Konto pracodawcy


Kandydata po 50-ce chętnie zatrudnię

W dyskusjach o rynku pracy poświęca się ostatnio wiele miejsca osobom po pięćdziesiątym roku życia, którym zdecydowanie trudniej jest zmienić pracę. Powodem tej sytuacji są często utrzymujace się stereotypy na temat sprawności zawodowej osób w tym wieku, jak i mniejsza wiara samych kandydatów w swoje możliwości. Z drugiej strony pracodawcy obawiają się też zatrudniania takich kandydatów z uwagi na szybkie ich wejście w okres przedemerytalny, który chroni takiego parcownika przed zwolnieniem z pracy. Takie myślenie, to błąd. - Pracownicy 50+ to osoby dyspozycyjne, z bardzo dużym doświadczeniem i dojrzałym podejściem do wykonywanych zadań, ktore cechuje duży wskaźnik lojalności wobec pracodawcy - przekonują rekruterzy z agencji zatrudnienia ManpowerGroup.
 
Na rynku pracy nadal pokutują negatywne stereotypy na temat pracowników, którzy ukończyli 50. rok życia. Powoduje to, że osobom z tej grupy wiekowej zdecydowanie trudniej jest znaleźć nowe miejsce zatrudnienia. Czas poszukiwania przez nich pracy jest dłuższy i może zająć nawet kilka lat. Proces taki skutkuje często również obniżeniem wymagań kandydatów wobec nowego pracodawcy. Tymczasem pracownicy 50+ mają to, czego nie mają ich młodsi koledzy, czyli cenne doświadczenie zawodowe. Posiadają też inne, istotne dla pracodawców, zalety. Co więcej, zdaniem rekruterów, starsi wiekiem pracownicy często nie ustępują w kompetencjach młodszym kolegom, osiągając bardzo dobre wyniki w pracy.
 
Jak wynika z obserwacji procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez Pracujwlogistyce.pl, w branży logistycznej niestety, też w wielu przypadkach pracodawcami kierują stereotypy na temat kandydatów w wieku 50+. Jednakże z uwagi na niedobór specjalistów i ludzi z doświadczeniem, wiek kandydata ma coraz mniejsze znaczenie, zwłaszcza na takich stanowiskach jak spedytor, czy agent celny. Rozmawiając z pracodawcami na ten temat, sami przyznają, że polski rynek pod tym względem jest dość specyficzny.
Zobacz także:
kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC