Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks T - sprawdź nową gamę pojazdów dalekobieżnych!

Ustanowienie nowej normy emisji spalin Euro 6 stało się dla Renault Trucks okazją do całkowitego odnowienia swojej gamy pojazdów dalekobieżnych. Zaprojektowane we współpracy z pięćdziesięcioma klientami z różnych zakątków świata, typoszereg T – bo o nim mowa – został poddany serii najintensywniejszych i najbardziej rygorystycznych testów w całej historii firmy. Renault Trucks T to unikatowy, modułowy pojazd z nowej gamy dalekobieżnej, wyposażony w przestronną kabinę o doskonałych właściwościach aerodynamicznych. Oferując idealne połączenie niskiego zużycia paliwa z komfortem pracy i wypoczynku.

Renault Trucks T opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym doskonałej równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy. Wyposażony w aerodynamiczną kabiną, dopracowaną w tunelu aerodynamicznym, model T łączy w sobie wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, oferuje również udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Wizualna forma Renault Trucks T zawiera w sobie wszystkie kluczowe cechy tej nowej gamy pojazdów. Każdy element zaprojektowano tak, by spełniał określoną funkcję, działał sprawnie i jednocześnie był powodem do dumy dla swojego właściciela i kierowcy. Pojazdy serii T i ich poszczególne podzespoły opracowano z myślą o zapewnieniu kierowcy wysokiego poziomu komfortu i bezpieczeństwa.

Pojazd ciężarowy musi przynosić zysk
W celu zagwarantowania, że nowe pojazdy staną się rzeczywistymi źródłami zysku, Renault Trucks już na wczesnym etapie ich projektowania skoncentrowało się na ekonomice paliwowej. Pojazd jako całość, jego kabina i każdy podzespół układu napędowego sprzyja oszczędzaniu paliwa. Pochylenie przedniej szyby o 12° i nadanie kabinie trapezowego kształtu –  szerokość 2,30 m z przodu i 2,50 m z tyłu – spowodowało poprawę współczynnika oporu powietrza (Cx) o 12 proc., dzięki czemu pojazdy serii T zużywają o 5% mniej paliwa, w porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji. Seria T obejmuje modele o dopuszczalnej masie całkowitej zestawu drogowego do 60 t, dostępne ze zbiornikami paliwa o łącznej pojemności do 1475l, co także przyczynia się do wzrostu wydajności w transporcie dalekobieżnym.
Renault Trucks opracowało nową gamę pojazdów z myślą o optymalnym wykorzystywaniu zdolności przewozowych, tworząc kompleksowe rozwiązanie transportowe, maksymalnie korzystne dla klientów. Firma zapewnia swoim klientom wsparcie w całym okresie eksploatacji pojazdu. Oferuje również efektywne rozwiązania w obszarach, takich jak finansowanie, ubezpieczenie, oszczędność paliwa, szkolenie kierowców i usługi serwisowe, ograniczające do minimum koszty przestoju. Dla pojazdów Renault Trucks T są dostępne rozwiązania takie jak m.in. program Optifuel, łączący w sobie szkolenie w zakresie ekonomicznej jazdy (Optifuel Training), prowadzone przez specjalistów Renault Trucks, i Optifuel Infomax, oprogramowanie do pomiaru i analizy zużycia paliwa. Ponadto seria T jest przystosowana do pełnej integracji z Optifleet, systemem zarządzania flotą, z którego pomocą użytkownicy mogą zredukować koszty eksploatacji nawet o 5000 euro rocznie w przeliczeniu na jeden pojazd.

Pojazd ciężarowy musi być niezawodny
Niezawodność pojazdu ciężarowego musi być zapewniona na długo przed wyjechaniem pierwszego seryjnego egzemplarza poza bramy fabryki. Dlatego opracowując serię T, Renault Trucks już na samym początku tego procesu wdrożyło nowoczesne metody i narzędzia, powalające osiągnąć ten cel. Typoszereg Renault Trucks T został poddany serii najintensywniejszych i najbardziej rygorystycznych testów niezawodności i trwałości, jaką kiedykolwiek zrealizowało Renault Trucks. W ciągu siedmiu lat 300 pojazdów testowych spędziło 5 milionów godzin na stanowiskach badawczych, przejechało 10 milionów kilometrów w skrajnych warunkach i zostało sprawdzonych w rzeczywistej eksploatacji przez 50 klientów w różnych częściach świata. Wszystkie te testy potwierdziły solidność Renault Trucks T. Kabina otrzymała nowe zawieszenie, wytrzymałe i jednocześnie zapewniające komfort jazdy. Nowe jest także podwozie, z wytrzymałym hydraulicznym „długodystansowym” zawieszeniem przednim. Lekkie zawieszenie tylne jest wyposażone w dwa miechy pneumatyczne. Rama podwozia jest wykonana ze stali o zwiększonej wytrzymałości na rozciąganie i posiada częściowo nitowane poprzecznice. W celu dostosowania pojazdu do szerokiego spektrum zadań transportowych, Renault Trucks oferuje dodatkowe profile wzmacniające podłużnice ramy.
Renault Trucks zapewniło także swoim klientom skuteczną pomoc techniczną w drodze, wyposażając serię T w nowy przycisk pomocy, umieszczony na desce rozdzielczej. Po naciśnięciu tego przycisku kierowca uzyskuje natychmiastowe połączenie z centrum koordynacyjnym usługi 24/7. Użycie przycisku skutkuje nie tylko natychmiastową geolokalizacją pojazdu, ale także wysłaniem jego danych do centrum. Przycisk 24/7 pozwala skrócić czas dojazdu mechanika i naprawy pojazdu, a także określić charakter usterki w pojeździe. Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu i sieci 1600 punktów serwisowych, Renault Trucks jest w stanie zagwarantować klientom szybką pomoc drogową i skrócić do minimum czas przestoju pojazdu.

