Dodaj ogłoszenie o pracy


Atrakcyjność frachtu drogowego nie słabnie

Według Raportu ‘Przedsiębiorcy w Polsce’, PKPP Lewiatan, co piąta polska firma jest eksporterem, a GSU podaje że najwięcej towarów z Polski trafia do państw Unii Europejskiej (79 proc.). Największym partnerem handlowym Polski pozostają Niemcy. Najbardziej atrakcyjnym rodzajem transportu dla tych towarów pozostaje transport drogowy.

Mimo zacierających się w Europie różnic między standardem w ramach przewozów drogowych i lotniczych, można zauważyć wyraźną segmentację ładunków. Specjaliści firmy TNT obliczyli, że 2/3 przesyłek przewożonych przez ich firmę, stanowi towar transportowany drogą lotniczą, jednak proporcje w wagach są odwrotne: mniej niż 1/5 całkowitej wagi trafia na samoloty TNT. Ekspresowy transport lotniczy przyciąga głównie paczki, zaś ekonomiczny transport drogowy wskazywany jest do przewozu cięższych ładunków.

Eksport był głównym ‘kołem zamachowym’ polskiej gospodarki w 2012 roku. Pomimo danych obrazujących status wymiany handlowej z początku roku, spodziewana jest kontynuacja pozytywnego trendu w eksporcie i sukcesywna poprawa w imporcie. Reprezentanci TNT prognozują, że do czasu pojawienia się silnych bodźców rozwojowych w gospodarce europejskiej, branża transportowa będzie działać w podobnych do 2012 roku warunkach.

Polska jest wciąż atrakcyjnym krajem dla inwestorów i nadal należy dostrzegać tu możliwości rozwoju biznesu. Choć rynek wewnętrzny przestaje być silnym kołem napędowym gospodarki, jednak polska gospodarka pozostaje konkurencyjna.

(źr. TNT Express)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.