Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO Polska w nowej roli - transport i spedycja dla branży budowalnej

Firma znana do tej pory głównie z obsługi branży automotive, rozpoczęła politykę dywersyfikacji usług w nowym obszarze  - otwiera się na producentów oraz pośredników dokonujących obrotu różnego rodzaju artykułami budowlanymi. Podstawą usług logistycznych mają być usługi Just In Time realizowane w ramach sieci transportu drogowego (Overland).

 

Dzięki międzynarodowej sieci, Gefco prowadzi dystrybucję materiałów budowlanych na terenie całej Europy. Logistyka branży budowlanej charakteryzuje się przede wszystkim terminowością dostaw oraz ich sezonowością, z którą wiąże się znacząca fluktuacja wolumenów transportowych.

 

- Obecnie jesteśmy w stanie dostarczyć materiały budowlane w terminie od 24 do 48 godzin. Przykładem tego są dostawy realizowane z fabryk oraz magazynów dystrybucyjnych zlokalizowanych na terenie Węgier i Francji do polskich odbiorców. Aby zachować terminowość dostaw w wymagających tego relacjach transportowych, firma organizuje transport przy wykorzystaniu podwójnych obsad kierowców. Dla niektórych z naszych kluczowych klientów z tego sektora realizujemy nawet 40 tysięcy przesyłek rocznie. Dotrzymywanie zobowiązań w zakresie spełnienia wysokich wymagań klientów, którymi są dostawy przy zachowaniu 99% poziomu terminowości, stawia nas w ścisłej czołówce firm logistycznych działających na rzecz branży budowlanej – mówi Paweł Kistela, Dyrektor Departamentu Overland w GEFCO Polska.

 

Obecnie firma zapewnia zaplecze logistyczne klientom z sektora budowlanego, takim jak Mapei, Klöber-HPi i Schneider Electric. Znaczną część działań na rzecz tych firm operator poszerza o usługi o wartości dodanej, takie jak rozwiązania informatyczne odpowiadające indywidualnym potrzebom klienta, szczegółowe monitorowanie transportu, dostawy ekspresowe, zarządzanie operacjami celnymi czy archiwizacja dokumentów towarzyszących dostawom przesyłek.

Branża budowlana daje operatorom logistycznym szerokie możliwości dla wdrażania rozwiązań spoza obszaru transportu i spedycji. Obecnie usługi realizowane na rzecz klientów z branży budowlanej stanowią kilka procent biznesu Gefco, lecz operator planuje systematyczny rozwój
w tym segmencie bazując na szerokim doświadczeniu w logistyce dla przemysłu. Managerowie firmy istotną rolę przypisują położeniu geograficznemu Polski, która ma potencjał do tego by stać się węzłem logistycznym dla całego regionu Europy Środkowo – Wschodniej.

(źr. GEFCO Polska)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.