Dodaj ogłoszenie o pracy


Powstanie nowy terminal kontenerowy w Gdańsku - DCT2


DCT Gdańsk podpisał umowę z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, która gwarantuje możliwość wybudowania nowej inwestycji firmy, terminalu kontenerowego DCT2. Umowa podpisana 19.03.2013 w Dworze Artusa w Gdańsku jest formalną kontynuacją umowy dzierżawy z dnia 27.01.2013. Podpisanie dokumentu powinno być postrzegane jako znacząca szansa dla Portu Gdańsk, Gdańska, regionu Pomorza, jak również Polski i firmy DCT.

DCT Gdańsk wyraża podziękowania za zaangażowanie wszystkim stronom pracującym nad stworzeniem i finalnym podpisaniem umowy, jak również wyrazić wdzięczność za wsparcie, które firma otrzymała ze strony centralnych i lokalnych władz Polski. W następstwie umowy z Portem Gdańsk, terminal kontenerowy DCT znajduje się przed kolejnym znaczącym etapem rozwoju firmy.
- Firma DCT zawsze traktowała istniejący terminal jako początek czegoś znacznie większego. Dzięki DCT 2, dedykowanemu do obsługi największych statków kontenerowych świata, wypełnimy nasza misję Bałtyckiego Głębokowodnego Portu Tranzytowego. Naszym celem jest zadowolenie naszych klientów oferując im zwiększoną pojemność i produktywność terminala – komentuje Kpt. Jędrzej M. Mierzewski, starszy dyrektor operacyjny DCT Gdańsk.

Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT 2 sprawią, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16.5 m. Najwyższy standard obsługi zapewni 7 dźwigów nabrzeżowych klasy Super-Post-Panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT 2 jest szacowana na 25 milionów TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 milionów TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.

- Fakt podpisana umowy z ZMPG jest niezmiernie istotny dla firmy DCT, jednak ten krok milowy powinien być postrzegany jako początek nawet cięższej i bardziej wymagającej pracy podczas kolejnych etapów realizacji projektu – podkreśla Adam Żołnowski – CFO DCT Gdańsk.

Budowa DCT 2 stworzy znaczne możliwości rozwoju i sprzyjające warunki w regionie Pomorza i Polski. Inwestycje w infrastrukturę, możliwości zatrudnienia w wysokości 1500 bezpośrednich miejsc pracy, rozwój regionu Pomorza i realne zyski dla gospodarki Polski stanowią jedynie przykłady korzyści, które wynikają z finalizacji projektu DCT 2.

(źr. DCT Gdańsk)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.