Dodaj ogłoszenie o pracy


Flota DSV maksymalnie ogranicza emisję CO2

Grupa DSV jeden z dostawców usług transportowych oraz logistycznych, wdraża globalne rozwiązania proekologiczne w zakresie polityki flotowej. Wszystkie samochody służbowe DSV będą teraz spełniać wyśrubowane warunki maksymalnego poziomu emisji dwutlenku węgla.

 

Grupa DSV od lat sukcesywnie wdraża procedury związane z procesami logistycznymi i transportowymi, rozwiązaniami prawnymi oraz w zakresie doboru dostawców. Nowa polityka flotowa, zakładająca ograniczanie emisji dwutlenku węgla, jest kolejnym krokiem podejmowanym przez firmę w ramach dążenia do minimalizacji negatywnych skutków dla środowiska, będących udziałem branży transportowej.

 

- Nowe, ujednolicone zasady doboru pojazdów służbowych dla pracowników całej Grupy DSV to kolejna inicjatywa w ramach odpowiedzialnego społecznie podejścia firmy do prowadzenia biznesu. Polityka flotowa obejmuje zasady doboru wszystkich aut służbowych, zarówno nabywanych, jak i tych w leasingu bądź wynajmie długoterminowym. Wytyczne, obejmujące maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla dotyczą także aut wynajmowanych przez pracowników podczas wyjazdów służbowych – tłumaczy Piotr Krawiecki, prezes zarządu DSV Road oraz DSV Solutions.

 

Poziom emisji wszystkich nowo pozyskiwanych pojazdów we flotach firmy musi mieścić się w limicie 188 gramów dwutlenku węgla na kilometr dla aut z silnikami diesla oraz 184 gramów dwutlenku węgla na kilometr dla aut z silnikami benzynowymi. Wartości te są ściśle związane z poziomem maksymalnego dopuszczalnego zużycia paliwa – 7 litrów na 100 kilometrów dla diesli oraz 8 litrów na 100 kilometrów dla aut z silnikami benzynowymi.

(źr. DSV)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.