Dodaj ogłoszenie o pracy


Georges Gomes dyrektorem logistyki multimodalnej w Gefco Polska

Stanowisko dyrektora logistyki multimodalnej w Gefco Polska objął Georges Gomes. W Polsce mieszka od 2002 roku. Jest absolwentem Uniwersytetu Paryskiego na kierunkach Ekonomia Przemysłu oraz Organizacje Przemysłowe i ich Strategie.

Georges Gomes, nowy Dyrektor Logistyki Multimodalnej rozpoczął karierę w branży logistycznej w 1995 roku w Brazylii, gdzie koordynował transport multimodalny na rzecz producentów samochodów. Po powrocie do Europy zajmował się inżynierią logistyki dla branży Automotive. Przez 6 lat pracował na Słowacji, gdzie między innymi nadzorował dystrybucję samochodów koleją na obszarze całej Europy.

 

Awans Georgesa Gomesa na to stanowisko,  to kolejny krok firmy na drodze rozwoju struktur dedykowanych transportowi multimodalnemu, który jest jednym z kluczowych kierunków rozwoju Gefco. Transport ten, jako optymalne rozwiązanie odpowiadające zapotrzebowaniu na działania przyjazne dla środowiska jest realną alternatywą dla transportu drogowego. Oprócz względów ekologicznych, rozwój logistyki multimodalnej niesie ze sobą korzyści w wymiarze ekonomicznym.

- Wzrost cen paliwa, wprowadzanie kolejnych opłat drogowych oraz sytuacja na rynku pracy wśród przewoźników, którzy dbają o to by kierowcy ciężarówek nie poruszali się na trasach przekraczających 500 km – te wszystkie czynniki powodują, że transport multimodalny coraz częściej zastępuje drogowy. – mówi Georges Gomes.
Gefco posiada już w swoim portfolio wiele ambitnych projektów multimodalnych, jednak do tej pory w Polsce nie funkcjonowała struktura dedykowana wyłącznie temu obszarowi logistyki. - Jednym z moich głównych zadań oprócz kierowania działaniami operacyjnymi będzie rozbudowa silnego zaplecza organizacyjnego dla transportu multimodalnego oraz rozszerzenie wachlarza usług dostępnych dla naszych klientów. - dodaje Georges Gomes.

 

Docelowo Gefco planuje zredukowanie udziału transportu drogowego w operacjach firmy do 75proc. (obecnie wynosi on ponad 80proc.). Operator będzie rozwijać połączenia multimodalne dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej. Te ambitne cele wymagały zaangażowania managera, którego cechuje rozległe doświadczenie zdobyte na wielu rynkach.
(źr. Gefco Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.