Dodaj ogłoszenie o pracy


Rekordowe przeładunki intermodalnych w BCT

Rok 2012 zaczął się dla Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni bardzo pomyślnie. W styczniu spółka odnotowała najwyższy w swojej historii udział kontenerów przeładowanych na kolei – aż 43,7proc. kontenerów w relacji lądowej zostało przewiezionych na torach. Łącznie w BCT przeładowano w styczniu 30 475 TEU.

 

Spółka jest liderem wśród morskich terminali kontenerowych pod względem udziału transportu intermodalnego. - BCT przywiązuję dużą wagę do obsługi połączeń kolejowych. Poświęcamy sporo wysiłku organizacyjnego, a także szykujemy znaczące inwestycje mające zwiększyć niezawodność i przepustowość naszego terminala  kolejowego. Dość szybko rośnie zapotrzebowanie firm na przewóz towarów koleją – to sposób na bardziej terminowe przewozy dużych partii towarów, jest przy tym zdecydowanie ekologiczny, na koniec zgodny z naszymi europejskimi potrzebami, wyrażanymi w Białej Księdze Transportowej Unii Europejskiej – mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. 


 
Gdyńska spółka BCT to lider wśród polskich terminali pod względem udziału kolei w obsłudze kontenerów. W efekcie realizacji zaplanowanych inwestycji, które rozpoczną się w najbliższych miesiącach, znacznie zwiększą się możliwości przeładunkowe z wykorzystaniem kolei w BCT.
- Na rozwój transportu intermodalnego do 2015 roku przeznaczymy ponad 153 mln zł. Aż 35proc. tej kwoty pochodzić będzie ze środków unijnych w ramach rozstrzygniętego w ubiegłym roku konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych – dodaje prezes Szymborski.

 

W ramach modernizacji terminalu kolejowego m.in. zakupione zostaną nowe suwnice kolejowe. Zarząd Morskiego Portu Gdynia wydłuży też tory kolejowe do trzech linii po 650m tak by pociągi mogły wjeżdżać na terminal bez konieczności ich rozpinania. Realizacja inwestycji przypadać będzie na okres od 2012 do 2015 roku i wraz z pozostałymi inwestycjami w sprzęt przeładunkowy, infrastrukturę terminala oraz systemy IT podniesie znacznie zdolność przeładunkową BCT.
(źr. za inf. BCT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.