
Parking w Błoniu powstał w pobliżu dworca kolejowego, przy ul. Kolejowej. Na parkingu jest 154 miejsca dla samochodów, w tym 9 miejsc dla osób niepełnosprawnych. Można tam także zostawić rower oraz motocykl. W tym celu przygotowana została specjalna wiata. Wjazd i wyjazd zlokalizowany został od strony ul. Kolejowej. Parking jest dozorowany przez 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 4:00 do 22:00. Obiekt jest w całości ogrodzony, objęty monitoringiem elektronicznym oraz ubezpieczeniem OC. Do wjazdu na parking upoważnia bilet parkingowy, natomiast docelowo przewiduje się również wprowadzenie abonamentowej karty zbliżeniowej.
Parking jest oświetlony, a także w pełni skanalizowany. Użytkownicy mają do dyspozycji nowoczesną toaletę z zamkniętym obiegiem oraz dostęp do wody bieżącej. Łączny koszt budowy parkingu wyniósł blisko 2 mln zł. Inwestycję w połowie sfinansował Samorząd Województwa Mazowieckiego. Pozostałą część kwoty dołożyła Gmina Błonie. W ramach systemu „Parkuj i Jedź” na Mazowszu funkcjonuje już 8 parkingów w: Żyrardowie, Celestynowie, Siedlcach, Ożarowie Mazowieckim, Brwinowie, Teresinie, Radomiu oraz Mińsku Mazowieckim. Korzystający z parkingów płacą za pozostawienie samochodu lub motocykla kwartalnie 40 zł. Bilety miesięczne kosztują 20 zł, a bilet jednorazowy – 3 zł. Natomiast pozostawienie roweru kosztuje kwartalnie 10 zł, miesięcznie 5 zł, a za jednorazowy wjazd trzeba zapłacić 2 zł.
System „Parkuj i Jedź” stanowi integralną część kolejowego transportu pasażerskiego. Oferta skierowana jest do tych pasażerów Kolei Mazowieckich, a także innych przewoźników, którzy mieszkają w pewnym oddaleniu od stacji kolejowej, ale nie chcą rezygnować z wygodnego, ekologicznego i szybkiego transportu, jakim jest kolej.
Dzięki przyznanej, decyzją zarządu województwa mazowieckiego, dotacji gmina Błonie wzbogaciła się o prawie 12 km dróg. W ramach projektu współfinansowanego ze środków unijnych (z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-13) od podstaw przebudowano istniejące, słabej jakości drogi gminne. Wykonano solidną podbudowę, odwodnienia, chodniki. Powstały ciąg drogowy biegnący od miejscowości Bieniewice, przez Pass (gdzie przebudowano 2 mosty), Wawrzyszew, Białuty, Radzików do wsi Białutki i Witki łączy południową i północną część gminy. Koszt budowy prawie 12 km dróg wyniósł blisko 20 mln zł, z czego dofinansowanie unijne to 11,7 mln zł.
(źr. Koleje Mazowieckie "KM")