Pojazd ciężarowy ma być powodem do dumy dla kierowców
Głównym powodem do dumy dla kierowcy jest wygląd jego pojazdu. Okazała krata wlotu powietrza w kształcie symbolu „π”  i światło kierunkowskazu w kształcie bumerangu wyrażają zdecydowaną „postawę” Renault Trucks T. W przypadku pojazdów dalekobieżnych jednym z priorytetów kierowców jest jakość pracy i wypoczynku w kabinie. Renault Trucks zapewnia kierowcy doskonałe warunki, oferując w typoszeregu T cztery różne warianty kabin, o szerokości 2,5 m, większe niż ich odpowiedniki dostępne w Premium Route. Wysoka kabina sypialna serii T, High Sleeper Cab, posiada całkowicie płaską podłogę, zaś w pozostałych kabinach tunel silnika ma wysokość zaledwie 200 mm. Wiele uwagi poświęcono fotelom, posiadającym pełny zakres regulacji. Zaprojektowane dla Renault Trucks przez RECARO®, oferują doskonały komfort podczas najdłuższych nawet podróży. Regulowane jest także koło kierownicy. Można zmieniać jego wysokość, odległość od kierowcy i kąt pochylenia. Kierowca ma również możliwość dostosowywania swojego stanowiska pracy do własnych preferencji. Możliwa jest np. zmiana układu przełączników na desce rozdzielczej, wraz z przypisanymi do nich funkcjami.

Pojazd ciężarowy powinien chronić interesy firmy transportowej
Gwarantując bezpieczeństwo kierowcom i innym użytkownikom dróg, Renault Trucks zapewnia ochronę nie tylko im, ale także ich klientom – nabywcom transportu – którzy tym samym unikają zakłóceń w swojej działalności. Renault Trucks wyposażyło pojazdy serii T w systemy wspomagające pracę kierowcy, które, mimo że nie zastępują człowieka, ostrzegają go o wszelkich wykrytych niebezpiecznych zachowaniach. Na przykład, kierowca słyszy ostrzeżenie, jeżeli pojazd przypadkowo zboczy z toru jazdy lub aktualna sytuacja grozi zderzeniem z przeszkodą. Renault Trucks T wyposażono także w aktywny tempomat, automatycznie utrzymujący bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. I wreszcie, w celu zagwarantowania kierowcy maksymalnego bezpieczeństwa, pojazdy serii T posiadają w pełni elektronicznie sterowany hamulec postojowy, który aktywuje się automatycznie w chwili zatrzymania się pojazdu.

ZASTOSOWANIA
Dalekobieżna gama Renault Trucks spełnia potrzeby każdego przewoźnika działającego w segmencie transportu dalekobieżnego, bez względu na segment branżowy – transport ładunków drobnicowych, produktów chłodniczych, płynów czy żywych zwierząt. Klienci reprezentujący pierwsze dwie spośród wymienionych branż poszukują przede wszystkim możliwości ograniczania kosztów eksploatacji i osiągania efektywnego tempa jazdy. W ich przypadku idealny wybór stanowią pojazdy z kabiną sypialną Sleeper Cab lub High Sleeper Cab (dostępną w połączeniu z silnikami DTI 13 i DTI 11). Przewoźników transportujących produkty płynne i sypkie luzem interesuje przede wszystkim ładowność. Dlatego odpowiednią dla nich alternatywą jest pojazd z kabiną dzienną Day Cab lub standardową kabiną sypialną Night & Day Cab oraz silnikiem DTI 11. Klienci zajmujący się transportem żywego inwentarza, którym zależy na maksymalnym komforcie i prestiżu, wybiorą pojazd z kabiną High Sleeper Cab, posiadającą płaską podłogę, i silnikiem DTI 13 rozwijającym moc do 520 KM.

