Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska przewozi biomasy

Spółka DB Schenker Rail Polska, umacnia swoją pozycję w przewozach biomasy. Wykorzystuje swój potencjał i duże zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii.

 

Po pomyślnych przewozach testowych, które miały miejsce w grudniu ubiegłego roku od 1 stycznia br., firma uruchomiła przewozy biomasy z portu w Świnoujściu do Elektrowni Rybnik w ramach umowy z firmą Energokrak. Do realizacji przewozów zastosowano specjalistyczne wagony Tadgs przystosowane do transportu tego rodzaju produktów. Ponadto DB Schenker Rail Polska uruchomiła również przewozy biomasy ze Słowacji. Transporty z mąką słonecznikową trafiają do Elektrowni Rybnik przez przejście graniczne w Chałupkach.


Transport biomasy realizowany jest również przez inną spółkę należącą do grupy - DB Schenker Rail Spedkol. W ramach realizowanej usługi ta firma obsługuje transporty biomasy z Rosji z wykorzystaniem wagonów tzw. „Hopperów” z przeładunkiem na terminalu w Sławkowie. Ze Sławkowa ładunek trafia samochodami ciężarowymi do odbiorców w Krakowie oraz Rybniku.


- Przewozy biomasy doskonale wpisują się w przyjętą strategię funkcjonowania całej firmy. Dzięki szerokiemu spektrum działalności jesteśmy wstanie zapewnić klientowi kompleksową usługę z jednej ręki, łącząc różne środki transportu w jednym łańcuchu’, mówi Hans-Georg Werner, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
(źr. DB Schenker Rail Polska)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.