Konto pracodawcy


Wzrost frachtów i mniej wolnych pojazdów - koniec kryzysu w transporcie?

 

 

Przyszedł lepszy czas dla transportu drogowego. Wskazówka barometru transportowego TimoCom na przełomie ostatnich miesięcy systematycznie wędrowała w górę. W 2 kwartale br. zanotowano stosunek ładunków do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 53:47. Przełomowym okazał się być miesiąc maj z wynikiem 60:40 oraz nowym rekordem liczby ofert frachtów i wolnych pojazdów dostępnych w TC Truck&Cargo®.
Już w kwietniu przewidywania były dobre. Głównie ze względu na to, iż ze stosunkiem 49:51, wskazówka barometru transportowego znalazła się o 14 punktów procentowych wyżej, niż miesiąc wcześniej.

25 punktów procentowych w górę
W maju barometr potwierdził przekonania, że tendencja jest dobra. Zaobserwowany został duży skok ilości frachtów. Wskazówka przesunęła się o 11 punktów procentowych w górę. Pierwszy raz, od września 2012 roku, osiągnięta została wartość pozytywna. Na koniec miesiąca wynosiła ona 60:40. Niewątpliwie na barometr wpłynęła duża liczba wolnych majowych dni w całej Europie, kiedy to do supermarketów musiało zostać dostarczonych więcej artykułów spożywczych. To z kolei znalazło swoje odbicie w liczbach absolutnych: 21 maja ilość ofert transportowych dostępnych w TC Truck&Cargo® osiągnęła nieprawdopodobny poziom. Tego dnia na platformie znalazło się łącznie 467.510 ofert frachtów i wolnych pojazdów. To absolutny rekord. Mimo tego, iż tej wysokiej wartości nie udało się utrzymać w czerwcu, stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych pozostał na pozytywnym poziomie 51:49. Sytuacja, w której dwa miesiące z rzędu występowała nadwyżka frachtowa, miała miejsce ostatnio dokładnie przed rokiem. Wygląda na to, że rynek transportowy uległ stabilizacji i czasy niekończących się nadwyżek przestrzeni ładunkowych są już za nami.

Więcej ofert niż w 2012 roku
Marcel Frings chief representative firmy TimoCom,  dostrzega pozytywne trendy w branży transportowej - Na pierwszy rzut oka, 2 kwartał tego roku jest dokładnie taki sam jak w 2012r. Ze stosunkiem ładunków do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 54:46 w zeszłym roku i 53:47 w tym roku, procentowy podział jest praktycznie taki sam. Robi się ciekawie, gdy przyjrzymy się absolutnym liczbom ofert: W 2. kwartale 2013 roku odnotowaliśmy aż o 13% więcej ładunków i pojazdów niż w rok wcześniej. Relacja między ilością ofert jest więc prawie taka sama, jednak na zdecydowanie wyższym poziomie! I dokładnie to nastawia nas optymistycznie na nadchodzące miesiące.
Drugi kwartał dobiegł końca i pozostawił swojemu następcy sporą przewagę. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że konsumenci i branża zachowają pozytywny nastrój, a tym samym uda się utrzymać wysoką podaż towarów na ogólnoeuropejskim rynku. W każdym razie zauważalna jest szansa na to, iż nie dosięgnie nas ponowna stagnacja.

A co w Polsce?
Dla polskich firm transportowych drugi kwartał 2013 roku również okazał się być dużo lepszym. Ilość wszystkich ofert frachtów, zarówno eksportowych, jak i importowych zwiększyła się o 22 proc. w porównaniu do okresu między styczniem i marcem. O 20 proc. wzrosła również ilość ładunków wprowadzonych do giełdy przez polskich klientów TimoCom. Równocześnie o 7 proc. zmalała ilość wpisywanych do programu przez rodzimych przewoźników ofert  pustych przestrzeni ładunkowych. Pozytywne nastroje, które nastały w całej Europie, znalazły więc swoje odbicie również u nas.
(źr. opr. za inf. TimoCom)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC