Bałtycki Terminal KontenerowBCT y w Gdyni przeładował prawie 362tys. TEU w 2011r., co oznacza prawie trzydziestoprocentowy wzrost w stosunku do roku 2010. Zwiększył się też udział transportu intermodalnego. Kontenery przywiezione koleją stanowiły ok. 37proc. wszystkich przeładunków, czyli ponad 20proc. więcej niż w 2010 r.
To dzięki poczynionym inwestycjom wydajność pracy terminalu wzrosła do 30 ruchów na godzinę. W 2011 r. BCT otrzymał również rekomendację na dotację ponad 53 mln zł z Unii Europejskiej na dalszy rozwój terminala. Ubiegły rok był udany nie tylko dla BCT, ale dla całego Portu Gdynia. Pomyślnie zakończono projekt pod nazwą "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia", dzięki któremu poprawiono warunki nawigacyjne i pogłębiono kanał portowy do 13,5m. W wyniku tych działań do BCT mógł wpłynąć w lutym 2011 roku największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Fortunate o zanurzeniu ok. 13 m i pojemności ponad 5.700 TEU. W marcu 2011 BCT uruchomił nowe połączenie na trasie Gdynia – Wielka Brytania, co znacznie zmniejszyło koszty ponoszone przez operatorów i pozytywnie wpłynęło na gospodarkę morską całego regionu. Końcówka roku zaowocowała pozyskaniem armatora Mann Lines oraz zainstalowaniem przez Pomorską Izbę Celną na terenie BCT najnowocześniejszego w Polsce skanera do prześwietlania kontenerów. W 2011 Bałtycki Terminal Kontenerowy zorganizował też morski maraton pływacki „BCT Open Water Marathon”, który był pierwszą imprezą otwierającą coroczny cykl zawodów, nawiązujących do tradycji maratonów pływackich odbywających się w latach siedemdziesiątych na trasie Hel-Gdynia.
„BCT Gdynia Maraton”, nad którym patronat objął Prezydent Miasta Gdyni Wojciech Szczurek, to tegoroczna nazwa maratonu, zaplanowanego na 24-26 sierpnia 2012 na trasie Hel-Gdynia, którego organizatorem i fundatorem nagród jest BCT.
(źr. BCT)