Dodaj ogłoszenie o pracy


Flota DSV maksymalnie ogranicza emisję CO2

Grupa DSV jeden z dostawców usług transportowych oraz logistycznych, wdraża globalne rozwiązania proekologiczne w zakresie polityki flotowej. Wszystkie samochody służbowe DSV będą teraz spełniać wyśrubowane warunki maksymalnego poziomu emisji dwutlenku węgla.

 

Grupa DSV od lat sukcesywnie wdraża procedury związane z procesami logistycznymi i transportowymi, rozwiązaniami prawnymi oraz w zakresie doboru dostawców. Nowa polityka flotowa, zakładająca ograniczanie emisji dwutlenku węgla, jest kolejnym krokiem podejmowanym przez firmę w ramach dążenia do minimalizacji negatywnych skutków dla środowiska, będących udziałem branży transportowej.

 

- Nowe, ujednolicone zasady doboru pojazdów służbowych dla pracowników całej Grupy DSV to kolejna inicjatywa w ramach odpowiedzialnego społecznie podejścia firmy do prowadzenia biznesu. Polityka flotowa obejmuje zasady doboru wszystkich aut służbowych, zarówno nabywanych, jak i tych w leasingu bądź wynajmie długoterminowym. Wytyczne, obejmujące maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla dotyczą także aut wynajmowanych przez pracowników podczas wyjazdów służbowych – tłumaczy Piotr Krawiecki, prezes zarządu DSV Road oraz DSV Solutions.

 

Poziom emisji wszystkich nowo pozyskiwanych pojazdów we flotach firmy musi mieścić się w limicie 188 gramów dwutlenku węgla na kilometr dla aut z silnikami diesla oraz 184 gramów dwutlenku węgla na kilometr dla aut z silnikami benzynowymi. Wartości te są ściśle związane z poziomem maksymalnego dopuszczalnego zużycia paliwa – 7 litrów na 100 kilometrów dla diesli oraz 8 litrów na 100 kilometrów dla aut z silnikami benzynowymi.

(źr. DSV)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.