Dodaj ogłoszenie o pracy


Pierwsze samodzielne przewozy PKP Cargo do Rheinhausen nad Renem

Po raz pierwszy skład prowadzony przez lokomotywę z logo PKP Cargco dotarł do portu przeładunkowego nad Renem w Rheinhausen. Pociąg trasę z Wrocławia do Reinhausen koło Duisburga liczącą ponad 1 tys. km pokonał w ciągu 30 godzin. Są to kolejne samodzielnie zrealizowane przez PKP CARGO przewozy na terenie Niemiec.

Pociąg wyruszył z Wrocławia w poniedziałek 8 kwietnia o godz. 14.00. Na terenie Polski skład prowadziła lokomotywa ET22, zaś Niemiec (Rzepin – Rheinhausen) wielosystemowa jednostka Siemens EU45, również w barwach PKP CARGO. Pociąg przewożący na 29 wagonach kontenery pokonał na terenie Niemiec trasę około 750 km i dotarł do stacji docelowej we wtorek, 9 kwietnia około godz. 20. W proces przewozowy zaangażowana była spółka CARGOSPED, która w ramach Grupy PKP Cargo Logistics specjalizuje się w obsłudze spedycji kolejowej i intermodalnej.

PKP Cargo systematycznie rozszerza swoją obecność na terenie Niemiec. Obecnie regularnie prowadzone są pociągi m. in. do Hamburga, ładunki klientów docierają przez Niemcy do portów w Rotterdamie i Antwerpii oraz do granicy francuskiej (Saarbrücken). Przejazd w ramach samodzielnej działalności przewozowej są możliwe w wyniku otrzymania w grudniu 2010 r. od administracji niemieckiej odpowiedzialnej za transport kolejowy (Eisenbahn–Bundesamt) Certyfikatu Bezpieczeństwa w zakresie części „B”.

PKP CARGO posiada obecnie certyfikaty bezpieczeństwa uprawniające do samodzielnej realizacji przewozów również w Republice Czeskiej, Republice Słowackiej Austrii i Belgii. Spółka ubiega się o certyfikaty w kolejnych krajach, na Węgrzech i w Holandii.
(źr. PKP CARGO)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.