Niespełna 16 dni potrzebował pociąg z kontenerami na dotarcie z Chin do Niemiec, po przebyciu trasy o długości blisko 11 tys. km. Na terenie Polski i Niemiec pociąg prowadzony był na licencji PKP Cargo. Był to pierwszy, pilotażowy przewóz kontenerów nadanych w Chinach, a kierowanych dla klientów z Europy Zachodniej, zrealizowany przy udziale polskiego przewoźnika. Przedsięwzięcie zrealizowane zostało w ramach współpracy PKP Cargo z firmą ERS Railways (która dostarczyła lokomotywę i wagony), na zlecenie dużego europejskiego operatora logistycznego.
Nowy produkt ma stanowić konkurencję dla transportu morskiego, przy wykorzystaniu którego obecnie realizowane są transporty towarów (w tym kontenerów) z Chin. Pociąg z 41 kontenerami wyruszył z Chin w dniu 10 września br. W dniu 24 września w godzinach popołudniowych przesyłka dotarła do Małaszewicz, gdzie kontenery zostały przeładowane na wagony normalnotorowe na terenie Centrum Logistycznego Małaszewicze (Spółka wchodząca w skład Grupy PKP Cargo Logistics). Następnego dnia około godziny 3:00 pociąg wyruszył z Małaszewicz, by po zaledwie 25 godzinach dotrzeć do stacji docelowej Rheinhausen (koło Duisburga) na terenie Niemiec. W sumie pociąg przebył trasę o długości ok. 10 700 km w niecałe 16 dni. Przewóz odbył się zgodnie z założeniami.
Wielu klientów wyraziło zainteresowanie nowo oferowanym produktem, deklarując ze swojej strony towar do nadania. Droga kolejowa stanowi konkurencję dla transportu morskiego – szczególnie pod względem czasu przewozu towarów oraz warunków klimatycznych, z którymi należy się liczyć podczas transportu morskiego. W związku z dużym zainteresowaniem ze strony klientów, kolejne przewozy tego typu będą realizowane już w październiku br.
(źr. PKP Cargo)