Jeszcze nie została całkowicie zakończona inwestycja farmaceutycznego składu Konsygnacyjnego DSV Solutions w Kampinosie k. Warszawy, a firma już pozyskała nowego klienta. Omega Pharma Poland będzie pierwszym nowym klientem składu konsygnacyjnego DSV Solutions, który będzie odpowiedzialny za kompleksową obsługę logistyczną produktów firmy. W ramach współpracy DSV zapewni również obsługę hurtowni Omega Pharma Poland, a także zabezpieczy obsługę transportową z odbiorcami zlokalizowanymi w całej Polsce.
W liczącym 34.5 tys. m2 magazynie DSV Solutions w Kampinosie wydzielona została kolejna powierzchnia pod wyłączne składowanie i handling produktów farmaceutycznych. Inwestycja zlokalizowana na powierzchni 2,5 tys. m2 ruszyła z końcem maja br. i będzie gotowa na przyjęcie pierwszych klientów już w sierpniu. Obecnie trwa etap budowy strefy kontrolowanej temperatury w zakresie od 15 do 25 stopni, niezbędnej do składowania produktów farmaceutycznych. Nowy skład konsygnacyjny obejmie w sumie 3500 miejsc paletowych.
Omega Pharma Poland należy do międzynarodowego koncernu Omega Pharma VN z siedzibą w Belgii.W ofercie firmy znajdują się leki OTC, wyroby medyczne, suplementy diety oraz kosmetyki. Produkcja preparatów odbywa się w renomowanych fabrykach w całej Europie, produkty poddawane są szczegółowym badaniom jakościowym, ich receptury oparte są na najlepszych i specjalnie wyselekcjonowanych składnikach. W maju 2012 r. roku Omega Pharma nabyła pakiet kilkudziesięciu marek produktów farmaceutycznych od firmy GlaxoSmithKline wraz z prawami do własności intelektualnej. Dzięki temu portfolio produktów Omega Pharma Poland wzrosło do ponad 60 produktów.
DSV posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obsłudze produktów sektora farmaceutycznego. Nowa inwestycja będzie kosztować ponad milion złotych.
Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych. Posiada biura oraz oddziały w ponad 60 krajach, a dzięki rozbudowanej sieci sieci partnerów, świadczy swoje usługi na całym świecie. Firma zatrudnia obecnie około 22 tys. pracowników. Efektywne i kompleksowe rozwiązania pozwoliły DSV osiągnąć w 2011 r. przychód na poziomie 6 mld euro.
(źr. DSV Solutions)