Dodaj ogłoszenie o pracy


Nietypowy ładunek na podsumowanie trzeciego kwartału przeładunków w BCT

Bałtycki Terminal Kontenerowy kończy rozładunek statku MV Port Maubert, który przywiózł około stu sztuk sekcji wież wiatrowych. To rekordowa liczba elementów do budowy farm wiatrowych, jaka jednorazowo została obsłużona w Gdyńskim Porcie. Jednocześnie
- Statek przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka. Suma przywiezionych na MV Port Maubert sekcji umożliwi zbudowanie 20 wież wiatrowych o wysokości 100 metrów. Waga poszczególnych sekcji wahała się od 38 do 60 ton a łączny ciężar ładunku wyniósł 5500 ton. Obsługa tak dużej ilości ponadgabarytowych elementów była możliwa dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, każdy o udźwigu 100 ton – powiedziała Dagmara Łuczka – rzecznik prasowy BCT.
- BCT aktywnie zareagowało na bardzo perspektywiczny rynek energii odnawialnej, przygotowując się do przeładunków wież wiatrowych. Te kontrakty zaczęliśmy niedawno i będziemy je dalej obsługiwać, w ten sposób uzupełniając podstawową działalność kontenerową. Bo dla nas najważniejszy jest ciągły wzrost przeładunków kontenerów na polski rynek oraz obecnie budowana sieć połączeń do Europy Środkowo Wschodniej. Z satysfakcją odnotowaliśmy o ponad 15% więcej kontenerów od początku roku, niż przez te same 3 kwartały 2011. Mimo światowego spowolnienia gospodarczego, BCT wciąż utrzymuje wysoki wynik – powiedział Krzysztof Szymborski - Prezes BCT.
W trzecim kwartale 2012 r. BCT przeładował 106 311 TEU, czyli o 12,3 % więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Podczas dziewięciu miesięcy osiągnięto wynik 310 971 TEU, co stanowi ponad 15 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Zwiększa się też udział kolei w obsłudze terminalu i od początku roku stanowi średnio 40 %. W ostatnich miesiącach BCT pozyskał w tym obszarze nowego klienta, firmę Polzug Intermodal, która uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. To już 16, po m.in. PCC Intermodal, Cargosped, Spedcont, Prokont i ATC Rail operator kolejowy, który współpracuje z BCT.
Trzeci kwartał odznaczył się w historii spółki również w obszarze działań pozabiznesowych. 25 sierpnia odbył się zorganizowany przez Bałtycki Terminal Kontenerowy wyścig BCT Gdynia Marathon - pierwszy po 35 latach maraton pływacki na trasie Hel – Gdynia. Czternastu pływaków pokonało ekstremalny, ponad 18 kilometrowy dystans Zatoki Puckiej w niespełna cztery godziny. Wśród nich znaleźli się mistrzowie świata i Europy oraz finaliści igrzysk olimpijskich w pływaniu długodystansowym. Kolejna edycja maratonu planowana jest na lato 2013 r.
(źr. za inf. BCT Gdynia)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.