Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska odpowiedzialnym za utrzymanie pojazdów kolejowych (ECM)

Spółka DB Schenker Rail Polska jako pierwszy w Polsce złożyła do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie wniosek o wydanie certyfikatu podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie pojazdów kolejowych (ECM) w zakresie wagonów towarowych.

 

Zespół ekspertów DB Schenker Rail Polska, przy zaangażowaniu i wsparciu specjalistów z Katedry Transportu Szynowego Politechniki Śląskiej w Katowicach, opracował kompletny system zarządzania utrzymaniem spełniający wymogi Rozporządzenia Komisji UE nr 445/2011.

System Zarządzania Utrzymaniem został już wdrożony. Aktualnie trwają pierwsze wewnętrzne audyty, których celem jest sprawdzenie skuteczności działania systemu. Dla tego dużego przewoźnika kolejowego certyfikat ten jest potwierdzeniem spełniania wysokich standardów technicznych i organizacyjnych w zakresie utrzymania taboru kolejowego.

 

Certyfikowany ECM to przede wszystkim bezpieczny i niezawodny partner handlowy na krajowej oraz transeuropejskiej sieci kolejowej. Uzyskany z UTK certyfikat podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie zastąpi deklarację własną ECM złożoną przed końcem 2011 roku przez DB Schenker Rail Polska S.A. do Europejskiej Agencji Kolejowej (ERA).

(źr. DB Schenker Rail Polska S.A)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.