Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL Global Forwarding firmą społecznie odpowiedzialną

 

 

Kluczowym elementem działań w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) jest program Globalnej Strategii DHL Global Forwarding na lata 2015 oraz dedykowane mu hasło „Odpowiedzialne Życie” opierające się na trzech filarach - ochrona środowiska GoGreen;   dostarczanie pomocy GoHelp i promowanie edukacji GoTeach.

DHL Global Forwarding jest częścią Deutsche Post DHL, największej grupy logistycznej na świecie. –Pozycja lidera na rynku międzynarodowym zobowiązuje do aktywnego i odpowiedzialnego podejścia w relacjach z pracownikami, społeczeństwem oraz z szeroko pojętym otoczeniem, którego –DGF jest  integralną częścią.

W ramach kampanii GoGreen
Sektor transportu jest odpowiedzialny za 14 proc. światowej emisji gazów cieplarnianych, które są postrzegane jako główny powód globalnego ocieplenia. DHL Global Forwarding jako lider na rynku logistyki poczuwa się do odpowiedzialności za  środowisko naturalne, jest także jednym z kluczowych partnerów podejmujących  globalną walkę ze zmianami klimatu.
W ramach własnych struktury DHL Global Forwarding postawił sobie za cel redukcję emisji dwutlenku węgla o 10 proc. Ponadto DGF także stawia swoim podwykonawcom pozaekonomiczne wymagania w zakresie ochrony środowiska i dąży w wyniku tych obostrzeń do zredukowania emisji CO2 o 30 proc. DHL Global Forwarding ponosząc odpowiedzialność za otoczenie w swojej codziennej pracy stosuje proekologiczne zasady we wszystkich oddziałach firmy. Pracownicy DGF działają według zasad GoGreen, starają się szanować i oszczędzać energię, wodę i papier. W biurach DGF baczną uwagę zwraca się na recyklingowanie odpadów,  szczególnie duży nacisk jest kładziony na zmniejszenie ilości odpadów w obrębie magazynów.

W ramach kampanii GoHelp
Dostrzegając istotne problemy współczesnego  społeczeństwa, takie jak bieda i ubóstwo, DHL Global Forwarding stawia sobie za cel realizację –działań na rzecz najbardziej potrzebujących.  W styczniu 2011 roku DGF rozpoczął współpracę z Polską Akcją Humanitarną, w ramach której wspiera Akcję Pajacyk. Celem inicjatywy PAH jest zbieranie funduszy na program przeciwdziałania niedożywieniu dzieci, poprzez finansowanie obiadów w szkołach i świetlicach środowiskowych. Wspierając Akcję Pajacyk, pragniemy również zwrócić uwagę naszych klientów i partnerów biznesowych na coraz powszechniejszy problem niedożywienia dzieci. Każda zrealizowana przez nas przesyłka morska i lotnicza, to jeden posiłek i uśmiech na twarzy kolejnego dziecka.
Dzięki zaangażowaniu partnerów i sponsorów w roku szkolnym 2011/2012 DHL Global Forwarding pomógł ponad 2270 dzieciom ze szkół w całej Polsce.  Dotychczas udało się firmie zasponsorować  ponad 156 000 posiłków dla najuboższych dzieci w szkołach w całej Polsce.

W ramach Akcji Pajacyk i dalszej współpracy DGF Polska i PAH 90 lutego 2013 zorganizowany został bal charytatywny dla klientów, którzy najbardziej wytrwale i szczodrze wspomagają tą inicjatywę. W trakcie balu odbyła się licytacja obrazków namalowanych przez dzieci z Polski i Japonii. Dochód z aukcji w całości został przeznaczony na cele charytatywne.

MAŁA WIELKA NAKRĘTKA!
DHL Global Forwarding od lat współpracuje również z Żoliborskim Stowarzyszeniem „DomRodzina Człowiek” w ramach akcji „MAŁA WIELKA NAKRĘTKA”. W naszych oddziałach w całej Polsce znajdują się specjalnie oznakowane pojemniki na plastikowe nakrętki, stare telefony komórkowe, komputery oraz ulotki informacyjne przybliżające cele akcji. Zebrane rzeczy zostają sprzedane firmom recyklingowym, a otrzymane środki finansowe Stowarzyszenie przeznacza na pomoc swoim podopiecznym.
Łącznie w 2012 roku udało nam się zebrać: 2185 kg nakrętek!  Za zebraną kwotę Stowarzyszenie w 2012 roku zakupiło 6 elektrycznych wózków inwalidzkich oraz 4 protezy dla swoich podopiecznych.
Zawsze kiedy potrzebna jest pomoc, możemy liczyć na pełne zaangażowanie pracowników DGF Polska!

W ramach Kampanii GoTeach
DHL Global Forwarding stara się w swoich inicjatywach zwiększyć szansę dzieci na lepszy start w dorosłe życie, aby to uczynić konieczne jest ich wsparcie w początkowej fazie ich rozwoju. DGF wspólnie z Polskim Związkiem Karate Fudokan wspomaga podopiecznych Fundacji Naszym Dzieciom przy Środowiskowym Ośrodku Wychowawczym TPD Warszawa Bemowo, poprzez finansowanie zajęć karate. Zorganizowany -dzięki pomocy DGF Polska cykl treningów karate objął zarówno przedszkolaków, jak i dzieci ze szkoły podstawowej i gimnazjum, które trenują w swoich grupach dwa razy w tygodniu. Inicjatywa firmy DHL Global Forwarding, Polskiego Związku Karate Fudokan oraz Fundacji Naszym Dzieciom daje szansę dzieciom i młodzieży z rodzin ubogich i zagrożonych patologią, na lepsze wykorzystanie wolnego czasu, poprzez rozwijanie swoich zainteresowań i umiejętności.

DGF Polska w ramach kampanii GoTeach podejmuje również wiele lokalnych wartościowych społecznie inicjatyw. Jedną z takich inicjatyw lokalnych było zakupienie przez oddział we Wrocławiu gier edukacyjnych dla dzieci z Domu Dziecka w Pieszycach.
(źr. DHL Global Forwarding)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.