Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO Polska w nowej roli - transport i spedycja dla branży budowalnej

Firma znana do tej pory głównie z obsługi branży automotive, rozpoczęła politykę dywersyfikacji usług w nowym obszarze  - otwiera się na producentów oraz pośredników dokonujących obrotu różnego rodzaju artykułami budowlanymi. Podstawą usług logistycznych mają być usługi Just In Time realizowane w ramach sieci transportu drogowego (Overland).

 

Dzięki międzynarodowej sieci, Gefco prowadzi dystrybucję materiałów budowlanych na terenie całej Europy. Logistyka branży budowlanej charakteryzuje się przede wszystkim terminowością dostaw oraz ich sezonowością, z którą wiąże się znacząca fluktuacja wolumenów transportowych.

 

- Obecnie jesteśmy w stanie dostarczyć materiały budowlane w terminie od 24 do 48 godzin. Przykładem tego są dostawy realizowane z fabryk oraz magazynów dystrybucyjnych zlokalizowanych na terenie Węgier i Francji do polskich odbiorców. Aby zachować terminowość dostaw w wymagających tego relacjach transportowych, firma organizuje transport przy wykorzystaniu podwójnych obsad kierowców. Dla niektórych z naszych kluczowych klientów z tego sektora realizujemy nawet 40 tysięcy przesyłek rocznie. Dotrzymywanie zobowiązań w zakresie spełnienia wysokich wymagań klientów, którymi są dostawy przy zachowaniu 99% poziomu terminowości, stawia nas w ścisłej czołówce firm logistycznych działających na rzecz branży budowlanej – mówi Paweł Kistela, Dyrektor Departamentu Overland w GEFCO Polska.

 

Obecnie firma zapewnia zaplecze logistyczne klientom z sektora budowlanego, takim jak Mapei, Klöber-HPi i Schneider Electric. Znaczną część działań na rzecz tych firm operator poszerza o usługi o wartości dodanej, takie jak rozwiązania informatyczne odpowiadające indywidualnym potrzebom klienta, szczegółowe monitorowanie transportu, dostawy ekspresowe, zarządzanie operacjami celnymi czy archiwizacja dokumentów towarzyszących dostawom przesyłek.

Branża budowlana daje operatorom logistycznym szerokie możliwości dla wdrażania rozwiązań spoza obszaru transportu i spedycji. Obecnie usługi realizowane na rzecz klientów z branży budowlanej stanowią kilka procent biznesu Gefco, lecz operator planuje systematyczny rozwój
w tym segmencie bazując na szerokim doświadczeniu w logistyce dla przemysłu. Managerowie firmy istotną rolę przypisują położeniu geograficznemu Polski, która ma potencjał do tego by stać się węzłem logistycznym dla całego regionu Europy Środkowo – Wschodniej.

(źr. GEFCO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.