Dodaj ogłoszenie o pracy


Assistance w podróży - jak Polacy korzystali z usług assistance podczas wakacji

Tegoroczne lato nie było miłe dla firm ubezpieczeniowych i assistance działających w obszarze turystyki i transportu. Upadłości biur podróży i linii lotniczych oraz odwołane loty przyczyniły wpłynęły na liczbę wezwań assistance i odszkodowań w okresie wakacyjnym. Liczba interwencji związanych z odwołaniem lotu wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011.

 

Zgodnie z raportem Europ Assistance Polska za okres od czerwca do września tego roku, pomocy w podróży najczęściej udzielano na terenie Polski – było to 34 proc. wszystkich spraw w ramach assistance turystycznego. Drugim krajem, w którym najczęściej udzielano pomocy turystom były Niemcy z wynikiem 14 proc., a następnie Chorwacja – 12 proc. interwencji, Stany Zjednoczone Ameryki – 7 proc., a także Włochy, Hiszpania i Bułgaria z wynikiem 6 proc. oraz Francja i Grecja z wynikiem 4 proc.

Podróżującym Polakom najczęściej udzielano pomocy polegającej na organizacji pomocy medycznej i pokryciu lub zwrotu kosztów leczenia. To 82 proc. wszystkich spraw zgłoszonych w ramach assistance turystycznego w okresie 1 czerwca do 31 sierpnia 2012r. W 4 proc. przypadków pomocna okazała się telefoniczna konsultacja z lekarzem, transportu medycznego wymagało 2 proc. klientów.

 

- Wśród najczęściej zgłaszanych szkód odnotowujemy zatrucia pokarmowe. Udzielamy wówczas natychmiastowej pomocy medycznej polegającej na interwencji lekarza internisty. W bardziej poważnych przypadkach wymagana jest kilkudniowa hospitalizacja w celu nawodnienia organizmu. Polacy podróżujący do ciepłych krajów miewają również problemy związane z wysokimi temperaturami. Te przypadki należą do drugiej, co do częstotliwości zgłaszania, grupy szkód. Udary słoneczne, oparzenia, uczulenia i wysypki wymagają również interwencji lekarza internisty, a czasem także hospitalizacji – dodaje Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy Europ Assistance Polska.

 

Wśród pozostałych świadczeń zrealizowanych na rzecz podróżujących klientów były: pomoc w razie odwołania lub opóźnienia lotu – 9 proc. oraz pomoc w razie utraty lub opóźnienia w dostarczeniu bagażu – 3 proc.

 

Podobnie jak w ubiegłych latach wielu Polaków na urlop wybrało się samochodami. Do najczęstszych interwencji w ramach assistance samochodowego należało holowanie - 64 proc., organizacja samochodu zastępczego – 17 proc. oraz naprawa na miejscu zdarzenia – 14 proc. W sytuacji unieruchomienia pojazdu, pasażerowie mogli liczyć również na organizację alternatywnego transportu (przelotu lub transportu koleją) i z tej usługi skorzystało 3 proc. klientów. Pomocna okazała się również infolinia drogowa informująca o natężeniu ruchu na poszczególnych trasach, o objazdach i remontach, a także danych teleadresowych hoteli, stacji benzynowych i warsztatów. Z tej usługi skorzystało 2 proc. podróżujących klientów.


Najwyższy odsetek interwencji w ramach assistance samochodowego dotyczył Polski – 93 proc. Jeśli zdarzały się interwencje w ramach assistance samochodowego poza granicami kraju, najczęściej udzielano pomocy w Niemczech – 2 proc. oraz na Ukrainie, w Chorwacji, Francji i we Włoszech – po 1 proc.
W tym roku w okresie wakacyjnym Europ Assistance Polska udzieliła pomocy polskim klientom łącznie w ponad 100 krajach świata. Zarówno assistance samochodowy, jak i assistance turystyczny zapewniają klientom niezbędną pomoc 24 godziny na dobę niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.

(źr. Europ Assistance)
 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.