
Celem porozumienia SPHINX jest zgromadzenie zamówień od producentów, które składałyby się z kompatybilnych wyrobów gotowych przeznaczonych do rozprowadzenia w ramach tej samej sieci dystrybucji, ze wspólnym punktem wyjazdu i odbioru, w celu optymalizacji transportu oraz umożliwienia zwiększenia częstotliwości dostaw do magazynów dystrybucji. Poprzez kursowanie z pełnym załadunkiem (38 palet) FM Logistic umożliwi również swoim klientom zmniejszenie oddziaływania na środowisko.
FM Logistic umożliwiło oraz przyspieszyło wdrożenie tego projektu, zwłaszcza poprzez zapewnienie platformy dla wielu klientów jednocześnie oraz dzielenie się swoją wiedzą specjalistyczną, a także dzięki wykorzystaniu strategii inżynieryjnej, która posłużyła do stworzenia zintegrowanego budynku. Wystarczyło zaledwie 16 miesięcy, żeby platforma Longueil-Sainte Marie zwiększyła swoje rozmiary oraz, aby powstał kolejny budynek w odległości 25 km, który umożliwił dokończenie rozbiórek i przeróbek koniecznych do tego, żeby pod jednym dachem skupić 7 producentów, co było warunkiem wstępnym powodzenia idei współpracy.
- Zastosowanie tego rozwiązania dla pięciu dystrybutorów, którzy obecnie reprezentują 30 punktów dostaw, przy zwiększeniu częstotliwości dostaw 2,5 raza, pozwoliło na zmniejszenie zapasów o 20 do 30 proc. u dystrybutora, a także zmniejszyło obszar konieczny do załadunku o ponad 30 proc. - wyjaśnia Laure Dezaunay, kierownik Łańcucha Dostaw Intersnack.
Porozumienie - SPHINX - firm z branży przetwórstwa żywności jest wynikiem badań przeprowadzonych przez FM Logistic w 2001 r. Pomysł sprawdza się z powodzeniem dzięki temu, że „każda strona dzieli się swoimi umiejętnościami i doświadczeniem, a także pracą zespołów, nie wliczając w to zespołu, który czuwa nad przepływami logistycznymi” - wyjaśnia Arnaud Auffret kierownik Łańcucha Dostaw Kellogg’s.
(źr. FM Logistic)