Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska testuje superlokomotywę Siemensa

DB Schenker Rail Polska podpisały porozumienie z firmą Siemens AG na dostawę lokomotywy elektrycznej Vectron DC w celu przeprowadzenia próbnej eksploatacji i uzyskania przez nią bezterminowego świadectwa dopuszczenia do ruchu na polskiej sieci kolejowej. Po kilkumiesięcznych testach, m.in. w Instytucie Kolejnictwa w Żmigrodzie, w listopadzie ubiegłego roku Urząd Transportu Kolejowego wydał decyzję o okresowym dopuszczeniu pojazdu do ruchu.

 

Kolejnym etapem są testy w eksploatacji nadzorowanej w ruchu planowym, które właśnie przeprowadza DB Schenker Rail Polska. Już od połowy grudnia 2011 roku lokomotywa testowa o numerze 5 170 020 wykorzystywana jest przez firmę do przewozów węgla na trasie Zawiercie-Warszawa-Zawiercie. Skład obejmuje 40 węglarek o masie 3200 ton. Jednak węgiel to nie jedyny ładunek, jaki będzie ciągnąć nowa lokomotywa. W planach jest również realizacja przewozów na innych trasach jak też obejmujących inne rodzaje ładunków, między innymi kontenery. Kolejną trasą, na której przeprowadzone zostaną testy Vectrona to tzw. Nadodrzanka.

 

Dzięki tej próbnej eksploatacji spółka z Zabrza jest jedną z niewielu firm, które mogą przekonać się w praktyce o właściwościach najnowocześniejszej lokomotywy w Europie. Już dziś zauważalne są zalety lokomotywy. Pozytywnie o lokomotywie wypowiadają się maszyniści biorący udział w przejazdach badawczych. Szczególne uznanie zyskała przestronna, cicha, dobrze wyposażona i klimatyzowana kabina, a także specjalnie zaprojektowany pulpit maszynisty zapewniający obsłudze wygodną pracę. Zdaniem maszynistów, połączenie funkcji manetek siły pociągowej i prędkości lokomotywy ułatwi jej prowadzenie.

Vectron DC, testowany obecnie w Polsce, to lokomotywa przeznaczona do ruchu krajowego, skonfigurowana do zasilania prądem stałym 3 kV oraz wyposażona w system zabezpieczenia ruchu pociągu typu SHP. Moc maksymalna wynosi 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, masa pojazdu to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być przystosowany do prędkości 200 km/h.
(źr. za inf. DB Schenker Rail Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.