Dodaj ogłoszenie o pracy


Niemieckie koleje DB biją rekordy w przewozach pasażerskich

Coraz więcej podróżnych w Niemczech wybiera pociągi Deutsche Bahn, które przewiozły 40 milionów pasażerów więcej i w sumie ponad miliard podróżnych w pierwszym półroczu tego roku.

 

W pierwszych sześciu miesiącach 2012 roku zwiększyła się liczba pasażerów (z wyłączeniem spółki Arriva), w zestawieniu z 2011, o prawie 40 milionów do miliarda podróżnych. To oznacza przyrost o około 4 procent. Obroty DB w pierwszym półroczu wzrosły o 3,3 procenta, czyli o 616 milionów euro, do 19,5 miliarda euro. Wynik operacyjny /EBIT - skorygowany wynik netto/ zwiększył się o 16,6 procenta, czyli o 188 milionów euro, do 1,3 miliarda euro.

 

Prezes Zarządu DB, dr Rüdriger Grube, powiedział w czwartek w Berlinie, przy okazji przedstawienia wyników półrocznych - Okres Pierwszych sześciu miesięcy było dla DB bardzo pomyślne. Mimo niepewności w gospodarce, pozostajemy pełni wiary w cały rok 2012. Sukces biznesowy umożliwia nam realizację ambitnych celów inwestycyjnych w ramach Strategii DB2020. To oznacza, że będziemy ulepszać obsługę, jakość i oferty dla naszych Klientów.

DB zwiększyła w pierwszym półroczu 2012 swoje inwestycje brutto o 349 milionów euro, czyli 13 procent, do 3 miliardów euro, natomiast w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego wzrost inwestycji netto jest wyższy o 34 procent, a więc 359 milionów euro, dając wynik 1,4 miliarda euro. Zadłużenie netto w zestawieniu z końcem 2011 roku nieznacznie wzrosło.

Przedstawiciel zarządu DB do spraw finansów, dr Richard Lutz tak skomentował wyniki - O tym, że jesteśmy na właściwej drodze, świadczą nasze główne wskaźniki kontroli: Byliśmy w stanie wzmocnić zarówno zwrot zaangażowanego kapitału, będący kryterium rentowności, jak również pokrycie spłat, wyznacznik finansowej stabilności.

 

Segmenty działalności Deutsche Bahn przyczyniły się w zróżnicowanym stopniu do pozytywnego wyniku ogólnego. Osiągnięcia przewozowe w zakresie kolejowego ruchu pasażerskiego (bez Arrivy) wzrosły o 4,4 procenta, czyli o 1,7 miliarda pasażerokilometrów, do 39,7 miliarda pasażerokilometrów. Komunikacja autobusowa (bez Arrivy) odnotowała natomiast spadek o 6,1 procenta, do 383,4 miliona podróżnych. Kolejowy transport towarowy ogłasza w pierwszym półroczu 2012, w zestawieniu z tym samym okresem roku poprzedniego, mniejszą o 2,6 procenta, czyli 5,5 miliona ton, masę przewiezionych ładunków. Osiągnięcia przewozowe spadły o 4,9 procenta do 54 miliardów tonokilometrów. W obszarze DB Schenker Logistics, mimo trudnej sytuacji na rynku, liczba nadanych przesyłek w europejskiej komunikacji lądowej lekko wzrosła – o 0,5 procenta – do 47,5 miliona pakunków. Odnotowano natomiast, spadek o 7,9 procenta w zakresie transportu lotniczego. Wyraźny postęp odnotowuje się w zakresie ładunków przewożonych drogą morską. Tutaj wzrost wyniósł 10,6 procenta.

(źr. DB Schenker Rail Polska)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.