Dodaj ogłoszenie o pracy


Coca Cola i CHEP znaleźli sposób na oszczędności w łańcuchu dostaw?

Casbega, jedna z wiodących spółek firmy Coca Cola w Hiszpanii kilka miesięcy temu rozpoczęła projekt optymalizacji procesów logistycznych oraz obniżenia kosztów w łańcuchu dostaw. Projekt realizowany jest we współpracy z firmą CHEP, specjalizującą się w rozwiązaniach z obszaru gospodarki opakowaniami zwrotnymi. 


Casbega jest jedną z największych i jednocześnie najbardziej zaawansowanych technologicznie rozlewni napojów Coca Cola. Fabryka zlokalizowana w Fuenlabrada (Madryt) została uruchomiona w 1980, przez okres ostatnich 30 lat przechodziła szereg zmian i modernizacji. Obecnie zajmuje powierzchnię 250 tys. m2, produkuje 275 rodzajów napojów i zatrudnia przy tym 900 pracowników.

Głównym celem firmy jest sprawna realizacja zamówień i szybkie zaspokajanie popytu płynącego z rynku. Istotna w tym kontekście jest optymalizacja kosztów i dbałość o wysoką jakość obsługi klienta. Casbega przyznaje, że właściwe zarządzanie logistyką stanowi dla firmy klucz do budowania jej przewagi konkurencyjnej w wymienionych obszarach. W związku z tym firma zdecydowała o wprowadzeniu rozwiązania CHEP do swojego łańcucha dostaw. Casbega wymieniła cały pool paletowy na wynajmowane niebieskie nośniki, na których realizuje dostawy do 68 tys. punktów sprzedaży detalicznej i wszystkich dystrybutorów produktów Coca Cola.


Automatyzacja linii produkcyjnych w naszej fabryce - mówi José María Sánchez, dyrektor logistyki Casbega - wiąże się z koniecznością stosowania wysokiej jakości palet - dodaje José María Sánchez. Nośniki CHEP spełniają surowe wymagania techniczne, a ich wykorzystanie do pakowania napojów daje nam gwarancję płynności produkcji. Równie istotna jest dla nas elastyczność i prostota w we współpracy z kontrahentem. To w głównej mierze zadecydowało o podpisaniu kontraktu z firmą.

(źr. CHEP)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.