Silniki Euro 6
Nowe silniki Euro 6: DTI 11 i DTI 13, Renault Trucks opracowało na bazie swoich, znanych z wysokiej sprawności i niskiego zużycia paliwa, jednostek Euro 5, optymalizując technologię oczyszczania spalin SCR. Modernizacji poddano ponad 50% elementów bazowego silnika. Udoskonalono układ SCR, zwiększając jego wydajność. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów wzrosła skuteczność katalitycznej redukcji tlenków azotu (NOx). Układ oczyszczania spalin wzbogacono również o filtr cząstek stałych. Oferta jednostek napędowych Renault Trucks o dużej mocy obejmuje dwa silniki: 11-litrowy Euro 6 i 13-litrowy Euro 6.

Skrzynie biegów
Zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver stanowi standardowe wyposażenie wszystkich modeli z gamy Renault Trucks T. Jest wyposażona w nowy, elektronicznie sterowany układ zmiany biegów oraz nowy mechanizm przełączania z funkcją monitorowania temperatury, umożliwiającą skuteczniejsze jego chłodzenie. Skrzynia biegów Optidriver może być wyposażona także w nowy tryb działania Fuel Eco, dostępny w połączeniu z tempomatem Eco Cruise Control. Tryb ten modyfikuje strategię zmiany biegów pod kątem zapewnienia jak najniższego zużycia paliwa. Klienci mają również do wyboru manualną skrzynię biegów – typ B14 opracowany przez grupę Volvo – o wyjątkowo wytrzymałej konstrukcji, wyposażoną w układ Driving Monitoring System, podpowiadający kierowcy, który bieg należy wybrać.

Hamulce dodatkowe
W pojazdach z silnikami Euro 6 są dostępne trzy rodzaje hamulców dodatkowych:
– Hamulec wydechowy, zapewniający moc hamowania 203 kW w silniku DTI 11 oraz 227 kW w silniku DTI 13. – Hamulec silnikowy Optibrake w silniku DTI 11, o maksymalnej mocy hamowania 303 kW, oraz Optibrake+ w silniku DTI 13, o maksymalnej mocy hamowania 414 kW – najmocniejszy hamulec silnikowy na rynku. Hamulce stanowią wyposażenie wszystkich pojazdów ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. – Zwalniacz hydrodynamiczny Voith, montowany na skrzyni biegów, rozwijający moc hamowanie 450 kW, zarówno w pojeździe z silnikiem DTI 11, jak i DTI 13. Dźwignia sterująca zwalniacza Voith znajduje się obecnie po prawej stronie kierownicy.

Osie napędowe
W nowej gamie dalekobieżnej Renault Trucks oferuje przełożenia osi napędowych dostosowane do pełnego zakresu zastosowań pojazdów:
– Oś P13170 z pojedynczą przekładnią główną (jednostopniowa), przełożenie od 2,64 do 3,70
– Oś P1361 ze zwolnicami w piastach kół (dwustopniowa), przełożenie od 3,46 do 5,41
Pojazdy serii T mogą tworzyć zestawy drogowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 70 ton.  Maksymalna dostępna pojemność zbiornika paliwa wynosi 1475 litrów.

Podwozie - wytrzymałe i niezawodne
Na nową gamę dalekobieżną Renault Trucks składają się solidne podzespoły, układy i rozwiązania, sprawdzone w licznych testach trwałości i niezawodności. Duża wytrzymałość i niezawodność cechuje zarówno podwozie, jak i kabinę. Mocny szkielet kabiny jest posadowiony na ramie podwozia wykonanej ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, łączonej za pomocą nitów. Do wyboru są liczne warianty profili wzmacniających ramę, zaś same ramy są dostępne w kilku wariantach, różniących się wysokością i grubością podłużnic. Podobnie, długość tylnego zwisu można specyfikować w odstępach co 50 mm. Ułatwiono także obsługę techniczną, poprzez odseparowanie instalacji elektrycznej od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne – po stronie lewej.

Szkolenie Renault Trucks w zakresie ekonomicznej jazdy
Konfiguracja pojazdu ciężarowego ma istotny wpływ na zużycie paliwa – ale wiele zależy również od kierowcy. Dlatego właśnie Renault Trucks od ponad 30 lat rozwija własny program szkoleń w zakresie ekonomicznej jazdy. Zapoczątkowany w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, program ten jest stale dostosowywany do zmieniających się potrzeb klientów i dokonującego się postępu technicznego (np. upowszechnienie się zautomatyzowanych skrzyń biegów). Dotychczas udział w szkoleniu Optifuel Training wzięło ponad 25 000 kierowców. Tematyka kursu uwzględnia typy i zastosowania pojazdów, których kierowcy są szkoleni, np. kierowanie pojazdem budowlanym, śmieciarką czy pojazdem dalekobieżnym.

Program Optifuel
W ramach programu Optifuel, Renault Trucks oferuje klientom kompleksowy program szkoleń i indywidualnego instruktażu kierowców, wraz z monitorowaniem ich postępów w dłuższym okresie za pośrednictwem Optifuel Infomax. Poprzez udział w tym programie klienci zyskują możliwość zredukowania zużycia paliwa nawet o 15 proc.
(źr. Renault Trucks)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.