Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo przewoźnikiem na Węgrzech

PKP Cargo otrzymało certyfikat bezpieczeństwa część „B” od NHK, węgierskiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego. Dokument ten umożliwia polskiemu przewoźnikowi samodzielne wykonywanie przewozów towarowych na sieci kolejowej Węgier. To jest już szósty kraj europejski, na którego terenie polska spółka może samodzielnie przewozić towary.

O tym, że PKP Cargo może już samodzielnie realizować przewozy towarowe na terenie Węgier, poinformował podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Prezes PKP Cargo Łukasz Boroń.
- Zdobycie certyfikatu bezpieczeństwa stanowi kolejny krok na drodze umożliwienia realizacji przewozów przez jednego przewoźnika na obszarze Środkowej i Zachodniej Europy. Przez Węgry przebiega jeden z ważniejszych korytarzy transportowych łączących północ z południem, w ramach którego z roku na rok powiększają się przewozy, w tym z rejonu Polski, Czech i Słowacji– mówi Łukasz Boroń, prezes Zarządu PKP CARGO. Dodał, że intensyfikacja naszej obecności poza granicami kraju jest jednym z filarów rozwoju PKP CARGO
Otrzymanie uprawnień poprzedziły wielomiesięczne, intensywne przygotowania ze strony PKP CARGO, które miały dowieść, że spółka jest w stanie bezpiecznie i zgodnie z zasadami obowiązującymi na Węgrzech realizować samodzielnie kolejowe przewozy towarów.

Spółka posiada certyfikaty bezpieczeństwa uprawniające do samodzielnych przewozów również w Austrii, Belgii, Republice Czeskiej, Niemczech i Republice Słowackiej. Kolejnym krajem, gdzie PKP Cargo ubiega się o certyfikat, jest Holandia. Wachlarz transportowanych poza Polską towarów jest bardzo szeroki. Są to m.in. węgiel, koks, ruda żelaza, żużel wielkopiecowy, wyroby stalowe, samochody i części samochodowe. Najwięcej przewozów (zarówno pod względem masy, jak i ilości pociągów) spółka realizuje w Republice Czeskiej.

(źr. PKP Cargo)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.