FM Logistic wspólnie z McLane Company, Inc. ogłosiło porozumienie w sprawie nabycia przedsiębiorstwa logistycznego kontrolowanego przez McLane w Brazylii. Wykup przedsiębiorstwa jest nowym etapem w strategii rozwoju zewnętrznego FM Logistic, w ramach, którego zaledwie miesiąc temu spółka przejęła Univeg Logistics Russia. Ze swojej strony McLane skupi się na swojej głównej działalności, czyli na sprzedaży hurtowej w USA.
FM Logistic rozpocznie działalność w Brazylii w czerech punktach, na które składa się 200 tys. m2 powierzchni, ponad 1150 pracowników oraz obroty za 2012 r. wynoszące 47 milionów euro. Wszystkie obiekty usytuowane są blisko wielkich centrów konsumenckich w kraju - Sao Paulo, Rio oraz na południu kraju. Operator przejmie również portfel największych klientów w Brazylii, którzy reprezentują takie branże jak kosmetyki, elektronika użytkowa, towary konsumpcyjne oraz motoryzacyjne. Poza tym, grupa zamierza w przeciągu trzech lat jeszcze skuteczniej wejść na brazylijski rynek poprzez wsparcie biznesu z zakresu transportu i konfekcjonowania. Brany jest również pod uwagę projekt rozwoju w kierunku północno-wschodnim. FM Logistic udało się znaleźć punkt zaczepienia w kraju, który obecnie silnie się rozwija i gdzie rynek logistyczny potrzebuje rzetelnych partnerów do długofalowej współpracy zwłaszcza takich, którzy oferują nienaganną jakość i szeroki wachlarz usług stanowiących wartość dodaną, gwarantuje optymalizację procesów oraz - co najważniejsze – zapewnia wsparcie umożliwiające rozwój.
- Logistyka to kwestia kluczowa na rynku brazylijskim. Zapotrzebowanie jest duże, zaś umiejętność skutecznego reagowania stanowi strategiczne kryterium dla rozwoju kraju. Nasi klienci mówią nam, że są to dla nich czynniki decydujące. Rozpoczynamy działalność w Brazylii, ponieważ chcemy odpowiedzieć na potrzeby naszych międzynarodowych klientów poprzez zaoferowanie im bogatego i bezpiecznego wyboru różnych rozwiązań. Pragniemy ustanawiać standardy w obszarze doskonałości operacyjnej oraz jakości obsługi; oferować naszym klientom w Brazylii najlepsze kompleksowe usługi przy wsparciu naszego wyszkolonego personelu oraz wysokiej jakości procesów. Oprócz tego chcemy, aby nasze działania znalazły oparcie w kluczowych wartościach grupy, a naszym rozwojem chcemy zarządzać przy zaangażowaniu ludzi, którzy tworzą FM Brazil, wsparciu środowiska, społeczności i społeczeństwa ogółem. Chciałbym, zatem powitać naszych nowych kolegów z Brazylii w FM Logistic. Stanowią oni obecnie istotną nową podstawę, na bazie, której będziemy rozwijać naszą grupę - oznajmił prezes Grupy, Jean-Christophe Machet.
FM Logistic w Brazylii będzie zarządzane przez Michèle Cohonner, która wcześniej spędziła 4 lata na stanowisku Dyrektora Generalnego odpowiedzialnego za rozwijanie działalności grupy FM Logistic w Rosji. Jej kompetencje zawodowe znajdują szerokie uznanie. Michèle Cohonner przeprowadziła się do Sao Paulo ponad rok temu.
Nowe przejęcie w firmie nastąpiło po ogłoszeniu na początku czerwca informacji o wykupie Univeg Logistics Russia, firmy specjalizującej się w świeżych produktach. Logistyka świeżych produktów stanowi kluczowy segment dla FM Logistic, który uzupełnia wachlarz usług oferowany sieciom handlowym. Te dwa przejęcia pod rząd wyraźnie pokazują, że Grupa jest zdecydowana podjąć wyzwanie działania na globalnym rynku logistycznym i pragnie zabezpieczyć środki pozwalające na realizowanie tych strategicznych ambicji, które ujęte zostały w dziesięcioletnim planie kryjącym się pod nazwą Ambition 2022.
FM Logistic to firma z ponad 45-letnim doświadczeniem w magazynowaniu, transporcie, pakowaniu i zarządzaniu łańcuchem dostaw, która działa w 12 krajach i może się pochwalić przygotowaniem ponad 500 milionów przesyłek w 2012 roku, odebraniem i wysłaniem 50 milionów palet, załadowaniem 550 tys. pojazdów oraz 900 milionów paczek zebranych na łącznej powierzchni 2,5 miliona metrów kwadratowych. FM Logistic jest partnerem, na którym polegają producenci i sieci detaliczne w zakresie optymalizacji ich globalnego łańcucha dostaw. Wśród klientów FM Logistic znajdują się producenci żywności, kosmetyków, produktów zdrowotnych, zaawansowanych technologii oraz produktów konsumpcyjnych, a także giganci handlowi. Firma cieszy się uznaniem dzięki 45-letniemu doświadczeniu; zatrudnia ponad 15 300 osób i może pochwalić się 10% wzrostem w obrotach, które na dzień zakończenia roku finansowego, tj. 31 marca 2013 r., wyniosły 886 milionów euro.
(źr. za inf. FM Logistic)