Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe połączenie kolejowe z BCT Gdynia

11 maja po raz pierwszy na Bałtycki Terminal Kontenerowy przyjechał z Dąbrowy Górniczej pociąg z kontenerami należący do międzynarodowego operatora kolejowego Balic Rail. Jest to efekt podpisania przez Bałtycki Terminal Kontenerowy umowy z Baltic Rail na obsługę kontenerów transportowanych przez tego operatora. Kontrakt oznacza nie tylko pozyskanie nowego partnera, ale też kolejny krok w kierunku realizacji koncepcji intermodalnego korytarza europejskiego Bałtyk – Adriatyk.

 

„Rozpoczęcie współpracy z Baltic Rail AS oznacza dla BCT nie tylko wprowadzenie kolejnego operatora kolejowego i zwiększenie liczby kontenerów przeładowywanych na naszym terminalu. Jest przede wszystkim pierwszym krokiem w kierunku realizacji koncepcji intermodalengo korytarza Bałtyk – Adriatyk. Dzięki dwóm kolejowym połączeniom w tygodniu, będziemy w stanie obsługiwać ładunki czeskie, słowackie, słoweńskie, austriackie i węgierskie. Po latach dominacji wielkich hubów zachodnioeuropejskich (Hamburga, Bremerhaven i Rotterdamu) na tych rynkach, Gdynia na powrót staję się dla nich realną i efektywną alternatywą do realizacji przewozów kontenerowych” – powiedział Piotr Frąckowiak, Intermodal Manager w BCT.

 

Korytarz Bałtyk – Adriatyk wpisany w  program TEN-T Unii Europejskiej rozpoczynający się w portach polskich i kończący w portach Chorwacji, Słowenii i Włoch pozwala na szybki, tańszy i bardziej ekologiczny transport ładunków. Obecnie większość ładunków z północy na południe Europy musi jechać TIRami lądem albo morzem naokoło Europy. Baltic Rail to obecnie jedyny operator kolejowy w BCT nastawiony na ruch transgraniczny. Współpraca z nim zwiększa zasięg BCT, który może teraz sięgać po ładunki w głąb Europy. Pociągi z BCT będą jeździły do Dąbrowy Górniczej dwa razy w tygodniu dając połączenie z Austrią i Słowenią.

 

Europejskie Korytarze Transportowe będą również jednym z tematów Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Bałtycki Terminal Kontenerowy zaprasza szczególnie na sesję „Europejskie korytarze transportowe Północ-Południe”, której jest gospodarzem.  Sesja odbędzie się 15 maja, o godz. 11.30 w hotelu Qubus .Dodatkową atrakcją tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego będzie też  przygotowany przez BCT, kontener z makietą kolejowych połączeń intermodalnych Gdynia – Rijeka. Kontener będzie można zobaczyć na Placu Sejmu Śląskiego w Katowicach, od niedzieli wieczór do środy włącznie.

(źr. BCT)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.