Konto pracodawcy


Wzrost frachtów i mniej wolnych pojazdów - koniec kryzysu w transporcie?

 

 

Przyszedł lepszy czas dla transportu drogowego. Wskazówka barometru transportowego TimoCom na przełomie ostatnich miesięcy systematycznie wędrowała w górę. W 2 kwartale br. zanotowano stosunek ładunków do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 53:47. Przełomowym okazał się być miesiąc maj z wynikiem 60:40 oraz nowym rekordem liczby ofert frachtów i wolnych pojazdów dostępnych w TC Truck&Cargo®.
Już w kwietniu przewidywania były dobre. Głównie ze względu na to, iż ze stosunkiem 49:51, wskazówka barometru transportowego znalazła się o 14 punktów procentowych wyżej, niż miesiąc wcześniej.

25 punktów procentowych w górę
W maju barometr potwierdził przekonania, że tendencja jest dobra. Zaobserwowany został duży skok ilości frachtów. Wskazówka przesunęła się o 11 punktów procentowych w górę. Pierwszy raz, od września 2012 roku, osiągnięta została wartość pozytywna. Na koniec miesiąca wynosiła ona 60:40. Niewątpliwie na barometr wpłynęła duża liczba wolnych majowych dni w całej Europie, kiedy to do supermarketów musiało zostać dostarczonych więcej artykułów spożywczych. To z kolei znalazło swoje odbicie w liczbach absolutnych: 21 maja ilość ofert transportowych dostępnych w TC Truck&Cargo® osiągnęła nieprawdopodobny poziom. Tego dnia na platformie znalazło się łącznie 467.510 ofert frachtów i wolnych pojazdów. To absolutny rekord. Mimo tego, iż tej wysokiej wartości nie udało się utrzymać w czerwcu, stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych pozostał na pozytywnym poziomie 51:49. Sytuacja, w której dwa miesiące z rzędu występowała nadwyżka frachtowa, miała miejsce ostatnio dokładnie przed rokiem. Wygląda na to, że rynek transportowy uległ stabilizacji i czasy niekończących się nadwyżek przestrzeni ładunkowych są już za nami.

Więcej ofert niż w 2012 roku
Marcel Frings chief representative firmy TimoCom,  dostrzega pozytywne trendy w branży transportowej - Na pierwszy rzut oka, 2 kwartał tego roku jest dokładnie taki sam jak w 2012r. Ze stosunkiem ładunków do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 54:46 w zeszłym roku i 53:47 w tym roku, procentowy podział jest praktycznie taki sam. Robi się ciekawie, gdy przyjrzymy się absolutnym liczbom ofert: W 2. kwartale 2013 roku odnotowaliśmy aż o 13% więcej ładunków i pojazdów niż w rok wcześniej. Relacja między ilością ofert jest więc prawie taka sama, jednak na zdecydowanie wyższym poziomie! I dokładnie to nastawia nas optymistycznie na nadchodzące miesiące.
Drugi kwartał dobiegł końca i pozostawił swojemu następcy sporą przewagę. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że konsumenci i branża zachowają pozytywny nastrój, a tym samym uda się utrzymać wysoką podaż towarów na ogólnoeuropejskim rynku. W każdym razie zauważalna jest szansa na to, iż nie dosięgnie nas ponowna stagnacja.

A co w Polsce?
Dla polskich firm transportowych drugi kwartał 2013 roku również okazał się być dużo lepszym. Ilość wszystkich ofert frachtów, zarówno eksportowych, jak i importowych zwiększyła się o 22 proc. w porównaniu do okresu między styczniem i marcem. O 20 proc. wzrosła również ilość ładunków wprowadzonych do giełdy przez polskich klientów TimoCom. Równocześnie o 7 proc. zmalała ilość wpisywanych do programu przez rodzimych przewoźników ofert  pustych przestrzeni ładunkowych. Pozytywne nastroje, które nastały w całej Europie, znalazły więc swoje odbicie również u nas.
(źr. opr. za inf. TimoCom)

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
Just-in-time w dużym rozmiarze - dedykowany transport lotniczy do elektrowni w Austr ...
Hillebrand przejmuje kolejne spółki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC