Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo na austriackiej sieci kolejowej

W połowie sierpnia br. spółka PKP Cargo zrealizowała pierwsze samodzielne przewozy węgla na austriackiej sieci kolejowej. Przejazd odbył się w ramach wykonywanego we współpracy z PKP Cargo International kontraktu na obsługę przewozów węgla koksującego w relacji Pawłowice Górnicze – Zenica/ Bośnia i Hercegowina.


Polski przewoźnik zrealizował ten przejazd na terytorium trzech krajów, tj. Polski, Czech i Austrii. Na teren Austrii pociąg prowadzony dwiema lokomotywami PKP Cargo Siemens E189 (EU45) wjechał od czeskiej stacji granicznej Breclav, by po pokonaniu liczącej 167 km trasy dotrzeć do Hegyeshalom, pierwszej stacji za granicą austriacko-węgierską. Tam pociąg został przejęty przez kolejowego przewoźnika węgierskiego Rail Cargo Hungaria.


Zrealizowanie samodzielnego przewozu na terenie Austrii zostało poprzedzone intensywnymi przygotowaniami, związanymi przede wszystkim z uzyskaniem w marcu br. Certyfikatu bezpieczeństwa część „B”, umożliwiającego polskiemu przewoźnikowi samodzielne wykonywanie przewozów towarowych po torach zarządzanych przez ÖBB Infrastruktur AG. Rozpoczęcie samodzielnych przewozów w Austrii stanowi kolejny krok w kierunku uelastycznienia oraz zwiększenia efektywności transgranicznych przewozów towarowych.
Obecnie Spółka PKP Cargo stara się pozyskać kolejne samodzielnie wykonywane przewozy na terenie sąsiednich krajów (w tym przewozy w tranzycie do innych państw).


(źr. PKP Cargo)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.