Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL Express ze statusem zarejestrowanego agenta - zwiększy bezpieczeństwo przesyłek

Firma kurierska DHL Express (Poland) stawia na bezpieczeństwo procesu obsługi przesyłek. Warszawski oddział DHL Express, jako pierwszy z firm kurierskich na Lotnisku Chopina, otrzymał status zarejestrowanego agenta przyznawany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. We wszystkich gatewayach lotniczych i drogowych w Polsce montowany jest najnowocześniejszy system skanujący przesyłki.

 

Otrzymując status zarejestrowanego agenta, firma tym samym spełniła restrykcyjne wymagania unijne dotyczące wprowadzenia w życie wspólnych norm ochrony lotnictwa cywilnego oraz międzynarodowe wymogi służb i władz w dziedzinie bezpieczeństwa. DHL Express jest pierwszą firmą kurierską, która otrzymała taki status na warszawskim lotnisku Chopina.

Posiadanie statusu zarejestrowanego agenta przekłada się na konkretne korzyści zarówno dla klientów wysyłających międzynarodowe przesyłki ekspresowe jak i dla firmy. Do najważniejszych należy przyspieszenie procesu obsługi ładunku przesyłek międzynarodowych, na co pozwala możliwość zwolnienia z dodatkowej kontroli bezpieczeństwa ładunków pochodzących od podmiotów uczestniczących w tzw. bezpiecznym łańcuchu dostaw, czyli znany nadawca - jako zarejestrowany agent.
Przyznanie statusu poprzedziły wielomiesięczne prace, prowadzone przez grupę projektową DHL Express. Zgodnie z regulacjami prawnymi zespół odpowiadał za przygotowania proceduralne oraz przeprowadzenie szeregu szkoleń dla pracowników terminali lotniczych. Jako jedyna firma z branży w Polsce DHL zakupił zaawansowany technologicznie sprzęt do wykrywania materiałów/ towarów niebezpiecznych. Podpisana też została umowa z firmą ochrony posiadającą status SUFO (Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej), która przeprowadza czynności kontrolne. Wszystkie te działania pozwalają na utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa w DHL Express.

 

Status zarejestrowanego agenta, wymagany przez Prawo Lotnicze, obliguje firmy do zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa w kwestii przewozu i odprawy przesyłek lotniczych. Jego otrzymanie jest zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 300/2008 z 11.03.2008 w sprawie wspólnych zasad ochrony lotnictwa cywilnego. Polska została zobowiązana do wdrożenia tego projektu. Certyfikat ten jest uznawany na całym świecie i zapewnia, że firma, której został przyznany, spełnia bardzo wysokie wymagania, co do poziomu bezpieczeństwa dla przesyłek oraz personelu i podwykonawców.


W ramach światowego projektu, we wszystkich lotniczych i drogowych gatewayach w Polsce instalowane są nowe skanery cargo do prześwietlania przesyłek w terminalach DHL Express. To najbardziej nowoczesne urządzenia tego typu w Polsce, dostosowane do rygorystycznych światowych norm bezpieczeństwa dot. transportu towaru cargo.

 

Skaner składa się z 2 generatorów rentgenowskich, które umożliwiają prześwietlenie przesyłek o różnych gabarytach – od niewielkich i lekkich kopert po palety i przesyłki ponad gabarytowe. Niezwykle wysoka czułość urządzenia umożliwia prześwietlenie płytki stalowej o grubości 28 mm. Dzięki wykorzystaniu technologii dwuwidokowej urządzenie prześwietla przesyłki zarówno w pozycji pionowej jak i poziomej, dzięki czemu nie trzeba ich przekładać i ponownie prześwietlać. Na wejściu i wyjściu urządzenia znajduje się taśma lub rolki. W przypadku paczek standardowych  o maksymalnych wymiarach 100x100cm  rozładowana paczka układana jest na taśmociągu, za pośrednictwem którego trafia do skanera, gdzie jest skanowana bez konieczności ręcznej obsługi. W przypadku palet lub przesyłek ponadgabarytowych załadunek odbywa się przy pomocy wózka widłowego. Są to istotne ułatwienia, które znacząco przyspieszają sam proces obsługi zwłaszcza w przypadku przesyłek wielkogabarytowych. Zastosowane nowoczesne technologie pozwalają na korekcję obrazu podczas analizy zawartości prześwietlanej przesyłki (m.in. baza danych kształtów niebezpiecznych przedmiotów, ponad 60-krotne powiększenie obrazu). Skanery spełniają normy ISO 9001:2000 oraz posiadają europejskie i amerykańskie certyfikaty (European Civil Aviation Conference (ECAC), the U.S. Transportation Security Administration (TSA).

Wszystkie przesyłki eksportowe przed procesowaniem w sieci DHL są kontrolowane, jeśli chodzi o zgodność z normami bezpieczeństwa dla transportu lotniczego. Wykorzystanie najnowocześniejszego typu skanera pozwala na szybkie wykrycie przesyłek, których zawartość nie jest zgodna z normami bezpieczeństwa wyznaczonymi przez standardy DHL i międzynarodowe regulacje prawne. Instalacja nowoczesnych urządzeń do prześwietlania  we wszystkich lokalizacjach firmy na świecie zapewnia pełne bezpieczeństwo przesyłek w lotniczym procesie transportowym.

Gateway - miejsce gdzie procesowane są eksportowe i importowe przesyłki międzynarodowe, zaraz po przybyciu i tuż przed opuszczeniem kraju. W Polsce przesyłki klientów DHL Express odprawiane są w gatewayach lotniczych i drogowych (6 lokalizacji).

 

(źr. DHL Express)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.