gefco było pierwszą firmą/spółką, która stworzyła rozwiązanie logistyczne z wykorzystaniem kolei dla departamentu logistyki Dacia w Rumunii w roku 2008. Firma obsługuje obecnie dostawy do fabryk, włączając w to odbiór podzespołów z różnych państw europejskich, takich jak Niemcy i Belgia oraz ich dostarczanie do Ośrodka CKD w Pitesti (Rumunia), skąd są dalej transportowane/ w celu ich dalszego transportu do fabryki montażowej Dacia. Natomiast z Pitesti, obsługuje przesyłki drogowe i kolejowe gotowych pojazdów do parku przemysłowego Parma, celem ich dystrybucji na terenie Włoch. W 2011 roku średnio był to jeden pociąg tygodniowo.
Ponadto Gefco zapewnia transport dla Dacia, organizując niestandardowe przesyłki morskie do różnych portów włoskich podczas szczytów produkcyjnych. Multimodalny transport kolejowy i drogowy jest stosowany do wysyłki pojazdów do portu w Konstancji, celem ich eksportu na Bliski Wschód, w region Zatoki Perskiej i do Afryki, w liczbie 5 do 6 pociągów tygodniowo. Średnio rocznie frima wysyła 100.000 pojazdów koncernu Dacia. W październiku 2011 przetransportowano 9.800 pojazdów. Współpraca między Gefco a Mercurio, przyczyniła się do odnowienia umowy z Dacia na dystrybucję jej pojazdów we Włoszech, z Centrum Motoryzacji
w Parmie. W ramach współpracy z Dacia Gefco realizuje politykę zrównoważonego rozwoju i dbałości o ekologię. Wolumen przetransportowanych koleją gotowych pojazdów Dacia między Pitesti, a Konstancją wyniósł w 2010 roku 64.920 ton, co oznaczało 8.431 mniej ciężarówek na drogach.
(źr. Gefco)