Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail uruchamia nowe połączenie z Wrocławia do Londynu

8 listopada zostanie uruchomione połączenie kolejowe między Wrocławiem a Londynem, dwa pociągi towarowe w tygodniu. Jest to pierwsze połączenie linią kolejową High Speed 1 łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.

 

Od 8 listopada br. raz w tygodniu dwa pociągi towarowe połączą Wrocław i okręg Barking w Londynie. Tym samym do Wielkiej Brytanii po raz pierwszy pojadą pociągi towarowe o wymiarach kontynentalnych. Wcześniej DB Schenker Rail UK przeprowadziła udane testy takich pociągów na linii kolejowej High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.

Pierwszymi klientami będą przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Na pokonanie trasy liczącej niemal 2000 kilometrów pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin. 

 

- Dzięki nowej ofercie wzmocnimy bezpośrednią wymianę towarową prowadzoną przy pomocy transportu kolejowego pomiędzy obszarami ekonomicznymi w Europie. Jako ważne ogniwo europejskiej sieci DB Schenker Rail możemy zaoferować naszym klientom taką usługę i w ten sposób zwiększyć atrakcyjność przewozów kolejowych w Polsce jako ekologicznego środka transportu. Nowa usługa zbliża nas w znaczącym stopniu do celu, jakim jest osiągnięcie pozycji premium na polskim rynku kolejowym. W przypadku dużego zainteresowania zamierzamy w 2012 r. zwiększyć liczbę transportów na tej trasie - mówi Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.

 

Nowa usługa DB Schenker Rail stanowi pierwsze regularne połączenie na linii High Speed 1, jak dotąd jedynej linii kolejowej w Wielkiej Brytanii przystosowanej do obsługi pociągów o kontynentalnych wymiarach. Ładowność europejskich wagonów towarowych jest bowiem znacząco większa niż ma to miejsce w przypadku wagonów stosowanych zwykle w Zjednoczonym Królestwie. Wagony można załadować do trzech metrów wysokości względnie ułożyć na nich dwie standardowe palety, jedną na drugiej.

(źr. DB Schenker Rail)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.