Dodaj ogłoszenie o pracy


BCT zwiększył liczbę przeładunków w I półroczu

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni w pierwszym półroczu 2012 r. przeładował 204 660 TEU - o 17,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Konsekwentne zwiększanie wyników przez terminal BCT dowodzi skuteczności strategii realizowanej przez Zarząd oraz działań związanych z inwestycjami umożliwiającymi pozyskiwanie nowych klientów. Miniony okres obfitował również w istotne dla Spółki wydarzenia i osiągnięcia – przeładowana została rekordowa liczba kontenerów w transporcie intermodalnym, obsłużono również największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec.

 

- Cieszymy się, że nasz terminal osiąga coraz lepsze wyniki, ale zdajemy sobie sprawę, że wciąż musimy inwestować, zwiększać zdolności przeładunkowe i szybko zacząć obsługiwać połączenia bezpośrednie z Azji. Trwały wzrost utrzyma się, jeżeli Gdynia sprawnie przeprowadzi kolejne pogłębienie kanałów portowych, zbuduje większą obrotnicę w porcie wewnętrznym i towarzyszące temu pozostałe inwestycje infrastrukturalne. Zarząd Morskiego Portu Gdynia jest tego świadom i rozpoczął odpowiednie prace, co pozwala nam wierzyć, że nasze inwestycje w bardzo duże suwnice i inne urządzenia terminalowe będą dobrze wykorzystane - powiedział Krzysztof Szymborski, prezes BCT.

 

Pierwsze półrocze 2012 r. było dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego udane ze względu na dobre wyniki, jak i na wydarzenia ważne dla działalności Spółki.  W marcu b.r. BCT podpisał finalną umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych i tym samym rozpoczął największy w swojej historii program inwestycyjny.  Kwota dofinansowania wyniosła 53 mln 800 tys. zł., a łączna wartość wydatków kwalifikowanych projektu BCT to ponad 153 mln zł. Dotację przyznano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Działanie 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego”, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. BCT do 2015 roku zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne. Realizacja inwestycji jest kolejnym krokiem do osiągnięcia w przyszłości mocy przeładunkowej na poziomie 1.2 mln TEU rocznie.

W terminalu na wysokim poziomie utrzymuje się również udział przeładunków intermodalnych. Rekord odnotowano w styczniu, kiedy aż 43,7 proc. kontenerów w relacji lądowej zostało przewiezionych na torach. W kolejnych miesiącach udział przeładunków kolejowych oscylował wokół 40%. Z transportem intermodalnym wiąże się także podpisany w maju kontrakt z firmą Baltic Rail. Umowa dotycząca obsługi kontenerów transportowanych przez tego operatora, oznacza milowy krok w kierunku realizacji koncepcji intermodalnego korytarza europejskiego Bałtyk – Adriatyk. Z BCT Gdynia dwa razy w tygodniu wyjeżdżają pociągi, którymi można wysłać towar do słoweńskiego Kopru nad Adriatykiem. Prowadzone są również starania, aby uruchomione zostało bezpośrednie połączenie kolejowe z chorwacką Rijeką. Transport intermodalny i VI Europejski Korytarz Transportowy były również promowane przez Zarząd BCT podczas IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, gdzie na Placu Sejmu Śląskiego przez trzy dni stał pomarańczowy 20-stopowy kontener, z zainstalowaną w środku makietą symbolizującą  europejski korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk.

 

W styczniu do BCT Gdynia przypłynął największy w historii gdyńskiego portu kontenerowiec - MSC Krystal, o ładowności 5 762 TEU. Zarząd terminalu dąży jednak do tego, aby w niedługim czasie, zgodnie z wymogami rozwijającego się rynku, móc obsługiwać statki dwu- i trzykrotnie większe. W celu przybliżenia opinii publicznej kwestii konieczności przystosowania Portu Gdynia do przyjmowania jednostek o większym zanurzeniu i długości, władze BCT zorganizowały 1 marca w Warszawie konferencję „Gdynia Portem Głębokowodnym”.

(źr. BCT Gdynia)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.