Dodaj ogłoszenie o pracy


Trans Polonia - rekordowe wyniki w 2011 r.

Trans Polonia, spółka działa w obszarze transportu i logistyki płynnych surowców chemicznych w 2011 roku wypracowała 5,1 mln zł zysku netto (wzrost o 346 proc. r/r) przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 46,9 mln zł (wzrost o 107% r/r). Dzięki skutecznej strategii rozwoju spółka weszła na ścieżkę długookresowego wzrostu. W tym roku spółka stawia na rozwój transportu intermodalnego.

 

– Miniony rok był dla Trans Polonii okresem dynamicznego rozwoju. Pozyskane na giełdzie środki pozwoliły w pełni zrealizować założenia nowej strategii. W ramach realizacji kolejnych etapów procesu inwestycyjnego udało nam się istotnie zwiększyć skalę działalności, dzięki czemu wypracowane wyniki finansowe, zarówno po stronie przychodów jak i zysku netto, to najlepsze dotychczasowe osiągnięcia Spółki. W naszej ocenie rynek transportu, zwłaszcza dotyczący przewozu płynnych chemikaliów, największe wzrosty ma jednak dopiero przed sobą, a osiągnięte
w 2011 roku wyniki potwierdzają, że znaleźliśmy receptę na optymalne wykorzystanie tego potencjału – podsumowuje Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia SA.

 

Wyniki finansowe

 

2011

2010

Dynamika r/r

Przychody ze sprzedaży

46 931

22 660

107,1proc.

Zysk z działalności operacyjnej

5 992

1 353

342,7proc.

Zysk netto

5 109

1 146

345,proc.

*Tabela: Wybrane dane finansowe [w tys. zł] w latach 2010-2011

 

Osiągnięte przez Spółkę wyniki są wyższe od zrewidowanej w górę prognozy, opublikowanej na początku bieżącego roku, kiedy to spodziewano się w całym 2011 roku przychodów na poziomie 46,8 mln zł i zysku netto wynoszącego 5 mln zł.

– W związku z rosnącym popytem na usługi świadczone przez Spółkę w zakresie transportu międzynarodowego i coraz lepszą rentowność, w 2011 roku Trans Polonia kilkukrotnie podwyższała prognozy wyników finansowych w obszarze przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto. Wypracowane wyniki są satysfakcjonujące i motywują nas do dalszej pracy na rzecz wzrostu wartości spółki i generowania dodatkowego zysku dla akcjonariuszy – skomentował Krzysztof Luks, Członek Zarządu, dyrektor finansowy Trans Polonia SA.

 

Transport intermodalny
W połowie 2011 roku Zarząd Trans Polonia rozpoczął wdrażanie nowej strategii, polegającej na wprowadzeniu do oferty usług z zakresu transportu intermodalnego, który od tej pory stał się głównym kierunkiem rozwoju Spółki. Po niespełna kilku miesiącach od implementacji tego rozwiązania, transport intermodalny wygenerował przychody ze sprzedaży sięgające blisko
4 mln zł, co odpowiadało za 8,4proc. ogólnych przychodów.

Należy zauważyć, że przewozy intermodalne, wykorzystując w sposób najbardziej efektywny rozwiązania różnych gałęzi transportu, pozwalają na realizowanie większych zleceń na dłuższych dystansach niż w przypadku transportu drogowego, jednocześnie generując przy tym korzystne marże. – Pomimo stosunkowo krótkiego czasu funkcjonowania w naszej ofercie, na koniec 2011 roku transport intermodalny odpowiadał już za 8,4proc. wszystkich naszych przychodów, co jest pozytywnym sygnałem, świadczącym o obraniu przez zarząd perspektywicznej drogi rozwoju. Docelowo, w okresie 3 lat, transport kombinowany powinien generować blisko połowę naszych wpływów ze sprzedaży usług – ocenił Dariusz Cegielski.

 

Wzrost na rynku niesłabnie
Sytuacja finansowa Trans Polonii, która specjalizuje się w transporcie i logistyce płynnych surowców chemicznych, w dużej mierze jest powiązana z kondycją sektora chemicznego. W 2011 roku przychody tej gałęzi przemysłu w Polsce wzrosły o 12proc. do poziomu 115 mld zł, co jest dobrym prognostykiem rozwoju dla wszystkich firm obsługujących bardzo złożony proces transportu płynnych produktów chemicznych. W opinii analityków rynku, z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na produkty chemiczne przez wiele dziedzin gospodarek światowych, kolejne lata również zdominowane będą przez wzrosty.
Trans Polonia konsekwentnie pogłębia współpracę z międzynarodowymi producentami chemikaliów. Na koniec 2011 roku jej przychody eksportowe zwiększyły udział w strukturze całych wpływów do 39proc. z 26proc. notowanych rok wcześniej.
(źr. Trans Polonia)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.