Dodaj ogłoszenie o pracy


"New Wave" przynosi wzrost wolumenów w serwisie drobnicowym DSV

Projekt DSV Road o nazwie New Wave, który firma rozpoczęła pod koniec ubiegłego roku, idzie pełną parą i już przynosi pierwsze rezultaty, w postaci wzrostu wolumenów oraz dynamicznego rozwoju regionalnych oddziałów. W Polsce centralnym ośrodkiem, odpowiedzialnym za nowy projekt, jest Łódź.

 

W ramach projektu wszystkie kraje w europejskiej sieci DSV zostały połączone codziennym drogowym serwisem drobnicowym.
- Do tej pory do projektu włączyło się 21 oddziałów krajowych DSV, a wszystkie 32 zostaną nim objęte do końca września tego roku – mówi Piotr w. Krawiecki, prezes zarządu DSV Road. - Niewielu operatorów logistycznych posiada obecnie takie pokrycie transportowe w ramach własnych struktur w Europie. Szeroka dostępność oraz duże wolumenty są kluczem do sukcesu naszego codziennego serwisu drobnicowego. Stopniowo, w ramach rozwoju projektu oraz rozszerzania jego zasięgu zwiększamy częstotliwość i skracamy czas tranzytu.

 

Projekt połączenia wszystkich europejskich krajów, w których działa DSV w kontynentalną sieć, za pomocą codziennego serwisu drobnicowego opiera się na koncepcji centralnego hubu w Schwieberdingen, niedaleko Stuttgartu, który stanowi centrum europejskiej sieci DSV.

- Dzięki takiemu rozwiązaniu kolejne oddziały krajowe mogą z łatwością dołączać do codziennego serwisu, dostarczając oraz odbierając przesyłki w jednym, centralnym terminalu, zamiast lokalnie organizować własne transporty bezpośrednie pomiędzy różnymi destynacjami, według lokalnego zapotrzebowania. Projekt New Wave jest dedykowany przede wszystkim dla przesyłek spaletyzowanych. Dla nich serwis jest najbardziej dynamiczny – wyjaśnia Piotr w. Krawiecki, Prezes Zarządu DSV Road.

 

Takie rozwiązanie stanowi nie tylko nową jakość dla dotychczasowych klientów, ale także otwiera przed możliwości obsługi nowych klientów, dla których dotychczasowa częstotliwość transportów była zbyt mała. Nowy serwis drobnicowy daje potężne narzędzie, dzięki któremu DSV  jest w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów oraz budować przewagę konkurencyjną.

- Co do zasady DSV jest operatorem działającym w sposób zdecentralizowany - według zasady „myśl globalnie – działaj lokalnie” - każdy oddział buduje swoją ofertę w oparciu o specyfikę lokalnych rynków. Jednak w tym konkretnym przypadku kluczem do sukcesu było właśnie połączenie sił na poziomie centralnym – podsumowuje Piotr w. Krawiecki, Prezes Zarządu DSV Road.

Prognozy dotyczące światowej produkcji i wymiany towarowej nie pozostawiają złudzeń – gospodarka spowalnia. Klienci obniżający prognozy sprzedażowe oraz wszechobecne poszukiwanie oszczędności to tylko niektóre skutki widma nadciągającego kryzysu. Sposobów na przetrwanie obecnej sytuacji szuka każdy, dobierając narzędzia spośród rozwiązań, które są w stanie wesprzeć dalszy rozwój. Sposobem DSV jest inwestycja w przewagę konkurencyjną.

(źr. DSV Road)

  

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.