Dodaj ogłoszenie o pracy


Terminal BCT uruchamia nowe połączenie kolejowe z gdyńskiego portu

Bałtycki Terminal Kontenerowy pozyskał nowego klienta - firmę Polzug Intermodal, która 30 sierpnia 2012 uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. Początkowo terminal będzie obsługiwał pociągi trzy razy w tygodniu. Współpraca z Polzugiem stanowi dowód konkurencyjności polskich portów morskich wobec niemieckich oraz widoczny efekt realizowanych w Polsce w ostatnich latach inwestycji w transport intermodalny.

 

Polzug to kolejny po PCC Intermodal, PKP Cargo oraz Baltic Rail intermodalny klient Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Transport kolejowy w BCT stanowi ok. 40 proc. wszystkich przewozów obsługiwanych w relacjach lądowych. To znaczny wzrost w porównaniu do lat ubiegłych. W 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37 proc., w 2010 - 15 proc. a jeszcze 3 lata wcześniej w 2007 jedyne 5 proc. całości kontenerów obsługiwanych na BCT w relacjach lądowych.

 

- Otwarcie nowego regularnego serwisu Polzuga z Poznania do Gdyni, umożliwi przekierowanie części ładunków do tej pory zmierzających do portów Europy zachodniej na porty polskie. Jest to bezsprzeczny dowód na wzrastającą konkurencyjność polskich terminali kontenerowych względem np. terminali niemieckich, które przez ostatnie lata zdołały przejąć sporą część polskiego handlu morskiego. Inwestowanie w transport intermodalny w Polsce zaczyna przynosić wymierne korzyści. Postępująca poprawa warunków i organizacji transportu kontenerów koleją w naszym kraju spowodowała, że nasze porty zaczynają odzyskiwać utracone wcześniej naturalne zaplecze. Dzięki koncentracji polskich ładunków w polskich portach zyskują nie tylko same terminale, ale też cała nasza gospodarka – powiedział Piotr Frąckowiak, Intermodal Manager BCT.

 

Polzug Intermodal jest kolejowym operatorem pociągów kontenerowych, które dotychczas kursowały pomiędzy północnoeuropejskimi portami kontenerowymi w Hamburgu, Bremerhaven
i Rotterdamie a zapleczem lądowym portów w Polsce i Europie Wschodniej. Docelowo pociągi przyjeżdżać będą do BCT co drugi dzień.

Bałtycki Terminal Kontenerowy wciąż umacnia swoją wysoką pozycję pod względem udziału przewozów kolejowych w całości przeładunków. Obecnie realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny o wartości 153 mln zł, dzięki któremu m.in. zmodernizuje infrastrukturę kolejową a w efekcie zwiększy swoje zdolności przeładunkowe na kolei.

(źr. Bałtycki Terminal Kontenerowy)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.