Dodaj ogłoszenie o pracy


Wyniki UPS za II kwartał gorsze od oczekiwanych

 

 

UPS opublikował wyniki za II kw. 2013 r. Na poziomie łącznych przychodów ze sprzedaży odnotowano wzrost o 1,2 proc. dzięki zwiększeniu dziennej liczby przesyłek międzynarodowych oraz dziennej liczby przesyłek krajowych w Stanach Zjednoczonych o odpowiednio 5 proc. i 1,9 proc. Po podsumowaniu całkowitej sprzedaży, włączając spedycję i dystrybucję, całkowity wynik jest gorszy od oczekiwanego.

Uwarunkowania rynkowe oraz preferencje nadawców odcisnęły wyraźne piętno na działalności spedycyjnej i międzynarodowej naszej spółki – powiedział Scott Davis, prezes i dyrektor generalny UPS. – Obecnie UPS dostosowuje swoje działania do realiów rynkowych po to, aby w drugim półroczu wypracować dobre wyniki.

W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. UPS dostarczał 15,7 mln przesyłek dziennie, co stanowi wzrost o 2,3 proc. w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku.  W drugim kwartale przychody krajowe realizowane w Stanach Zjednoczonych zwiększyły się o 2,3 proc. do 8,24 mld USD. Zysk operacyjny pozostał na praktycznie niezmienionym poziomie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Marża operacyjna obniżyła się nieznacznie do 13,7 proc., co było spowodowane zmianami w strukturze bazy klientów i asortymentu produktów, a także wyższymi kosztami świadczeń emerytalnych i niekorzystnymi, w porównaniu z ubiegłym rokiem, zmianami dotyczącymi harmonogramu naliczania opłat paliwowych.

Po zniwelowaniu wzrostu stawek bazowych ze względu na znacznie niższe opłaty paliwowe, zmiany w strukturze bazy klientów i asortymencie produktów oraz mniejszy średni ciężar przesyłki, łączny wzrost przychodów krajowych realizowanych w Stanach Zjednoczonych w przeliczeniu na jedną przesyłkę wyniósł 0,3 proc. Dzienna liczba przesyłek wzrosła o 1,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, dzięki przesyłkom dla klientów indywidualnych nadawanym przez sklepy internetowe. Spadek liczby przesyłek listowych doprowadził do 1,5 proc. spadku w segmencie priorytetowych przesyłek lotniczych Next Day Air®. Należy także odnotować fakt, że wzrost wolumenu sprzedaży realizowanej przez UPS opóźniały trwające negocjacje pracownicze.
Dzienna liczba przesyłek międzynarodowych wzrosła o 5,0 proc., a przychody ze sprzedaży w tym segmencie o 1,6 proc., do poziomu 3,06 mld USD. Dzienna liczba przesyłek eksportowych wzrosła o 5,0 proc., przy czym największy wzrost odnotowano w Europie i Azji. Liczba przesyłek krajowych (poza Stanami Zjednoczonymi) zwiększyła się o 5,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Utrzymuje się tendencja wybierania przez klientów UPS wolniejszych sposobów dostawy przesyłek. W rezultacie odnotowano spadek przychodów z usług eksportowych o 3,4 proc. w przeliczeniu na jedną przesyłkę, po uwzględnieniu kursów walut. Negatywny wpływ na rentowność miały także niższe opłaty paliwowe oraz zmiany w strukturze bazy klientów.

Dystrybucja i spedycja
Odnotowano wzrost przychodów z działalności dystrybucyjnej na poziomie oscylującym w środku przedziału jednocyfrowego. Wzrost przychodów wygenerowany przez klientów z sektora medycznego zniwelowały spadki odnotowane w grupie klientów z sektora high-tech. Wzrost marży ograniczyły inwestycje w technologie i infrastrukturę mające na celu wsparcie rosnącego obszaru obsługi klientów z sektora medycznego.
Zysk operacyjny wyniósł 451 mln USD. Pomimo spadku marży operacyjnej o 40 punktów bazowych do poziomu 14,7 proc., wynik ten pozostaje najlepszy w branży. Niekorzystny wpływ na rentowność operacyjną miały zmiany kursów wymiany walut i cen paliwa w porównaniu z rokiem ubiegłym, a także rosnąca skłonność klientów do wybierania produktów innych niż produkty premium. Przychody segmentu obniżyły się o 3,2 proc., do poziomu 2,20 mld USD. Zysk operacyjny zmniejszył się do poziomu 159 mln USD, przy marży operacyjnej wynoszącej 7,2 proc. Na spadek przychodów oraz zysku operacyjnego wpływ miały głównie wyniki działu spedycji. Na wyniki z działalności spedycyjnej negatywy wpływ miał zmniejszający się tonaż przewozów oraz spadek rentowności w wyniku mniejszego popytu na trasach pomiędzy krajami leżącymi po obu stronach Oceanu Spokojnego. Niższe koszty działalności operacyjnej nie były w stanie skompensować tych spadków. Mimo że przychody UPS z transportu frachtowego wzrosły, zysk operacyjny i marża nieznacznie spadły za sprawą rosnących kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych.

Perspektywy
– Wyniki UPS za drugi kwartał roku okazały się gorsze od oczekiwań, na co złożyły się rozczarowujące rezultaty odnotowane przez dział spedycji oraz nieco niższy od prognozowanego wynik działu przesyłek międzynarodowych – powiedział Kurt Kuehn, dyrektor finansowy UPS. – W najbliższej przyszłości UPS zamierza koncentrować swoje wysiłki na realizacji strategii długoterminowej oraz dostosowywaniu prowadzonej działalności do zmieniających się realiów rynkowych.
W drugiej połowie roku, pomimo zrewidowania w dół przewidywań dotyczących światowego wzrostu gospodarczego, UPS oczekuje, że jej skorygowany rozwodniony zysk na akcję zwiększy się o 4 proc. do 13 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego – stwierdził Kuehn.
(źr. opr. za inf. UPS)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.