Dodaj ogłoszenie o pracy


CHEP wspólnie z klientami obniża koszty transportu i emisji CO2

2,9 miliona kilometrów to odległość, o jaką udało się zredukować w Europie liczbę kilometrów w roku 2012 przebytych przez pojazdy, współpracujące z firmą CHEP. Dzięki temu emisja dwutlenku węgla została zmniejszona o 2340 ton. Ilość ta jest porównywalna z ilością CO2 wyemitowanego przy zużyciu energii elektrycznej przez 350 gospodarstw domowych w ciągu jednego roku.

Ten wynik jest rezultatem wdrożonego przez CHEP i firmy współpracujące programu ograniczenia liczby pustych przewozów. Samochody, za pomocą których dostarczany jest  produkt do sprzedawców detalicznych, zwykle wracają bez żadnego ładunku. Wspólny program transportowy pozwala tak zsynchronizować przejazdy, by po wykonaniu dostawy samochód mógł zostać od razu załadowany paletami odebranymi od innego partnera CHEP lub z najbliższego magazynu CHEP. Proces ten eliminuje puste przewozy
i obniża koszty transportu. To również obniża koszty transportu.

- Coraz wyraźniej zaczynamy dostrzegać korzyści płynące z programu transportowego prowadzonego wspólnie z klientami. Pozwala on na usprawnienie przepływu palet, co z kolei przekłada się nie tylko na oszczędności w łańcuchu dostaw, lecz też pozytywnie wpływa na środowisko. W roku 2012 w ramach tej inicjatywy współpracowało z nami 50 firm z całej Europy, w tym tak duże przedsiębiorstwa jak czołowy producent wyrobów mleczarskich w Hiszpanii – firma CAPSA, producent wody San Pellegrino we Włoszech czy sieć handlowa Carrefour (na terenie Włoch i Francji) – powiedział Frédéric Fimbel, który kieruje programem w CHEP Europe.

Opinie firm biorących udział w projekcie również są pozytywne. - Carrefour stale szuka możliwości współpracy w zakresie optymalizacji przewozów u swoich głównych dostawców. Jedną z firm, która zaoferowała satysfakcjonujące rozwiązanie na tym polu, jest CHEP. Wykorzystanie tego samego pojazdu gwarantuje budowę wirtualnej sieci dystrybucyjnej, umożliwiając efektywne reagowanie na trudne sytuacje transportowe, na które zdarza się nam natrafić - powiedział Gasparini Matteo dyrektor ds. transportu Carrefour Włochy.
CHEP stara się zachęcić do udziału w programie coraz większą liczbę kontrahentów. Firma nie ustaje jednak w poszukiwaniach innych rozwiązań, które pozwolą na oszczędności w łańcuchu dostaw i przyniosą korzyści w zakresie ochrony środowiska. Celem firmy jest osiągnięcie pozycji wiodącej „zielonej” marki, która dostarcza najbardziej efektywne rozwiązania mające na celu ochronę środowiska w obrębie łańcucha dostaw.

(źr. CHEP Polska)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.