Dodaj ogłoszenie o pracy


Największy konterowiec - Triple E zostanie obsłużony przez DCT Gdańsk

DCT Gdańsk będzie obsługiwał statki kontenerowe typu „Triple E” o pojemności 18 tys. TEU. Ten najbardziej wydajny kontenerowiec będzie w Gdańsku podczas swojego dziewiczego rejsu z Azji do Europy w drugiej połowie sierpnia 2013. Firma Maersk, do której należy Triple E jest głównym klientem DCT.

- Wprowadzenie pierwszego bezpośredniego oceanicznego głębokowodnego serwisu kontenerowego na Morzu Bałtyckim zrewolucjonizowało rynek, a obecne wprowadzenie jednostek 18 tys. TEU potwierdza zasadność takiej decyzji – komentuje Jean Jacques Moyson, starszy dyrektor Handlowy DCT Gdańsk. - Wybór linii Maersk jest wielkim przywilejem oraz szansą dla Polski, polskiej gospodarki oraz całego regionu Morza Bałtyckiego. Strategia wykorzystująca połączenie korzyści skali oraz geografii ekonomicznej poprzez dostarczanie ładunku najbliżej destynacji docelowej przynosi wymierne korzyści.

Jednostki „Triple E” były oczekiwane od dłuższego czasu. Ich unikalność wynika nie tylko z ich rozmiaru (400m długości, 59 m szerokości i 73 m wysokości), ale również wydajności oraz optymalizacji kosztów, którą zapewniają. - Linia żeglugowa Maersk jest powszechnie znana z utrzymywania najwyższych standardów, z czego wynikają konkretne oczekiwania względem produktywności terminalu. Ta decyzja stanowi kolejne potwierdzenie faktu, że usługi oferowane przez DCT Gdańsk są najwyższej jakości i niezmiernie satysfakcjonujące dla Maersk – dodaje kpt. Jędrzej Mierzewski, starszy dyrektor operacyjny DCT Gdańsk.

(źr. DCT Gdańsk)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.