
Pociąg wyruszył z Wrocławia w poniedziałek 8 kwietnia o godz. 14.00. Na terenie Polski skład prowadziła lokomotywa ET22, zaś Niemiec (Rzepin – Rheinhausen) wielosystemowa jednostka Siemens EU45, również w barwach PKP CARGO. Pociąg przewożący na 29 wagonach kontenery pokonał na terenie Niemiec trasę około 750 km i dotarł do stacji docelowej we wtorek, 9 kwietnia około godz. 20. W proces przewozowy zaangażowana była spółka CARGOSPED, która w ramach Grupy PKP Cargo Logistics specjalizuje się w obsłudze spedycji kolejowej i intermodalnej.
PKP Cargo systematycznie rozszerza swoją obecność na terenie Niemiec. Obecnie regularnie prowadzone są pociągi m. in. do Hamburga, ładunki klientów docierają przez Niemcy do portów w Rotterdamie i Antwerpii oraz do granicy francuskiej (Saarbrücken). Przejazd w ramach samodzielnej działalności przewozowej są możliwe w wyniku otrzymania w grudniu 2010 r. od administracji niemieckiej odpowiedzialnej za transport kolejowy (Eisenbahn–Bundesamt) Certyfikatu Bezpieczeństwa w zakresie części „B”.
PKP CARGO posiada obecnie certyfikaty bezpieczeństwa uprawniające do samodzielnej realizacji przewozów również w Republice Czeskiej, Republice Słowackiej Austrii i Belgii. Spółka ubiega się o certyfikaty w kolejnych krajach, na Węgrzech i w Holandii.
(źr. PKP CARGO)