Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska przewozi biomasy

Spółka DB Schenker Rail Polska, umacnia swoją pozycję w przewozach biomasy. Wykorzystuje swój potencjał i duże zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii.

 

Po pomyślnych przewozach testowych, które miały miejsce w grudniu ubiegłego roku od 1 stycznia br., firma uruchomiła przewozy biomasy z portu w Świnoujściu do Elektrowni Rybnik w ramach umowy z firmą Energokrak. Do realizacji przewozów zastosowano specjalistyczne wagony Tadgs przystosowane do transportu tego rodzaju produktów. Ponadto DB Schenker Rail Polska uruchomiła również przewozy biomasy ze Słowacji. Transporty z mąką słonecznikową trafiają do Elektrowni Rybnik przez przejście graniczne w Chałupkach.


Transport biomasy realizowany jest również przez inną spółkę należącą do grupy - DB Schenker Rail Spedkol. W ramach realizowanej usługi ta firma obsługuje transporty biomasy z Rosji z wykorzystaniem wagonów tzw. „Hopperów” z przeładunkiem na terminalu w Sławkowie. Ze Sławkowa ładunek trafia samochodami ciężarowymi do odbiorców w Krakowie oraz Rybniku.


- Przewozy biomasy doskonale wpisują się w przyjętą strategię funkcjonowania całej firmy. Dzięki szerokiemu spektrum działalności jesteśmy wstanie zapewnić klientowi kompleksową usługę z jednej ręki, łącząc różne środki transportu w jednym łańcuchu’, mówi Hans-Georg Werner, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
(źr. DB Schenker Rail Polska)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.