Dodaj ogłoszenie o pracy


Dobre perspektywy rozwoju przewozów intermodalnych

Urząd Transportu Kolejowego podsumował III kwartał 2011 roku w przewozach intermodalnych. Z wykorzystaniem transportu kolejowego realizowało go siedmiu licencjonowanych przewoźników. Jak wskazują statystyki, przewoźnicy kolejowi przetransportowali rekordową liczbę jednostek ładunkowych, łącznie 340,9 tysiąca sztuk, 82 tysiące więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku (wzrost rzędu 31,5proc.) i 141 tys. więcej w porównaniu z rokiem 2009 (wzrost 71proc.).

 

W tej liczbie blisko 98proc. stanowiły kontenery, głównie 40 i 20 stopowe. Łączna masa przetransportowanych w tym systemie ładunków osiągnęła w trzech kwartałach b.r. poziom 4,1 mln ton, o 28,2proc. więcej niż w roku ubiegłym. Przewoźnicy przy jej transporcie wykonali pracę przewozową na poziomie 1,4 mld tonokilometrów (wzrost o 25,1proc.). UTK podaje, że dynamicznie wzrasta udział transportu intermodalnego w ogólnym wolumenie przewozów kolejowych. Po III kwartałach 2011 roku, mierzony przetransportowaną masą przekroczył 2,2proc., a wykonaną pracą przewozową osiągnął poziom 4,3proc. Po III kwartałach 2011 roku najwyższy udział w tym segmencie rynku posiadały spółki: PKP Cargo oraz Lotos Kolej. Według przetransportowanej masy analogicznie 69,5proc. i 22,7proc. oraz wg wykonanej pracy przewozowej 72,3proc. i 22,6proc.

 

W miesiącach styczeń - wrzesień 2011 roku łącznie wszyscy przewoźnicy kolejowi przetransportowali 186,8 mln ton ładunków, wykonując pracę przewozową na poziomie 40,8 mld tonokilometrów. W porównaniu z trzema kwartałami 2010 roku stanowi to wzrost analogicznie na poziomie 8,4proc. i 13,4proc.. Łączna długość uruchamianych przez przewoźników tras w transporcie ładunków wyniosła 59,8 mln kilometrów, o 6,9 mln więcej niż w III kwartałach 2010 roku. Biorąc pod uwagę wykonaną na sieci infrastruktury pracę przewozową najwyższy udział posiadały spółki grupy PKP (Cargo i LHS) 69,34proc., CTL  7,19proc., Lotos Kolej  7,11proc. oraz DB Schenker 6,47proc.


(źr. Raport UTK, grudzień 2011)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.